Mitt 2020 löpmässigt har varit crap crap crap, men med en positiv avslutning. Lurigt nervkef i ländrygg och säte har verkligen ställ till det. Cementklump i röven och smärta längs yttersida lår, knä och brännande känsla i hälen 24/7. Ett tag brände det satan att bära strumpor. Fick glida runt i Foppatofflor i ett par månader. Brände i vad och fot när jag duschade. Diskutbuktning som klämt på nerv.....ospecifikt och svårt att åtgärda.
0 löpmil mars-maj....sedan börjat långsamt....med ett par bakslag....men nu verkar jag hittat nån slags balans och vet vad jag ska undvika. Tagit ett tag att trimma in förutsättningarna. Läkare/sjukgymnast säger att normalt tar det 6-12 mån att läka ut.......för vissa.....aldrig!
Mkt coreövningar varannan dag och löpning med 2 dagars vila börjar ge resultat. Nu kan jag i alla fall få ihop 10k 2ggr/v. Hoppas kunna öka under 21. Ligger normalt på 120 ish mil/ år......i år blev det hälften med bra period .....dvs låg smärta okt-dec.
Inge mera lip här utan bita ihop och kämpa på är det som gäller.
Så här ser en helt normal ryggrad ut på en 45 åring......enligt min läkaren. Mörka mellan diskarna längst ner betyder att vätskan i disken är borta och att diskarna tappat dämpning....det drabbar oss alla......vissa känner nada.....andra kan knappt gå.......men efter 50 bast brukar det hela stabiliseras och man har inte ont.....man inser bara att man tappat 3cm i längd