Pandemin är tyvärr inte över 2021.......men det blir säkert lopp ändå.......folk lessnar på att allt ställs in.....Ja, Berlin Marathon 2021
Så fort pandemin är över ska jag planera in lite andra på vägen, men Berlin 2021 är målet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pandemin är tyvärr inte över 2021.......men det blir säkert lopp ändå.......folk lessnar på att allt ställs in.....Ja, Berlin Marathon 2021
Så fort pandemin är över ska jag planera in lite andra på vägen, men Berlin 2021 är målet.
Fantastiskt roligt lopp. Anmäl dig!Jag har en mental spärr för Berlin. Jag vågar inte stå på startlinjen där utan att vara i mitt livs form så avvaktar lite till.
Säga väl att Berlin är en av de snabbaste marorna som genomförs?!Fantastiskt roligt lopp. Anmäl dig!
Ja, världsrekordet är satt där. Banan är platt och ganska lättsprungen, om nu ett maraton kan vara det.Säga väl att Berlin är en av de snabbaste marorna som genomförs?!
Ja de va så jag kom ihåg det. Ja allt är ju relativt, det är ju ändå drygt 4,2mil som ska avverkasJa, världsrekordet är satt där. Banan är platt och ganska lättsprungen, om nu ett maraton kan vara det.
Vad heter modellen? Haft Saucony Fastwitch som lättviktare tidigare och gillat dem.Blev jäkla glad att få tag i dessa blir roligt att testa dem framöver, speciellt på lite längre sträckor, sjukt lätta för att teknologi i dem!
Inte långt ifrån vikt på annan lättviktssko jag har från Asics men är väldigt basic i dess utförande. Nimbus är mer av en tank i jämförelse
![]()
![]()
![]()
![]()
Saucony endorphin pro, shift och speed modellen släpps senare i Sverige om man inte köper utomlands, dock bara i PRO man får carbon plattanVad heter modellen? Haft Saucony Fastwitch som lättviktare tidigare och gillat dem.
Härligt! Kanske blir ett köp när de nuvarande är uttjäntaSaucony endorphin pro, shift och speed modellen släpps senare i Sverige om man inte köper utomlands, dock bara i PRO man får carbon plattan![]()
Kul....har kollat på dem lite......återkom med en recension asap...Blev jäkla glad att få tag i dessa blir roligt att testa dem framöver, speciellt på lite längre sträckor, sjukt lätta för att teknologi i dem!
Inte långt ifrån vikt på annan lättviktssko jag har från Asics men är väldigt basic i dess utförande. Nimbus är mer av en tank i jämförelse
![]()
![]()
![]()
![]()
Will do, på torsdag blir det källbrinks ip med hela familjen för lite nöjes träning på bana, då ska skorna springas inKul....har kollat på dem lite......återkom med en recension asap...
Säkert frågats tusentals gånger redan! Löparklocka, behöver en "vanlig" måste inte vara tusentals funktioner. Tittat på garmin 245, 645 och 735. Även vivoactive 4 kanske kan va nått?
Köpte 935 på rea för 4K för nått år sen. Rätt ok, men beror ju på vad för funktioner man vill haSäkert frågats tusentals gånger redan! Löparklocka, behöver en "vanlig" måste inte vara tusentals funktioner. Tittat på garmin 245, 645 och 735. Även vivoactive 4 kanske kan va nått?
Körde ett farthållningspass. Målet på maraton är att hålla 4:30 i snitt och eftersom jag är ganska bra på att ligga i samma fart och nöta är det runt den tiden jag tänker ligga när det väl blir dags. Körde 10k och det gick ju ganska bra iaf. Men nu till min fråga: ni som springer mycket, hur gör ni för att träna in en långsammare fart än er naturliga? Mina ben vill köra 4:15-tempo på ett ungefär och det känns inte naturligt att ligga 15 sekunder långsammare. Det givna svaret är såklart att jag ska springa 4:15 och få kroppen att vänja sig vid distansen, men om jag vill göra tvärtom - finns det några tips?
![]()
Det låter som ett lyxproblem men det är ganska drygt.Jag har inga svar - kan bara konstatera att jag har samma problem.
’åh - seg i kroppen ska springa långsamt idag’. Pang - samma tempo som vanligt.
Det låter som ett lyxproblem men det är ganska drygt.
Bra tips!Springa tillsammans med någon eller i grupp tycker jag hjälper - sätta en takt och så verkligen påminna varandra om tempot.
Spring uppför!!! Körde mitt längsta pass sedan mars och märker att jag får mindre ont i länd/säte om jag springer långsamt.......så uppåt är melodin för att dra ner på tempot. Skadefri är jag runt 4:40 person.....Körde ett farthållningspass. Målet på maraton är att hålla 4:30 i snitt och eftersom jag är ganska bra på att ligga i samma fart och nöta är det runt den tiden jag tänker ligga när det väl blir dags. Körde 10k och det gick ju ganska bra iaf. Men nu till min fråga: ni som springer mycket, hur gör ni för att träna in en långsammare fart än er naturliga? Mina ben vill köra 4:15-tempo på ett ungefär och det känns inte naturligt att ligga 15 sekunder långsammare. Det givna svaret är såklart att jag ska springa 4:15 och få kroppen att vänja sig vid distansen, men om jag vill göra tvärtom - finns det några tips?
![]()
Jo, det är klart att det är bra träning. Men att löpa uppför gör ju inte att kroppen vänjer sig vid en långsammare fart - den vänjer ju sig bara vid att springa uppför![]()
Spring uppför!!! Körde mitt längsta pass sedan mars och märker att jag får mindre ont i länd/säte om jag springer långsamt.......så uppåt är melodin för att dra ner på tempot. Skadefri är jag runt 4:40 person.....
![]()
Jag körde mycket löpband på det maratempo jag skulle hålla för 2 år sedan, sen springer jag ute direkt efter ~10 km på bandet och kör lika långt där.Jo, det är klart att det är bra träning. Men att löpa uppför gör ju inte att kroppen vänjer sig vid en långsammare fart - den vänjer ju sig bara vid att springa uppför![]()