• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

och just ja, dagens pass var rätt roligt:
F245BC82-84A5-441E-9596-90B8B14E5EA5.jpeg
5x(90-60-30) vila 60-45-30, tips!

Ett par trailskor så du kan springa på riktigt!! Höst och vinter snart…..ett par med dubb? Folk som springer löpband på vintern…….njaa……

Om du inte direkt ser ett behov av att ersätta någon av dina nuvarande och dessutom inte vill ha en sko ligga på hyllan kanske ett par terrängskor kan vara något? Om du har möjlighet att ta dig till lite stökigare terräng är det en otroligt rolig träningsform.
Annars ett par vinterskor inför att kylan kommer.

Edit: Fan, sjuk pucktvåa.

Jag har tänkt lite i de banorna innan och då sneglat på Icebug Newrun Bugrip. Sedan såg jag Seth James DeMoor som bland annat recenserar löparskor på YouTube springa i ett snötäckt Colorado med vanliga löpskor och tänkte att det inte behövdes.

Springer ni dubbat på vintern? Sprang på löpand när det ösregnade härom veckan och det var inte alls min kopp te.

Jag har tänkt lite i de banorna innan och då sneglat på Icebug Newrun Bugrip. Sedan såg jag Seth James DeMoor som bland annat recenserar löparskor på YouTube springa i ett snötäckt Colorado med vanliga löpskor och tänkte att det inte behövdes.

Springer ni dubbat på vintern? Sprang på löpand när det ösregnade härom veckan och det var inte alls min kopp te.
Nope, inga dubbar eller liknande, sätter på mig ett par varmare strumpor bara. Därav att jag ibland kan uppskatta löpband vintertid, intervallerna kan vara svårare att få till ute när man springer runt och slirar.

Javisst, dubbat vid isigt underlag….mkt bra på stigar med hala rötter och is under snön……är det bara hårdpackat kör jag trailskorna…..dubbat är kanon nov-mars…..bästa löpningen sker på vintern…..vit snötäcke…knarr under skorna…..minus 8 grader och sol…..magiskt…..skulle jag aldrig byta mot löpband….

Jag kör ett par Icebug på vintern ja, i alla fall när is och snö kommer. Känner att jag kan lita mer på steget med dubbar.

Jag springer utomhus i alla väder, så det kändes som en vettig investering.

Trailskor på snö och dubbat på is eller snötäckt isunderlag. Jag har testat både skor med dubbar och lösa dubbar som du själv skruvar in i yttersulan. Gillar det sistnämnda då sköna dubbskor är svåra att hitta

Intressant läsning här i löptråden, mycket imponerande pace och distanser!
Vad kör ni med för pulsklockor? Kör ni dubbelpipigt i vardagen?(gissar att ni likt mig gärna kör mekaniska klockor i stor utsträckning😄)
Jag har blivit mer och mer sugen på en garmin Fenix alt forerunner klocka men kommer troligen endast använda den vid löpning och MTB XC cykling. Finns det några nackdelar med att inte ha klockan på sig för jämnan? Några speciella funktioner som ni känner har varit nödvändigt? VO2max osv

Mvh Jappel

Vad kör ni med för pulsklockor? Kör ni dubbelpipigt i vardagen?(gissar att ni likt mig gärna kör mekaniska klockor i stor utsträckning😄)
Jag har blivit mer och mer sugen på en garmin Fenix alt forerunner klocka men kommer troligen endast använda den vid löpning och MTB XC cykling. Finns det några nackdelar med att inte ha klockan på sig för jämnan? Några speciella funktioner som ni känner har varit nödvändigt? VO2max osv

Mvh Jappel
Jag kör dubbelpipigt i form av en mekanisk och en applewatch. Vid träning byter jag bara ut den mekaniska till en träningsklocka som i mitt fall är en Garmin 935. Funderar starkt dock att byta ut den mot en Corus apex pro

Mvh Jappel
Kör Garmin Forerunner 235 med pulsband när jag springer. Sedan åker klockan av till nästa pass.
jag kan inte svara på dina frågor men när jag hade löparklockan dygnet runt i mars så ser man ju sömn och vilopuls etc. Kan ju va skoj.

Mekanisk klocka på jobb, middagar osv.
När jag bara är hemma/ute och leker med dottern åker pulsklockan på (Suunto 9 Baro) samt över varje natt.

Mvh Jappel
Jag kör definitivt dubbelpipigt (Not😁) men jag har faktiskt en Fenix, en 5, kan inte uttala mig om nyare modeller men jag gillar den skarpt. Jag köpte den pga att jag ville ha Lång batteritid som klarar av en Ironman, vilket den gjort samt för att den klarar av triathlon. Det är ju en fullblodig multisportklocka, men det finns säkert enklare och lite billigare klockor som klarar både MTB och löpning utan att vara renodlade multisportklockor!
Jag har bara på mig klockan vid träning, är inte intresserad av den övriga datan. Jag kör tester i så fall, jag tror inte ett dugg på garmins (eller någon annans för den delen) algoritmer gällande vo2max osv.

Finns det någon löpar/pulsklocka som man kan spela offline-spotify på? :)
Det enda jag även vill att den ska kunna är att mäta längd+medelhastighet samt att man ska kunna köra ett manuellt stoppur på den. Så alltså:

Offline-Spotify
Längd + Medelhastighet
Manuellt stoppur

Puls är inte det minsta intressant och inga andra fräsiga funktioner heller :D

Tar tacksam emot alla förslag! Min nuvarande Garmin är väl typ 10 år gammal eller så.

Finns det någon löpar/pulsklocka som man kan spela offline-spotify på? :)
Det enda jag även vill att den ska kunna är att mäta längd+medelhastighet samt att man ska kunna köra ett manuellt stoppur på den. Så alltså:

Offline-Spotify
Längd + Medelhastighet
Manuellt stoppur

Puls är inte det minsta intressant och inga andra fräsiga funktioner heller :D

Tar tacksam emot alla förslag! Min nuvarande Garmin är väl typ 10 år gammal eller så.
Garmin forerunner 245 music

Tack för svar! Jag tror mig ha landat i att en forerunner 745 eller 945 blir bra. Som med allt man nördar ner sig i så slutar det ju sällan med att man nöjer sig med någon enklare variant 😂

Tillbaka
Topp