• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Scipio

Patek
2-Faktor
Typ klart, ett badrum kvar bara :/
IMG_20221210_133333-01.jpeg
Mycket bra!
 

Johanw

Cartier
Sorry kollade nu igen den var på 118k och det var 2019....
Dock med motoriserade, halvt inkapslade och rätt stora. Alla med 3.5 utfällning

2st 4m
1st 3.2m
1st 4.5m
Ja det var inte dåliga prisökningar. Min offert från 2106.
1st 240cm, 1st 360cm, 1st 120cm. Värt varenda öre. Som bastu innan. 360cm är fönster från golv till tack. Går själva upp och ner när solen når fönsterna.

3st utvändiga screenrullgardiner,

”Hestramarkis Ventura” Somfy-motorer och styrning med fjärrkontroll. Valfri Sandatex screenväv. Samtliga 3 markiser med individuell motor. (Dessa går inte att seriekoppla) Inklusive montering, transporter, och inkoppling till befintliga eldosor. Inklusive ROT-avdrag. Inklusive Sol och vindautomatik samt fjärrkontroll.

27500kr



Samtliga priser inkl. moms.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor

Bör funka. Men funderar dock på hur du ska få på den sen igen dock. Lär behöva pressas..
För du menar själva hjulet på första bilden?
Precis behöver få loss axeln som går in remskivan som ansluter till fläkten på andra sidan.

Kilen som sitter i har jag ingen aning om hur man får ut! Så kanske en dragare är ett måste...


Fan kanske måste in med skiten ändå
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Precis behöver få loss axeln som går in remskivan som ansluter till fläkten på andra sidan.

Fan kanske måste in med skiten ändå
Kan ju vara möjligt att värma hjulet så du får på det sen..

Själv satsade jag på en lövblås idag som jag tänkt använda för pudret och torkning av bilen i sommar. :D
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kan ju vara möjligt att värma hjulet så du får på det sen..

Själv satsade jag på en lövblås idag som jag tänkt använda för pudret och torkning av bilen i sommar. :D
Körde lövblåsen bilen senast igår för att få bort snön :D funkade bättre än vanliga biltorken då utblåset är mycket större
 

Edin

Panerai
Körde lövblåsen bilen senast igår för att få bort snön :D funkade bättre än vanliga biltorken då utblåset är mycket större

Har en bensindriven lövblås som är lite väl bökig att ta fram men gjorde det för nån dag sen ska vi skottade med. Riktigt smidigt när snön år orörd och lätt. :)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Precis behöver få loss axeln som går in remskivan som ansluter till fläkten på andra sidan.

Kilen som sitter i har jag ingen aning om hur man får ut! Så kanske en dragare är ett måste...


Fan kanske måste in med skiten ändå
Kilen sitter antingen kvar på axeln i kilspåret eller glider med ut med remskivan.
Vet inte vad du har i verktygsskåpet men värme brukar lösa det mesta
Värm på remskivan runt axeln utan att värma axeln så växer remskivan och hålet några hundradelar och lossar.
När du monterar så gör helt rent och slipa lite lätt med smärgelduk så remskivan går lätt på axeln igen. Ev Värm lite lätt på remskivan.
Screenshot_20221215-224306.png
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har två uttag som är kopplade till samma dimmer. Skitlösning om du frågar mig, men så är det.

Hursomhelst, tog bort ena lampan och då slutade dimmerfunktionen att funka på den lampan som sitter kvar. Nån som har en förklaring? :)
 

leicaphile

Panerai
Har två uttag som är kopplade till samma dimmer. Skitlösning om du frågar mig, men så är det.

Hursomhelst, tog bort ena lampan och då slutade dimmerfunktionen att funka på den lampan som sitter kvar. Nån som har en förklaring? :)
Gammal dimmer? De kräver väl ofta en viss last för att fungera korrekt och det kanske är så att två LED lampor (förutsatt att det var LED) drog tillräckligt men en enda inte riktigt räcker till?
 
Topp