Du vet väl att löpning i regn är dubbelt så effektivt?
Fick ihop 2 + 2 snabbare km i morse med lite lugnare innan och mellan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du vet väl att löpning i regn är dubbelt så effektivt?
Kom precis hem från en 30min trail i gyttja o spöregn ölen blir god sen haha
Kolla på Trailkalendern om du inte gjort detNågon som har koll på något trail lopp för nybörjare v29-30 i närheten (10-15mil) av Uppsala/Östhammar. Max distans är en halvmara och minst 12km
Har kollat lite där men inget som riktigt passar än med v29-30.. men den uppdateras ju hela tiden så kanske kommer ut nåtKolla på Trailkalendern om du inte gjort det
Hamra trailrun ser ut att bli av vecka 30. Men det är i Tänndalen, så en bra bit från Uppsala…. Fantastiska vyer där! Och spännande trail-löpning, med en och annan höjdmeter. Vet dock inte hur bansträckningen blir än.Har kollat lite där men inget som riktigt passar än med v29-30.. men den uppdateras ju hela tiden så kanske kommer ut nåt
Jag har sprungit (klättrat, gått och krupit) 43k 2 ggr. Frun sprang Twin Peaks förra året. Fantastiskt vackert i Skuleskogen och bedårande utsikt över Högakusten. Otroligt bra engagemang med eldsjäl Jerry i spetsen. Jag ser fram emot att komma tillbaka och slipa på tiden i framtiden. Strunta i kilometersplitsen, ta det lugnt i början och njut av en häftig utmaning. Lycka till!På tal om trail så lyckades jag anmäla mig till Höga Kusten Trail 25k vars anmälan öppnade idag. Tog två timmar att få köpet att gå igenom pga kraschade servrar vid släppet, så verkar onekligen populärt. Ser magiskt ut på förhand, någon på forumet som sprungit loppet?
Det finns en bra jämförelse mellan Högakusten Trail och Lidingöloppet som visualiserar utmaningen och stigningarna. Ingen lekPå tal om trail så lyckades jag anmäla mig till Höga Kusten Trail 25k vars anmälan öppnade idag. Tog två timmar att få köpet att gå igenom pga kraschade servrar vid släppet, så verkar onekligen populärt. Ser magiskt ut på förhand, någon på forumet som sprungit loppet?
Det var som Faan. Ingen lek där. Blir lite sugen.Det finns en bra jämförelse mellan Högakusten Trail och Lidingöloppet som visualiserar utmaningen och stigningarna. Ingen lek
Gissar på övik!Plötsliga dygn av 7 plusgrader och regn resulterar i ljuvliga löparförhållanden i ett snörikt Västernorrland.
Köpte 955 när den kom och laddade ned några datafältplugins som dränerade batteritiden så nollade klockan och programmerade egna fält iställetOfftopic: ni som kör garmin, vad har ni laddat ner för plugins? Vilka fält fokuserar ni på som default när ni är ute och kutar?
Jag har varit lat på den fronten, hittade nån direkt vid köp av klockan och har kört på med samma.
Jag kör Fenix 5s.
Bra fart!Börjar bli jäkla trött på snö o halka för nu börjar fasen Stockholm marathon närma sig! Men träningen går åt rätt håll, underbart att springa i solsken i Örebro alla fall
Kämpa ! i år försöker jag lägga mer vikt på längre pass +30km tidigt på säsongen , i lugnt tempo. Var så jäkla klen efter 30km förra åretBra fart!
Har inte kunnat återgå i vettig löpning sedan lidingöloppet. Kör mest alternativt.
Premiärmilen ser jag dock fram emot. Den får bli lite av en formcheck. Sen börjar alvaret mot sthlm marathon
En gång i veckan, övrigt vid en bra vecka ett intervall, två korta pass i lugnt tempo o ett styrkepassNi som tränar inför maraton, hur ofta kör ni längre långpass (20 km +)?
Två korta i lugnt tempo?? Jag känner mig stressad inför mara i maj och tänkte klämma in typ 3 halvlånga (8~10km) med tröskelintervaller per vecka.En gång i veckan, övrigt vid en bra vecka ett intervall, två korta pass i lugnt tempo o ett styrkepass
Det varierar nog en hel del hur folk kör beroende på träningsbakgrund.Två korta i lugnt tempo?? Jag känner mig stressad inför mara i maj och tänkte klämma in typ 3 halvlånga (8~10km) med tröskelintervaller per vecka.
Typ en 12km o en 6km i lugnt tempo, pulszon 2.. men kan säga att 4pass är något jag försöker börja klämma in nu, innan under vilosäsongen har jag kört 3pass i veckanTvå korta i lugnt tempo?? Jag känner mig stressad inför mara i maj och tänkte klämma in typ 3 halvlånga (8~10km) med tröskelintervaller per vecka.
Samma här, brukar bli ett långpass i veckan när träningen funkar som den ska.Ni som tränar inför maraton, hur ofta kör ni längre långpass (20 km +)?
Jag föreslår att du försöker få till även långpass. 25km typ varje vecka.Två korta i lugnt tempo?? Jag känner mig stressad inför mara i maj och tänkte klämma in typ 3 halvlånga (8~10km) med tröskelintervaller per vecka.