• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

3mil i veckan, 50 totalt på ett halvår motiverar reklamation vilket jag menade i mitt inlägg. Missbruk: om du använt dem på sätt som de inte är avsedda för- där får du rannsaka ditt inre ☺
Beror ju helt på skorna. På den tiden jag bara sprang tävlingar i riktigt lätta skor så kunde vissa skor ibland bara hålla något enstaka lopp. Jag tycker man nästan kan genom att bara känna på ett par skor avgöra ungefär hur länge de komme hålla. De lättare av tunnare material kan man inte räkna ska hålla i åratal.

5km lunchjogg. Årpremiär för shorts!
F7ABB1E5-4AC6-47FB-B80E-1167243AD7C3.jpeg

Beror ju helt på skorna. På den tiden jag bara sprang tävlingar i riktigt lätta skor så kunde vissa skor ibland bara hålla något enstaka lopp. Jag tycker man nästan kan genom att bara känna på ett par skor avgöra ungefär hur länge de komme hålla. De lättare av tunnare material kan man inte räkna ska hålla i åratal.
Kan inte uttala mig om den skotypen mer än att det inte är sådana det handlar om i @fabians fall och att jag, i sådana fall, håller mig till skor som håller längre.

Lyckas inte hitta någon bra sko. Får ont i tårna av Asics i stl 45 (28,5 cm) och nu idag skavsår i hålfoten av ett par Hoka jag tänkte testa. Stl 45 (29 cm). Tror att jag behöver mer plats för tårna, utan att börja halka runt i skorna. Vad ska jag testa? Några tips?

Lyckas inte hitta någon bra sko. Får ont i tårna av Asics i stl 45 (28,5 cm) och nu idag skavsår i hålfoten av ett par Hoka jag tänkte testa. Stl 45 (29 cm). Tror att jag behöver mer plats för tårna, utan att börja halka runt i skorna. Vad ska jag testa? Några tips?
New balance fuelcell tc
Nike zoomfly 3
Saucony endorphin speed
Pumas nya kvävesko med kolfiberplatta (minns ej namnet)

New Balance överlag är bra. Jag kör Fresh Foam.

Jag har liknande problem och landade i topo athletic ultrafly, mestadels låg drop men jag hade tidigare Saucony kinvara som min huvudsakliga sko. Är mycket nöjd med passform och bredd.

Började springa för ett år sedan, så håller ju varken tempo eller nöter mil på samma nivå som flera av er andra här

Att springa som motion är ingen tävling mot någon annan än sig själv, och alla måste börja nånstans. :)

Allt är ju relativt till ens egen förmåga och om du sprungit 16 km bara sådär så är du ju mycket mer vältränad än många andra, t.ex. målgruppen för detta träningsprogram: :D

1618313054026.png

Någon som har erfarenhet av Brooks? Klickade hem ett par Glycerine 19 GTS. Har väl lite större tåbox utan att bli så ”extrema” som Altra eller Topo. Vad tror ni? Kommer jag att bli nöjd?

Tillbaka
Topp