Har lagt ner spackling och slipning för tillfället. Köpte en slipmaskin orkade inte hålla på.
Gjort klart loftet mer eller mindre. Hade överblivna träskivor som jag la ut på sidorna för at gå lite mer golvyta.
vad ska du ha där uppe ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har lagt ner spackling och slipning för tillfället. Köpte en slipmaskin orkade inte hålla på.
Gjort klart loftet mer eller mindre. Hade överblivna träskivor som jag la ut på sidorna för at gå lite mer golvyta.
Diverse bös som ej är känsligt för kyla/värmevad ska du ha där uppe ?
Är det något man aldrig får för mycket av så är det vägguttag samt förvaringsutrymmeDiverse bös som ej är känsligt för kyla/värme
Skidor, snow racer, väskor, skridskor, ved, julpynt....
Är det något man aldrig får för mycket av så är det vägguttag samt förvaringsutrymme
Man ger ju så klart fan i att flyttaJo. Har man för mycket förvaringsutrymmen spar man så in åt helvette mycket skit. Speciellt om man bott/samlat i sög 20+ år. Fy fan för att flytta då säger jag bara...
Man ger ju så klart fan i att flytta
Tack för input!
Jag köpte ett för att testa, tror att jag provar att borra ett hål först (bara för att spräcka ev sten), och sedan trycker ned med traktor. Rapport kommer!
vad ska du ha där uppe ?
Jula har ganska bra pris på sin giraff.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-tak-vaggslipar/tak-vaggslip-210259/
Helvete var en sådan jag köpte för 1499 i lördags
Lol, hade jag vetat att du sökte en så hade du fått min. Har gått 2 gipsskivor
Plejd är smidigt glöm inte köpa till batteribackupen, annars tappar den minnet vid strömavbrott!Fick upp belysning precis på ena sidan.
Kör med en Plej-puck i centralen istället för astrour.
Men det blir överjävligt bra!
Ja inte går det då snabbt för mig
Mycket smakfull utebelysning. Den typen av hus är man uppväxt med så de gillas i ryggmärgen.
Men det blir överjävligt bra!
Sjukt impad över vad du och frugan såg i det där huset, och hur det blev.
Sanslöst imponerande det du gjort hittills. Du ska inte ge dig på det där med putsning då? Lyfter intrycket rätt mycket.
Ett urval av sommarens projekt so far!!
Min sambo tror att jag har vuxen-ADHD men vill inte att jag ska utreda eller medicinera.
Jag har gjort allt själv förutom fönsterbyte, målning av väggar inne samt lite mindre snickartjänster då min mamma gick bort och orken bara tog slut under ett par veckor.
Det roligaste har helt klart varit att få lära sig köra hjullastare och grävmaskin. Det är något jag gärna gör när tiden finns. När vi köpte huset hade jag aldrig suttit i varken en hjullastare eller grävmaskin, och nu är jag inne på min fjärde grävmaskin (snart femte). Jag startade ett företag för att kunna köpa dessa maskiner, och det har blivit en naturlig del vid sidan av mitt vanliga arbete, och numera gräver och schaktar jag samt säljer lite maskiner och redskap vid tillfälle.
Det tråkigaste var helt klart spackling och målning invändigt, jag stod inte ut längre än några timmar och det blev förjävla dåligt det lilla jag gjorde.
W. O. W.
Sanslöst imponerande det du gjort hittills. Du ska inte ge dig på det där med putsning då? Lyfter intrycket rätt mycket.
Den ursprungliga ritningen har putsad fasad och cederträ på alla trädetaljer, så det fanns helt klart med i ursprungsplanerna.
Vi funderar dock på att flytta så småningom, så det blir förmodligen inget mer på detta hus.
Det är helt klart lite annorlunda att bygga och renovera här i inlandet motför ute vid kusten. Här är husen värdelösa så inga banker lånar direkt ut några pengar för att göra riktigt häftiga byggen, vilket är förståeligt. Så vi får göra mycket på budget och dra ut tiden istället.
Att anlita byggfirma för 2mkr är inte smart på ett hus som är värt 100tkr när det är färdigt. Då är alternativet att göra allt själv på kvällar och helger och att prova sig fram och görs om allt 1000 gånger.
Fördelen är att det är enkelt att göra allt precis som man vill. Man har inga krånglande grannar, och dom få grannar som ändå finns är så glada att det händer något så dom är toleranta mot buller, damm och byggkaoz.
Skulle lätt ge 200k alldeles oavsett om det är i Bortre Avliden. Så jäkla snyggt! Du har grym fingertoppskänsla i dina val.
Älskar kombon mexitegel och svart sarg, känns tidstypiskt på ett helt annat sätt än puts.
Thnx!
Det ser svart ut på bild, men det är mörkt brun vilket ser förträffligt ut! Tidstypiskt så det förslår.
Jag minns inte exakt, men jag tror att vi gav ca 150 för det.Ännu bättre, 300k