Då skulle jag sikta på sin sub60. När du nått det kan du sikta på sub55 osv. Sub40 är väldigt svårtLåter som en god idé. Dock skönt med lite mål och ha något att se fram emot det. Släpper det för tillfället.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då skulle jag sikta på sin sub60. När du nått det kan du sikta på sub55 osv. Sub40 är väldigt svårtLåter som en god idé. Dock skönt med lite mål och ha något att se fram emot det. Släpper det för tillfället.![]()
Snyggg! Du måste kunna gå sub 3 med farthållare, tränar du efter ett program eller bara mängd? Fan får mig att fundera på att trycka lite mer långpass..., har tappat motivationen lite när alla lopp blivit inställda.Fyfan vad jag körde in i kaklet, helt slut och lycklig på samma gång! Att jag slog mitt tidigare marathon rekord med 10min som jag satt för flera år sedan! Kul att kunna prestera på äldre dagar!! Nu måste jag lägga mig ned och vila ett tag, nästan svimfärdig
![]()
![]()
![]()
Sjukt imponerande. Bra jobbat!!Fyfan vad jag körde in i kaklet, helt slut och lycklig på samma gång! Att jag slog mitt tidigare marathon rekord med 10min som jag satt för flera år sedan! Kul att kunna prestera på äldre dagar!! Nu måste jag lägga mig ned och vila ett tag, nästan svimfärdig
![]()
![]()
![]()
Tack ! Tanken var att gå under 3 men sprang nog lite fort de första 3milen, ungefär 4,15 tid, sen sista milen var fan bara ett stort mörkerSnyggg! Du måste kunna gå sub 3 med farthållare, tränar du efter ett program eller bara mängd? Fan får mig att fundera på att trycka lite mer långpass..., har tappat motivationen lite när alla lopp blivit inställda.
Tack så mycket!!Sjukt imponerande. Bra jobbat!!
Helvete! Starkt jobbat!Fyfan vad jag körde in i kaklet, helt slut och lycklig på samma gång! Att jag slog mitt tidigare marathon rekord med 10min som jag satt för flera år sedan! Kul att kunna prestera på äldre dagar!! Nu måste jag lägga mig ned och vila ett tag, nästan svimfärdig
![]()
![]()
![]()
Makalöst. Nästa år blir mitt.Fyfan vad jag körde in i kaklet, helt slut och lycklig på samma gång! Att jag slog mitt tidigare marathon rekord med 10min som jag satt för flera år sedan! Kul att kunna prestera på äldre dagar!! Nu måste jag lägga mig ned och vila ett tag, nästan svimfärdig
![]()
![]()
![]()
Absolut!!Makalöst. Nästa år blir mitt.
HeheGrisFalten.......jävla streber .......
Nu får man skämmas när man körde sista milen på Lidingö idag i rullatortempo......
![]()
Vad får dig att hålla farten? Har du draghjälp/sällskap?Fyfan vad jag körde in i kaklet, helt slut och lycklig på samma gång! Att jag slog mitt tidigare marathon rekord med 10min som jag satt för flera år sedan! Kul att kunna prestera på äldre dagar!! Nu måste jag lägga mig ned och vila ett tag, nästan svimfärdig
![]()
![]()
![]()
Pannben, sprang helt själv. Hade ca 4:15 tempo första 30km men sen dog kroppen, illamående och trötta ben.. men det är mycket psyke o revanschlust som håller motivationen uppe sånna lopp. Körde ju Sthlm marathon virtuellt i somras på ca 3:35 på sluttid och kände jag hade mer o ge nu innan årets slut..Vad får dig att hålla farten? Har du draghjälp/sällskap?
Han har slutat dricka öl.......det är ett för högt pris!!Vad får dig att hålla farten? Har du draghjälp/sällskap?
Vi kanske kan köra nåt pass ihop till våren om lopp-torkan håller i sig.Pannben, sprang helt själv. Hade ca 4:15 tempo första 30km men sen dog kroppen, illamående och trötta ben.. men det är mycket psyke o revanschlust som håller motivationen uppe sånna lopp. Körde ju Sthlm marathon virtuellt i somras på ca 3:35 på sluttid och kände jag hade mer o ge nu innan årets slut..
