• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Passade på när Stadium hade rabatt och köpte både Nike zommx Zegama samt Saucony endorphin edge (pwrrun) för att testa vilka trailskor som var studsigast. Vid framfoten var det Nike som vag strået vassare och idag körde jag första lite längre passet med de.

13B7FCFA-3FE1-40E9-B700-2582D7D3233B.jpeg

Senast ändrad:
Snyggt! Du har väl varit lite skadad också.
Ska bli kul att summera. Blir rekord för mig i år trots helt jävla paj jumske sen lidingöloppet och inte alls många mil i höst.
Tack ☺️ Jo opererade menisken i hösten 2021 men gick bra men man fick öka stegvis så man känner sig stolt med tanke på det också .

Snyggt jobbat själv! Hoppas ljumsken börjar bli bättre 👍

I år har det blivit dryga 600km, vilket är all time high för mig. I år har jag inte haft någon speciell målsättning, har mest sprungit för att det är ett bra sätt att hålla kondisen under kontroll. Därför har jag mest sprungit 5-7km rundor och ibland kortare än så för att kunna klämma in rundor här och där.

Nån gång i slutet av Oktober kom jag på att jag samlat på mig dryga 400km hittills, så jag har legat i under November & December för att dels knäcka mitt tidigare distansrekord från 2013 på 554km och dels nå mitt nya mål på 600km vilket jag igår uppnådde med en avslutande runda på 9km.

Nu återstår det sekundära målet att samla ihop 624km för ett snitt på 12km/vecka under året och samtidigt klocka in på totalt 1000km löpning/cykling.

Jag är nöjd med detta.
EEA61328-B69C-49FC-8A8B-372DEE0780D2.png
8162CC5A-3444-4212-BA6E-AF88794F7D28.png

Gjorde ca 400km skulle jag tro. Allt finns inte på Garmin och allt loggades helt enkelt inte :) känns som en bra prestation även om jag hellre skulle se 30km i snitt på veckobasis än per månad! Klurigt att få ihop med längre pendling till jobbet numera. Får förfina rutinerna nästa år för att kunna njuta av marathon x2.

93FDDD7F-0DAB-4082-82B8-E53853911927.jpeg

BOKSLUT 2022
Då har man precis varit ute på årets sista vända, behövde 13km för att få lite jämn slutsiffra.
Året började med skada och efter Lidingöloppet i September har det mest blivit alternativ träning och mellanmjölkslöpning med känning.
Till löpningen kan jag lägga till ca 100 timmar på Trainer, styrka och annat.
Men jag önskar mig ett skadefritt 2023 och många och långa pass.
2022 var året jag fyller 50 och när persen skulle sättas, det tycker jag ändå jag lyckats med.
Skärmavbild 2022-12-30 kl. 16.25.05.png

2022
Antal Km löpning:
- 2600

Pers:

• Halvmara 1.23.XX
  • Marathon 2.59.XX
  • Lidingöloppet 2.13.XX
  • Årsbästa 10 km 37.5X

Så blir mitt 2023
Anmäld till följande lopp:

• Premiärmilen
  • Premiärhalvan
  • Sthlm Maraton
  • Kullamannen 100 miles

Siktar på Pers 2023:
- Marathondistansen

Har precis börjat åka längdskidor så nu blir det nog mycket sådant i vinter.
Sedan så har jag råkat gubb-köpa dyra kolfiber-cyklar för både väg och skog så där vill jag lägga
lite mer tid i år.

Hur såg det ut för er andra och vad kan ni se i spåkulan för 2023?

BOKSLUT 2022
Då har man precis varit ute på årets sista vända, behövde 13km för att få lite jämn slutsiffra.
Året började med skada och efter Lidingöloppet i September har det mest blivit alternativ träning och mellanmjölkslöpning med känning.
2022 var året jag fyller 50 och när persen skulle sättas, det tycker jag ändå jag lyckats med.

