Richispice
Guld
Burning the midnight oil...
Älskar ju golvet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Burning the midnight oil...
Vet inget om just Makitan, men rekomenderar att skaffa ett såg bord till kapen också! Riktigt skönt att slippa sitta på knä och såga.Funderar på att införskaffa en kap&gersåg och då det finns några byggherrar här tänkte jag höra efter tips. Ska främst ha den till lister/socklar men eventuellt till något mindre altanbygge nästa sommar.
Vad tror ni, kikar på Makita ls0815f men det kanske är att skjuta över målet??
Funderar på att införskaffa en kap&gersåg och då det finns några byggherrar här tänkte jag höra efter tips. Ska främst ha den till lister/socklar men eventuellt till något mindre altanbygge nästa sommar.
Vad tror ni, kikar på Makita ls0815f men det kanske är att skjuta över målet??
Du dricker ju inte, ska du vaska den eller?De Walt! Så kan du kapa skumpa också.
Du dricker ju inte, ska du vaska den eller?
Då är valet givet ingår flaska i köp?De Walt! Så kan du kapa skumpa också.
Hatar att lista. Fan, snart blir det ju på allvar det här med avundsjukan! Måste sluta posta... Eller nej, det här är ju Klocksnack, forumet utan jantelag och missunnsamhet!
Kolla vad bra halltapeten blir! Bara en tredjedel av hallen klar, men så har jag listat och fodrat klart hela master bedroom-et också. Dörrarna ni ser går in i trapphuset.
Här har du vad som står i garaget!Fel logga på väggen, står ju en Renault utanför
Nu jävlar, svenska svartsjukan slår Fan in nu. Men hörru, fortfarande fel loggaHär har du vad som står i garaget!
Nöjd?
Här har du vad som står i garaget!
Nöjd?
@Hans_Delsbo tackar, det är sjukt spännande. Ja det det där med bygglov alltså . Vi har tyvärr varken tiden eller kunskaperna att göra det själva så allt är ute på entreprenad.@MaziK Fan vad kul! Vi tänkte bygga förut, på gården vi bor på nu, men bygglovsstrul drog ut på tiden och sedan dök vårt nuvarande superobjekt upp...
Läste något tidigare om vilket hus det var (tror jag?), har du länk (om det är stdhus)?
@Hans_Delsbo tackar, det är sjukt spännande. Ja det det där med bygglov alltså . Vi har tyvärr varken tiden eller kunskaperna att göra det själva så allt är ute på entreprenad.
Vi bygger med Götenehus, Hällevadsholm är hustypen. Har lite bilder på ett liknande. Vi har dock burspråk på vårat, lite mindre balkong, ryggåstak. Sen så har vi gjort om planlösning mer eller mindre i hela huset. Vi har även ändrat på utgångarna, fönster, trapp, kök, bvp .....
Tackar! Vårat blir drygt 203kvm, standard är 196kvm och jag har för mig att grund-kvmpriset låg på runt 17.5kkr/kvm(för 196kvm). Men det gjordes en liten prisjustering efter det att vi skrev vårat avtal.Hur många kvm?
Vad är kvm-priset på en sådan kåk idag.
Snyggt!
Tackar! Vårat blir drygt 203kvm, standard är 196kvm och jag har för mig att grund-kvmpriset låg på runt 17.5kkr/kvm(för 196kvm). Men det gjordes en liten prisjustering efter det att vi skrev vårat avtal.
Det här är en Mercedes SLS inte en Aston Martin.Den som har F1 som plåt lr+?
Det här är en Mercedes SLS inte en Aston Martin.
Ser väldigt fint ut. Synd att det blev som det blev med grannar och bygglov,helt galet att det skall behöva gå så långt @Hans_Delsbo . Vi har börjat känna av den fina grannsämjan (ironi)läge på . . .
Såhär hade vi tänkt oss, lite samma stil? Balgongen på framsidan (den utan tak) tog vi senare bort. Två års tvistande med den avundsjuka grannen gjorde dock att det inte blev något bygge. En vecka efter vi skrivit på för vårt hus kom hovrättsdomen på att vi borde fått bygglov...
Jag är dock gladare (frun med) över nuvarande hus!
@MaziK Skitbra! Ser fram emot lite byggbilder!
Jag är glad att vi inte "hann" bygga och i stället hittade detta, men det vore en häftig känsla att ha ett hus helt efter eget huvud.
Hur nära har ni grannar, har det varit gnäll?