Absolut! Det vore trevligt!Vi kanske kan köra nåt pass ihop till våren om lopp-torkan håller i sig.
känns som vi är hyfsat jämna även om du har sjukt bra fart nu.
jag behöver en bra tid på maran.
HeheHan har slutat dricka öl.......det är ett för högt pris!!
Det är det som är mirakelmedicinen alltså??? HeheHan har slutat dricka öl.......det är ett för högt pris!!
Det skulle jag säga, i alla fall för mig.Det är det som är mirakelmedicinen alltså??? Hehe
Är rätt så sugen på att köpa en pulsklocka. Vad ska man tänk på innan man köper en? Tänker mer på modell osv. Finns hur mycket som helst att välja mellan. Vilka kör ni med?
Tänker att det vore spännande att följa upp pulsen vid löpning och när jag kör crossfit. Tid, sträcka och hastighet också bra att ha.Puls på handleden blir sällan bra, så sikta på klocka + pulsband. Och sedan är det väl mer en fråga om vilket ”ekosystem” du vill kliva in i. För enkel statistisk (typ sträcka, tid) och enbart för löpning är min bild att samtliga gör jobbet. Men ska du även använda den för cykling/simning eller vill ha mer avancerad data är det såklart lite trixigare.
Kör garmin 745 med hrm pro pulsband som kan mäta löpdynamik även, väldigt nöjd!Är rätt så sugen på att köpa en pulsklocka. Vad ska man tänk på innan man köper en? Tänker mer på modell osv. Finns hur mycket som helst att välja mellan. Vilka kör ni med?
Forerunner 245 har tydligen fått jättebra betyg. Läst gott om dem. Absolut en bra kandidat.Puls på handleden blir sällan bra, så sikta på klocka + pulsband. Och sedan är det väl mer en fråga om vilket ”ekosystem” du vill kliva in i. För enkel statistisk (typ sträcka, tid) och enbart för löpning är min bild att samtliga gör jobbet. Men ska du även använda den för cykling/simning eller vill ha mer avancerad data är det såklart lite trixigare.
Edit: Jag har kört Suunto tidigare men bytte till Garmin Forerunner 245 i våras när jag började springa lite mer. Och uppdaterade till en 945 efter sommaren av egentligen ingen annan anledning än för att jag är nördig och ville ha mer (helt onödig) data.
Edit 2: Jag skulle undvika allt som heter touchskärm.
Vad kul att du är nöjd med den. Är det denna du har?Kör garmin 745 med hrm pro pulsband som kan mäta löpdynamik även, väldigt nöjd!
Edit: Sorry läste fel, trodde du skrev 735Forerunner 245 har tydligen fått jättebra betyg. Läst gott om dem. Absolut en bra kandidat.
Vad kul att du är nöjd med den. Är det denna du har?
![]()
Multisportklocka med Garmin Elevate-pulsmätning
Mäter pulsen vid handleden, Avancerad cyklings-, sim- och löpdynamik, Beräknar VO2-max, mjölksyratröskel etc, Smarta aviseringar, live track etc, Kostnadsfria urtavlor och apparwww.netonnet.se
Jag kör 735XT med pulsband. Supernöjd och räcker för mina behov.Edit: Sorry läste fel, trodde du skrev 735Kvalet står mellan garmin 735xt och 245....
Jaha vad bra. Blir i så fall en sån. Hur kommer det sig att du använder ett pulsband när den redan kan mäta pulsen?Jag kör 735XT med pulsband. Supernöjd och räcker för mina behov.
Den ger mycket säkrare mätning. Jag tränar mycket på pulsnivåer och då vill jag att det ska vara så exakt som möjligt. Och att bandet mäter massa annat skoj.Jaha vad bra. Blir i så fall en sån. Hur kommer det sig att du använder ett pulsband när den redan kan mäta pulsen?