2022
Antal Km löpning:
- 2600

Pers:

• Halvmara 1.23.XX
  • Marathon 2.59.XX
  • Lidingöloppet 2.13.XX
  • Årsbästa 10 km 37.5X

Så blir mitt 2023

• Premiärmilen
  • Premiärhalvan
  • Sthlm Maraton
  • Kullamannen 100 miles

Siktar på Pers 2023:
- Marathondistansen

Sedan så har jag råkat gubb-köpa dyra kolfiber-cyklar för både väg och skog så där vill jag lägga
lite mer tid i år.

Vilka siffror!! Imponerande och hatt av 👍

Själv harvar jag 4km rundor 2ggr/v nu…..2 min löpning/1 min gång i 30 min.

Fittdisk som ger bizzarra brännande känslor från knäna och neråt. Som att stå i en tunna med eld!! Så den rehab plus massa övningar på gymmet ger målet att kunna springa 10k i sträck under 2023. Kirurgen säger att jag har för lite ont för operation! Så just nu harvar jag i ingenmansland…..vilket är mkt nedslående med tanke på vad kroppen klarat av tidigare! Men ger inte upp…..men hatar alla andra löpare som kör sina pass….innerligt och heligt…….

Fittdisk som ger bizzarra brännande känslor från knäna och neråt. Som att stå i en tunna med eld!! Så den rehab plus massa övningar på gymmet ger målet att kunna springa 10k i sträck under 2023. Kirurgen säger att jag har för lite ont för operation! Så just nu harvar jag i ingenmansland…..vilket är mkt nedslående med tanke på vad kroppen klarat av tidigare! Men ger inte upp…..men hatar alla andra löpare som kör sina pass….innerligt och heligt…….
Shit! Lider med dig. Löpning är min terapi och det skulle nog bli knas utan den.
Hoppas du kommer tillbaka. Tjata till dig en remiss.

Låter väldigt plågsamt! Hoppas att det fixar sig.

För egen del blir det bara Icebugs framöver till snön är borta. Gjorde en praktvurpa i skogen och drog axeln ur led. Som tur var så hoppade den tillbaka av sig själv men det blev några timmar på akuten för att konstatera att inget var brutet. Gått en vecka nu och det gör inte direkt ont men känns lite olustigt när det känns som att axeln inte sitter fast. Är på semester i Spanien i alla fall så väglaget är bra. Jäkla besvärligt att vara i poolen med barnen bara när man inte kan simma. Armjäveln duger inte till så mycket mer än att dingla och eventuellt hålla en pocket för tillfället.

BOKSLUT 2022

2022
Antal Km löpning:
- 2600

Pers:

• Halvmara 1.23.XX
  • Marathon 2.59.XX
  • Lidingöloppet 2.13.XX
  • Årsbästa 10 km 37.5X

Så blir mitt 2023

• Premiärmilen
  • Premiärhalvan
  • Sthlm Maraton
  • Kullamannen 100 miles

Siktar på Pers 2023:
- Marathondistansen

lite mer tid i år.

Snyggt!

För egen del har jobb och barnpassning ställt till det för de längre passen och distansen har blivit lidande. Nyss klickat hem ett par stakskidor som proffsen kör med på vasan. Så 2024 kommer det bli trippelvasan för mig. 2023 vet jag inte ännu, men Sthlm marathon blir det nog och förhoppningsvis en fjällmara eller BAMM också

Snyggt!

För egen del har jobb och barnpassning ställt till det för de längre passen och distansen har blivit lidande. Nyss klickat hem ett par stakskidor som proffsen kör med på vasan. Så 2024 kommer det bli trippelvasan för mig. 2023 vet jag inte ännu, men Sthlm marathon blir det nog och förhoppningsvis en fjällmara eller BAMM också
Jag hänger gärna på trippeln 24.

Screenshot_20221230-210151.png

2022, året då jag för första gången någonsin sprang milen under 40 minuter, vilket varit ett drömmål länge, grundträningen i januari och februari var nog en bidragande faktor. En vecka efter PB så fick jag covid och var rätt risig med långvarig hosta, juni blev därför årets sämsta månad. Efter det så tappade jag lite motivation och sprang mer för att njuta än att prestera.

