• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Fredagslöpning kl 16:00. Varje fredag. Kukigaste förutsättningarna. Ingen minns en fegis! 🏋️‍♀️

56553399-CC07-47F8-AB4C-80DC03459F70.png
Du vet väl att löpning i regn är dubbelt så effektivt?
A27789E4-C9A4-4DBB-8B4F-A7CF5B556343.jpeg

Fick ihop 2 + 2 snabbare km i morse med lite lugnare innan och mellan.

Någon som har koll på något trail lopp för nybörjare v29-30 i närheten (10-15mil) av Uppsala/Östhammar. Max distans är en halvmara och minst 12km

Har kollat lite där men inget som riktigt passar än med v29-30.. men den uppdateras ju hela tiden så kanske kommer ut nåt
Hamra trailrun ser ut att bli av vecka 30. Men det är i Tänndalen, så en bra bit från Uppsala…. Fantastiska vyer där! Och spännande trail-löpning, med en och annan höjdmeter. Vet dock inte hur bansträckningen blir än.

På tal om trail så lyckades jag anmäla mig till Höga Kusten Trail 25k vars anmälan öppnade idag. Tog två timmar att få köpet att gå igenom pga kraschade servrar vid släppet, så verkar onekligen populärt. Ser magiskt ut på förhand, någon på forumet som sprungit loppet?

På tal om trail så lyckades jag anmäla mig till Höga Kusten Trail 25k vars anmälan öppnade idag. Tog två timmar att få köpet att gå igenom pga kraschade servrar vid släppet, så verkar onekligen populärt. Ser magiskt ut på förhand, någon på forumet som sprungit loppet?
Jag har sprungit (klättrat, gått och krupit) 43k 2 ggr. Frun sprang Twin Peaks förra året. Fantastiskt vackert i Skuleskogen och bedårande utsikt över Högakusten. Otroligt bra engagemang med eldsjäl Jerry i spetsen. Jag ser fram emot att komma tillbaka och slipa på tiden i framtiden. Strunta i kilometersplitsen, ta det lugnt i början och njut av en häftig utmaning. Lycka till!

Det finns en bra jämförelse mellan Högakusten Trail och Lidingöloppet som visualiserar utmaningen och stigningarna. Ingen lek 😅
71074546-99DA-4A06-B050-BFC8071FBAC5.jpeg

Offtopic: ni som kör garmin, vad har ni laddat ner för plugins? Vilka fält fokuserar ni på som default när ni är ute och kutar?

Jag har varit lat på den fronten, hittade nån direkt vid köp av klockan och har kört på med samma.

Jag kör Fenix 5s.

Offtopic: ni som kör garmin, vad har ni laddat ner för plugins? Vilka fält fokuserar ni på som default när ni är ute och kutar?

Jag har varit lat på den fronten, hittade nån direkt vid köp av klockan och har kört på med samma.

Jag kör Fenix 5s.
Köpte 955 när den kom och laddade ned några datafältplugins som dränerade batteritiden så nollade klockan och programmerade egna fält istället

Distanspassen eller race har jag 7 fält med de färgade pulszonerna högst upp med pulsen precis under. Aktuell pace uppe vänster och snittpace höger. Klockan nere till vänster och distans nere till höger och tidtagarur längs ned i mitten

Intervaller (som oftast är högintensiva och ger mindre blod till hjärnan) vill jag ha färre fält och större siffror pga idioten man blir. Där kör jag aktuell pace, snittpace, puls och intervalltid

Jag har liknande med min Fenix 3. Tempo, timer och sträcka. Men när man väl kör så brukar det inte spela så stor roll.

Försökte springa på puls en gång men det var ju stört omöjligt!

Börjar bli jäkla trött på snö o halka för nu börjar fasen Stockholm marathon närma sig! Men träningen går åt rätt håll, underbart att springa i solsken i Örebro alla fall🙏
B5151ACF-CE12-414A-A64E-E5363B8E3CED.jpeg
7176606D-21CF-449F-8E1E-B528E720A013.jpeg
Bra fart!
Har inte kunnat återgå i vettig löpning sedan lidingöloppet. Kör mest alternativt.
Premiärmilen ser jag dock fram emot. Den får bli lite av en formcheck. Sen börjar alvaret mot sthlm marathon

Tillbaka
Topp