Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag sa till min fru att jag skulle ta en tur jag också… hon sa att vi inte hinner då vi har så mycket planering för kalas i morgon. Jag saefade och tog en öltufft att springa på pulsen idag. Sjukt varmt.
![]()
![]()
Måndags-intervallerna avklarade.
smyg-provade tävlingsskorna, lätt 5% bättre trück.![]()
Kan du absolut göra med gott samvete.Nu ska det väl vara ok med lite jordgubbstårta.
![]()
![]()
Tänker som du.Nu ska det väl vara ok med lite jordgubbstårta.
![]()
![]()
Jag körde hos Zillén. Tre tillfällen för 2,5k tror jag det var. Iom att det kostade mindre än 1000kr/gång i snitt så blev det godkänt. Även om första var en timme o de andra 0,5h/gång. Mer än 1k i snitt per tillfälle är nog svårt. Det via länken vet jag inte hur man ska tolka om det går el inte.Vet någon hur man kan utnyttja friskvårdsbidraget för löpningsrelaterade tjänster?
Tydligen kan man inte göra löptester såsom VO2max eller tröskeltest om de kostar mer än 1 000 kronor. Lopp vet jag att jag kan registrera men skulle exempelvis Fredrik Zilléns onlinekurs för löpsteg (https://www.fredrikzillenonline.se/courses/r3c7nhrp) godkännas om jag skickade in ett kvitto för det?
Du har helt rätt i det du skriver om tester som VO2max/tröskel, 1000kr och lopp.Vet någon hur man kan utnyttja friskvårdsbidraget för löpningsrelaterade tjänster?
Tydligen kan man inte göra löptester såsom VO2max eller tröskeltest om de kostar mer än 1 000 kronor. Lopp vet jag att jag kan registrera men skulle exempelvis Fredrik Zilléns onlinekurs för löpsteg (https://www.fredrikzillenonline.se/courses/r3c7nhrp) godkännas om jag skickade in ett kvitto för det?
Du har helt rätt i det du skriver om tester som VO2max/tröskel, 1000kr och lopp.
Har inte läst allt, men här finns info, som jag tolkar det får man dra av för onlinekurser/appar, men jag är INTE säker:
Personalvårdsförmån, motion och friskvård | Skatteverket
Motions- och friskvårdsförmåner via internettjänster | Rättslig vägledning | Skatteverket
Här finns mer övergripande info:
Friskvårdsaktiviteter A–Ö | Skatteverket
Tack för tipset! Blev ett par turkosa Tempo Next.....Nike har rea på löparskor. Bland annat Air Zoom Tempo Next% för 1 357 istället för 2 249 kronor och Pegasus 37 för 947 istället för 1 349 kronor.
![]()
Rea Löpning Skor. Nike SE
Hitta Rea Löpning Skor på Nike.com. Fri frakt och fria returer.www.nike.com
Stort tack för tipset. Sånt här uppskattas!Nike har rea på löparskor. Bland annat Air Zoom Tempo Next% för 1 357 istället för 2 249 kronor och Pegasus 37 för 947 istället för 1 349 kronor.
![]()
Tack för tipset, fan hur next% såg ut..Nike har rea på löparskor. Bland annat Air Zoom Tempo Next% för 1 357 istället för 2 249 kronor och Pegasus 37 för 947 istället för 1 349 kronor.
![]()
Med den farten är det ingen som hinner reagera........Tack för tipset, fan hur next% såg ut..
DE andra månlandarna vette fan vad et är.Tack för tipset, fan hur next% såg ut..
Med den farten är det ingen som hinner reagera........
Ser nu att den modell jag knep verkar tagit slut...
![]()
Hahaha de såg mycket bättre ut! För det var verkligen månlandare! Jag springer med alphafly next% heter de väl, trots att de är rosa/turkosa är de rätt fräschaDE andra månlandarna vette fan vad et är.
Inte provat. Springer mest i Hoka och tidigare Asics. Nike får mest stå på hyllan tills det blir race.Har kört barfotaskor (mest Vivo) ett tag nu och plötsligt känns alla löparskor för små i tåboxen. Har haft ett par Brooks ghost 13 som börjar kännas för trånga i tårna och har nu bytt upp mig till ett par Altra escalante 2.5. Kanske inviger dom ikväll?
Någon som har provat Altra? Dom är zero drop men har cirka 24 mm sula. Dessutom en generös tåbox. Känns som alla kör nike här.
![]()
![]()
![]()
Kör ett par Altra Escalante som alternativ på kortare pass - typ upp till runt milen.Har kört barfotaskor (mest Vivo) ett tag nu och plötsligt känns alla löparskor för små i tåboxen. Har haft ett par Brooks ghost 13 som börjar kännas för trånga i tårna och har nu bytt upp mig till ett par Altra escalante 2.5. Kanske inviger dom ikväll?
Någon som har provat Altra? Dom är zero drop men har cirka 24 mm sula. Dessutom en generös tåbox. Känns som alla kör nike här.
![]()
![]()
![]()
Härligt. Vad har du på längre sträckor? Tycker du det är nån skillnad i löpstil när det kommer till zerodrop och icke zerodrop? Du kanske alltid landar midfoot ändå?Kör ett par Altra Escalante som alternativ på kortare pass - typ upp till runt milen.
Väldigt nöjd med dem och som sagt generellt generösa i tåboxen.
Härligt. Vad har du på längre sträckor? Tycker du det är nån skillnad i löpstil när det kommer till zerodrop och icke zerodrop? Du kanske alltid landar midfoot ändå?
Altra är funky!!!Har kört barfotaskor (mest Vivo) ett tag nu och plötsligt känns alla löparskor för små i tåboxen. Har haft ett par Brooks ghost 13 som börjar kännas för trånga i tårna och har nu bytt upp mig till ett par Altra escalante 2.5. Kanske inviger dom ikväll?
![]()
![]()
![]()
Körde faktiskt milen igår i altra. Kändes väldigt bra. Förmodligen dom bästa skor jag provat hittills.Altra är funky!!!
Nike? Ingen kör Nike…..Nike köper man på Stadium/Intersport…..där köper inte VI löparskor![]()
Körde faktiskt milen igår i altra. Kändes väldigt bra. Förmodligen dom bästa skor jag provat hittills.