Är inte snabb som lejonparten av den här gruppen, men efter att ha löpt åtminstone en del 2019 så blev 2020 i princip enbart träningen förlagd på gymmet.
Från att fått åtminstone fått ihop 50 mil 2019 så blev det ca 5 mil 2020, däremot lite över hundra pass och drygt 200 timmar på gymmet. Benstyrkan borde ha blivit bättre och också gynna löpningen såklart, men lättare har jag inte blivit.
Nåväl, 2021 har jag gett mig fan på att knåpa ihop 100 mil i löpardojorna, en rund och fin siffra som borde vara någorlunda hanterbar.
Gav mig ut för att jaga ihop några 5-10 kilometer igår, men när jag passerade gullmars så kändes det som jag hade bra studs i benen fortfarande så körde på. Det var väl där någonstans jag tänkte att det kunde vara kul att testa på halvmaran igen. Senast jag sprang 2 mil var november 2019, det var också den senaste gången jag sprang över 1 mil.
Vid 17-18 började det bli rätt tungt i vänster höft framförallt, därifrån var det bara hemlängtan jag gick på. Men slutade på personbästa för distansen iallafall.
89.7 mil kvar att avverka innan året är slut.