• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

acce1999

Patek
2-Faktor
Funkar ej fortfarande. Töntigt att de fortsatt hävdar ”underhåll”

8793CC6C-A860-43ED-9BAD-CD98F36FC8FF.jpeg

Håller med. De borde också, om det är så, meddela om datainfo är safe. Raka puckar. Typ 100 % av användarna vet att det Inte är underhåll.

Funkar för mig sedan i eftermiddags, även om bannern fortfarande ligger uppe.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Håller med. De borde också, om det är så, meddela om datainfo är safe. Raka puckar. Typ 100 % av användarna vet att det Inte är underhåll.

Jag läste förra veckan att det var ett planerat driftstopp & underhåll under helgen. Sen om det är en "mörkläggning" eller inte kan jag inte svara på. Däremot funkar det också för mig nu trots bannern.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Mm. Ser att även om klockan har synkat så har mina löppass ej fullt överförts in i kalendern på Garmin Connect. Så känns inte helt 100 löst än
Nej, så kan det vara. Läste på något forum att någon hade sett hur data i Connect uppdaterats allt eftersom. För egen del är alla pass de senaste dagarna synkade. Även steg, sömn, etc.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bara jag som har lite problem med Apple Watch och Runkeeper (blir skevt även om jag väljer att "Fix GPS") vad det gäller precision för GPS?
Garmin är alltid mer exakt de rundor jag testat, spelar ingen roll om det är i stan eller skogen.

Jag kör dubbelpipigt nu för att testa (och nedan screenshots är från samma tillfälle):
* Apple Watch gen 3 + iPhone X (spelar ingen roll om jag startar på mobilen eller i klockan direkt)
* Garmin Forerunner 945 Music

Apple Watch:
IMG_3754.PNG



Garmin Forerunner 945:
IMG_3755.PNG
 

Josa

Omega
2-Faktor
Bara jag som har lite problem med Apple Watch och Runkeeper (blir skevt även om jag väljer att "Fix GPS") vad det gäller precision för GPS?
Garmin är alltid mer exakt de rundor jag testat, spelar ingen roll om det är i stan eller skogen.

Jag kör dubbelpipigt nu för att testa (och nedan screenshots är från samma tillfälle):
* Apple Watch gen 3 + iPhone X (spelar ingen roll om jag startar på mobilen eller i klockan direkt)
* Garmin Forerunner 945 Music

Apple Watch:
IMG_3754.PNG



Garmin Forerunner 945:
IMG_3755.PNG
Kan se att jag får rätt lika på min Apple Watch 5 med e-sim och runkeeper så springer utan telefon, men funderar om det är för att jag springer på trottoaren och de inte är med på kartan utan bara vägarna? Sen kan man ju undra om det inte ska falla in under vägen ändå.
Tämligen meningslöst inlägg utan bild, men fick inte det att funka just nu.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kan se att jag får rätt lika på min Apple Watch 5 med e-sim och runkeeper så springer utan telefon, men funderar om det är för att jag springer på trottoaren och de inte är med på kartan utan bara vägarna? Sen kan man ju undra om det inte ska falla in under vägen ändå.
Tämligen meningslöst inlägg utan bild, men fick inte det att funka just nu.
Märkligt är det i alla fall.
Sprang nu ikväll - rakt, längs vägen på en asfalterad cykel-/gångstig.

Apple Watch/Runkeeper (det blå strecket är rutten jag plottat ut i förväg):
IMG_3769.PNG


Garmin:
IMG_3770.PNG
 

Josa

Omega
2-Faktor
Märkligt är det i alla fall.
Sprang nu ikväll - rakt, längs vägen på en asfalterad cykel-/gångstig.

Apple Watch/Runkeeper (det blå strecket är rutten jag plottat ut i förväg):
IMG_3769.PNG


Garmin:
IMG_3770.PNG


Mycket märkligt,
Så här ser min senaste runda i Visby ut, inga träd eller höga hus osv. Där stämmer det hur jag sprungit och korsat vägar osv.