Årets bästa resultat:

10km: 39:5X (PB)
Halvmaraton: 1.30:XX

Tyvärr ingen rolig summering från min sida heller.
En gammal skada kom tillbaka i augusti så i princip ingen löpning sedan dess.
Peppar peppar så känner jag inget nu så förhoppningsvis kan jag lufsa försiktigt när väl Coviden kan försvinna ut ur kroppen.
Vågar inte säga något om några lopp nästa år, det enda jag är anmäld till är O-ringen/5-dagars.

2021 innehöll 48 mil, i år 107 mil. Även fixat 100 dagar runstreak vilket jag är nöjd över.

Fokus 2022 var att ta sig igenom Stockholm Marathon. För lite mil i benen för en 100% upplevelse men nöjd med att hagenomfört det.
Sikte mot nästa års mara och 150 mil

Gott nytt år kamrater!😄
B4BE8552-2349-428D-B730-3941A137F1CD.jpeg

Sista rundan klar (dock utan klocka). Tydligt att jag behöver bli bättre på att hålla motivation under de mörka månaderna. Men ändå nöjd att ha marginal till 100 mil

Edit: inser nu att hade jag haft klockan med mig idag så hade jag landat på över 10 per månad med :)
45CD869E-CE2A-4F90-A5A0-252987382CA4.jpeg

Tyvärr ingen rolig summering från min sida heller.
En gammal skada kom tillbaka i augusti så i princip ingen löpning sedan dess.
Peppar peppar så känner jag inget nu så förhoppningsvis kan jag lufsa försiktigt när väl Coviden kan försvinna ut ur kroppen.
Vågar inte säga något om några lopp nästa år, det enda jag är anmäld till är O-ringen/5-dagars.
O-ringen i Åre hade varit kul! Länge sen för mig nu men har massa bra minnen. Sprang varje år fram till 20-årsåldern

Imponerande prestationer!

Jag summerar mitt år efter gårdagens 8 km på jämna 2500km totalt. Otroligt nöjd och mer än dubbelt så långt som tidigare år.

2023 är målet att komma under 40min på milen och persa på Stockholm Marathon i juni.
Bra jobb. Du fixar Sub 40 med lite varierad träning och intervaller.

• Like
Reactions: R0B
Ett mindre kul år för mig också.

Börjar och slutar med sjuk kropp. Det lilla positiva är att det inte är några löparskador. Började med covid och slutar med något annat i kroppen. Jag behöver finns mer harmoni i livet för det är det inte nu. För mycket måsten och slut i knopp och kropp. Några 75mil 2022 blev det då inte. Covid-19 tog hårt men jag var på väg tillbaka.

Ut med det gamla, in med det nya. Jag siktar på 50mil 2023. Milen på 52min. Livsmål är fortfarande under 50min/milen. Jag var 20s från det för nåt år sedan. På det igen ba.

1739799B-C8AD-4F8C-B229-EAA3361B5EA6.png

816EA5D3-F2D6-4EDC-8CDC-2CF34BD2423F.jpeg

För mig blev det ett bra mängdår. Fokus på mil/vecka, kvalitén var sekundär.
Haft fokus på att bygga en rejäl bas då jag är ganska tung som fd. styrkeatlet och velat behålla så mycket styrka/muskler som möjligt ända sedan jag sadlade om till löpning.

Toppade ändå året med 38:53 på 10 KM (första gången under 40!) och gjorde min första ”riktiga” ultra i form av Ultravasan. Sprang ett par maror och traillopp utöver det.

255 löppass, 131 gympass, 2 längdskidor, 2 padel.

Hade en riktigt fin start på året, en grym vår och sommar där formen peakade.
I oktober åkte jag på en rejäl influensa/covid-någonting som sänkte mig i nästan tre veckor.
Efter det har jag haft extrema problem att komma tillbaka. Flåset kändes bortblåst och kroppen gnäller när jag är över 5-6 mil/v.
På väg tillbaka nu dock, ska börja köra lite intensivare pass nu igen men inget jag önskar min värsta löparfiende.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp