• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag körde mycket löpband på det maratempo jag skulle hålla för 2 år sedan, sen springer jag ute direkt efter ~10 km på bandet och kör lika långt där.

Ett annat knep är att spinga med ljudbok i öronen. Ens maratempo tar iaf jag in det som läses upp medans om jag är lite snabbare är det svårare

Bra tips! Ska testa ljudbokstipset - springer alltid utan lurar och med ljudbok kanske det naturligt går lite långsammare.
 

falten

Cartier
Kul....har kollat på dem lite......återkom med en recension asap...
De var jäkla trevliga att springa snabbt med, blev ett Snabbt 400m varv på bana samt därefter 5x1km intervall med vila på 2,5min emellan där jag var 3sec från PB, och då var jag rätt stum efter tokmatning på 400 innan:)

fick infall idag när jag i lännasport som hade fått in endorphin shift för 30min efter jag kommit in slumpmässigt i butik, så jag kände att det var ett tecken:) och 20% på alla skor just nu, så blev ett givet köp, ska bli kul att testa dessa också!
B404F138-50D7-4CB7-9A8B-BD3A141E9AA7.jpeg
A169F9C7-C3AE-40AD-8707-0571EB18D8A6.jpeg
B1B06B03-96E6-4236-B7AC-004678D6278B.jpeg
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Helt nybörjare på det här med löpning. Jag har dock lyckats lista ut att jag har ett pronerande löpsteg. Köpte dessa skor, men vill ändå höra vad ni tycker om dem eller om ni har några bättre förslag! :)
 

Tre333

Cartier
Helt nybörjare på det här med löpning. Jag har dock lyckats lista ut att jag har ett pronerande löpsteg. Köpte dessa skor, men vill ändå höra vad ni tycker om dem eller om ni har några bättre förslag! :)
Jag har också "pronerade" löpsteg men kör med olika neutrala skor, ta två par och alternera mellan! :)
Viktigast är att de känns rätt och bra tänker jag men risk för att jag "trampar" någon på tårna men det funkar för mig och jag har kört ett antal maraton så bara testa hade jag rekommenderat och spring! :)
 

falten

Cartier
Någon som vet om det fortfarande går att springa med garmin klockan och det registreras i klockan? Känns ju rimligt att detta borde funka men att det inte går att uploada...
 

falten

Cartier
Visste inte om detta innan men tydligen kör de ett virtuellt lopp, jag blev jäkla sugen! Fler som går i dessa tankar?
534902FF-65B9-4475-94D0-2FF840BA02C4.jpeg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Skit med Garmin, hoppas verkligen dom får ordning på det och vi får tillbaka våra data.
Jag tänker på alla folk i båtar, bilar och som lagt upp rutter etc.
Eller Man ligger med nån liten båt bland småkobbar och vågar inte lämna för man inte har nåt böljapapper.
Hårt för oss tekniknördar.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Skit med Garmin, hoppas verkligen dom får ordning på det och vi får tillbaka våra data.
Jag tänker på alla folk i båtar, bilar och som lagt upp rutter etc.
Eller Man ligger med nån liten båt bland småkobbar och vågar inte lämna för man inte har nåt böljapapper.
Hårt för oss tekniknördar.
Det är nog bara att betala kaparna i detta fallet......miljoner drabbas ju....
 

Bergets

Panerai
garmin verkar vara uppe igen

Rykten säger att Garmin blev hackade och servrarna togs gisslan i en ransomware attack där hackaren villeha 10 miljoner dollar för att ge nyckeln
 
Topp