31C3FE1B-8259-492B-8870-F76D0902EC7B.png
 

acce1999

Patek
2-Faktor
@daviden @Josa

GPS-klockors, inklusive mobilers, noggrannhet är ett ständigt återkommande diskussionsämne på flera siter, bland annat Garmins forum, DC Rainmakers sida, the5krunner samt fellrnr (som till slut slutade skriva om det). Men kolla här:
https://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Det är ganska mycket som ska stämma för bra spår, inte bara om man springer under träd, mellan höga hus, eller bland branta alper, utan även hur satelliterna står (finns en app som visar hur de står). Dessutom spelar antenn-konstruktionen roll, samt hur klockan/enheten sitter på armen, i fickan eller på styret på cykeln. Och som grädde på moset, så stämmer inte de grafiska kartorna alltid. Slå på satellit eller hybridläge och kolla. Det är inte ovanligt att den grafiska gatulinjen ligger fel i förhållande till verkligheten. Och då är det lätt hänt att tro att ens enhet är dålig.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
@daviden @Josa

GPS-klockors, inklusive mobilers, noggrannhet är ett ständigt återkommande diskussionsämne på flera siter, bland annat Garmins forum, DC Rainmakers sida, the5krunner samt fellrnr (som till slut slutade skriva om det). Men kolla här:
https://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Det är ganska mycket som ska stämma för bra spår, inte bara om man springer under träd, mellan höga hus, eller bland branta alper, utan även hur satelliterna står (finns en app som visar hur de står). Dessutom spelar antenn-konstruktionen roll, samt hur klockan/enheten sitter på armen, i fickan eller på styret på cykeln. Och som grädde på moset, så stämmer inte de grafiska kartorna alltid. Slå på satellit eller hybridläge och kolla. Det är inte ovanligt att den grafiska gatulinjen ligger fel i förhållande till verkligheten. Och då är det lätt hänt att tro att ens enhet är dålig.
Jag har sprungit runt 6-7 rundor med två klockor på handleden nu.
Min Apple Watch med Runkeeper är kaos. Garmin Forerunner 945 nailar det varje gång.
Det är bara så det är, så jämförelsen är med exakt samma förhållanden.

Men som sagt, har kanske ett måndagsex. av något slag. Min kompis Apple Watch är relativt precis.
Får bli en ny till hösten.
 

falten

Cartier
@daviden @Josa

GPS-klockors, inklusive mobilers, noggrannhet är ett ständigt återkommande diskussionsämne på flera siter, bland annat Garmins forum, DC Rainmakers sida, the5krunner samt fellrnr (som till slut slutade skriva om det). Men kolla här:
https://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Det är ganska mycket som ska stämma för bra spår, inte bara om man springer under träd, mellan höga hus, eller bland branta alper, utan även hur satelliterna står (finns en app som visar hur de står). Dessutom spelar antenn-konstruktionen roll, samt hur klockan/enheten sitter på armen, i fickan eller på styret på cykeln. Och som grädde på moset, så stämmer inte de grafiska kartorna alltid. Slå på satellit eller hybridläge och kolla. Det är inte ovanligt att den grafiska gatulinjen ligger fel i förhållande till verkligheten. Och då är det lätt hänt att tro att ens enhet är dålig.

Jag har sprungit runt 6-7 rundor med två klockor på handleden nu.
Min Apple Watch med Runkeeper är kaos. Garmin Forerunner 945 nailar det varje gång.
Det är bara så det är, så jämförelsen är med exakt samma förhållanden.

Men som sagt, har kanske ett måndagsex. av något slag. Min kompis Apple Watch är relativt precis.
Får bli en ny till hösten.

verkar mysko med Apple watchen men en fördel som garmin har är väl att den både kör GPS samt glonass som är Rysslands svar på GPS om jag förstår det hela rätt...
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Första distansen med löparsandalerna.
Blev en liten uppvärmning innan styrketräningen och kändes riktigt bra :)
Ska bli kul att testa en ~5km nästa gång :)
AF27B9D3-6033-443F-89C8-607A5C5F1E46.png
 
Topp