Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där känner jag igen för typ alla lite större/viktigare event i mitt liv, typ inför semestrar, lång weekends, tävlingar, resor, större födelsedagar eller firanden o sånt. Mest för att det är så tråkigt att inte va 100% när det gäller eller är ngt kul på g. Brukar bli att jag en eller två veckor innan börjar knapra vitaminer o c-vit brustabletter och kanske till o med gå loss på kan jang o ev mindre doser paracetamol/ibuprofen 1v innan...(troligtvis utan att behöva det)Sista veckan inför London - hatar hypokondrin som alltid smyger sig fram sista veckan innan ett lopp. Tycker konstant jag känner mig lite hängig etc och knarkar diverse hälsokurer. Vad är era bästa husmorsknep?
Noceboeffekten av löpning! Skit i det….du är fineSista veckan inför London - hatar hypokondrin som alltid smyger sig fram sista veckan innan ett lopp. Tycker konstant jag känner mig lite hängig etc och knarkar diverse hälsokurer. Vad är era bästa husmorsknep?
Tack - mitt logiska jag vet ju det men ändå så nojar man…Noceboeffekten av löpning! Skit i det….du är fine
Hur springer du sånna intervaller? Samma vila mellan alla? Mer mellan 4 och 5?Det får bli lite 8 x 800 på Sollentunavallen idag.
Ingen större precision. 60 sek rakt igenom. Det blev bara 6 intervaller men 14km totalt.Hur springer du sånna intervaller? Samma vila mellan alla? Mer mellan 4 och 5?
Jag har ibland lite svårt o bestämma hur min vila mellan intervallerna ska se ut…
Nej, men det såg riktigt skoj ut. Liten pocket-variant.Någon mer som ska springa Utö Ultra backyard på lördag?
Nej, inte detta i min kalenderNågon som kör Wings for life nästa söndag? Vi kanske skulle dra ihop ett KS lag om vi blir några stycken. Det kommer vara ett anordnat race i Hagaparken i Sthlm men pga barnens aktiviteter kommer jag själv köra hemma i V-ås
Kul grej!
Det här ska bli jäkla skoj alltid drömt om en mara utomlands
Kul! Måste vara jäkla trevligt och springa igenom Köpenhamn, grym stadUtlandsmara för mig med, i Köpenham nästa söndag. Optimismen är det som känns mest i form så siktet inställt på sub 4h. Ska bli spännande att se hur det går
Sprang Amsterdam Marathon 2016, riktigt trevligt lopp och fin bana. Kul!
Det här ska bli jäkla skoj alltid drömt om en mara utomlands
Kul att höraSprang Amsterdam Marathon 2016, riktigt trevligt lopp och fin bana. Kul!
Kläm in en vecka eller två med lägre volym för återhämtning.Introducerar mig i denna ljuvliga tråd!
Ska försöka trycka mig under 40 minuter på milen i sommar. Har ett lopp om 10 veckor.
Har en ganska god förståelse för grundkonceptet i löpträningen och planerar att ligga på 45-55 km per vecka, med två lätta turer, en långtur, ett tempopass och ett intervallpass. Är det något som har några favoritpass som är nyttiga att få in, eller andra tips för att lyckas med mitt mål?
För kontext indikerar nuvarande tider på kortare distanser, genom Daniels VDOT, att jag borde springa milen på typ 40 prick. Har en lång historia av träning bakom mig som elitsatsande i tonåren på handboll (är i tidig 20-årsålder nu). Har en god bas i styrketräning också med 2x kroppsvikt i S och DL.
Beroende på din övriga fysik, vikt, löpsteg och ålder behöver du inte göra det så komplicerat. VDOT är rätt bra indikator, i teorin bara kunna luffsa runt 5-10km tre gånger i veckan och ändå klara måletIntroducerar mig i denna ljuvliga tråd!
Ska försöka trycka mig under 40 minuter på milen i sommar. Har ett lopp om 10 veckor.
Har en ganska god förståelse för grundkonceptet i löpträningen och planerar att ligga på 45-55 km per vecka, med två lätta turer, en långtur, ett tempopass och ett intervallpass. Är det något som har några favoritpass som är nyttiga att få in, eller andra tips för att lyckas med mitt mål?
För kontext indikerar nuvarande tider på kortare distanser, genom Daniels VDOT, att jag borde springa milen på typ 40 prick. Har en lång historia av träning bakom mig som elitsatsande i tonåren på handboll (är i tidig 20-årsålder nu). Har en god bas i styrketräning också med 2x kroppsvikt i S och DL.