• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Beroende på din övriga fysik, vikt, löpsteg och ålder behöver du inte göra det så komplicerat. VDOT är rätt bra indikator, i teorin bara kunna luffsa runt 5-10km tre gånger i veckan och ändå klara målet :)
Säkerligen så, men är en dessa som får något nördiga drag och vill gå all in så fort jag gör någonting! Med det sagt, känns det skönt att veta att det teoretiskt kan gå, utifall jag skulle skada mig eller liknande.
Övrig fysik tror jag inte är ett bra stort problem. Som sagt, tidig 20-årsålder och har snittat 6 träningstillfällen i veckan i olika form sen jag var 12 kanske. Väger däremot lite mycket för min längd då jag kört mycket styrka, så det kanske är en liten multiplikator man kan dra i:D

Vilken kväll!
Fantastisk lunk längst med Mälaren söder om stan. Bäversafari blev det också.
B1A8A6A3-0AF1-4CE9-BDD0-694313F2E613.jpeg
42E00A8E-63B8-4EF9-860B-6B078518A54C.jpeg

5DF9948F-4346-49AF-9DFE-23265F99C8C3.jpeg

Utlandsmara för mig med, i Köpenham nästa söndag. Optimismen är det som känns mest i form så siktet inställt på sub 4h. Ska bli spännande att se hur det går😜
Jahapp då var mara nr 2 avklarad.
IMG_5734.jpeg

Hade siktet inställt på sub 4, planen höll ca 25 km sen började benen bli stumma.

IMG_5788.jpeg

När 4h-ballongerna försvann utom synhåll kändes det riktigt tungt och jag var riktigt nära att bryta. Men eftersom målområdet var en bit bort var det lika bra att jogga på än att vara borttappad i CPH😜
Sista 15k var stundtals riktigt tunga, men kom ändå in i något slitigt lunk.
Riktigt skönt att komma i mål. Min pulsklocka visar att PB är putsat med ca 5 min💪🏼
IMG_5787.jpeg

Grym stämning i byen, flack bana och tjusiga vyer var det ändå.
Gott var det att ringa i PB-klockan i målområdet.

IMG_5734.jpeg

Hade siktet inställt på sub 4, planen höll ca 25 km sen började benen bli stumma.

IMG_5788.jpeg

När 4h-ballongerna försvann utom synhåll kändes det riktigt tungt och jag var riktigt nära att bryta. Men eftersom målområdet var en bit bort var det lika bra att jogga på än att vara borttappad i CPH😜
Riktigt skönt att komma i mål. Min pulsklocka visar att PB är putsat med ca 5 min💪🏼
IMG_5787.jpeg

Bra jobbat. Det är ju såååå långt. Fint att du inte bröt. Grattis till pers.
Njut nu av prestationen.
Och att du har Sub 4 kvar är ju en liten karamell. 😉

Inte för att jag är så löparsugen just nu MEN
alla fullföljande av Ölands Marathon får ett fossil i Öländsk kalksten med årtal. Bara en sån sak. Någon som sprungit mara på Öland?

IMG_5734.jpeg

IMG_5788.jpeg

IMG_5787.jpeg

Snyggt jobbat o bra kämpat ! ❤️

Vandringslederna på stadsbergen i Övik har tinat fram och bjuder på väldigt rolig löpning. Har alltid tyckt om att springa över sten och rötter, det blir liksom en teknik och ett flow som som inte kan jämföras med att springa på jämnt underlag. Det svåra har varit att lära sig acceptera att man inte orkar springa vare sig långt eller snabbt, men det är ju svårt att jämföra när lutning och framförallt underlag ser ut som det gör. Man är ändå rätt bortskämd som har så bra trail 5 minuter från ytterdörren.

1684349190815.png

1684349284650.png
1684349322795.png

1684349400132.png
1684349224741.png

Senast ändrad:
Hämtade precis ut min Garmin 255, vad kör ni andra med för datasidor under passen? Och har någon ett bra tips på snygg urtavla?

Pass 13 på min resa till sub 40! Grymt sätt att starta helgen på. Fått en enorm glädje och inspiration sen jag började löpa lite mer seriöst, så det får man vara tacksam för.

4x800mx~90sek @3.29

5x200x~60sek @3.06

Bilagor

• IMG_9072.jpeg
    IMG_9072.jpeg
    68.3 KB · Visningar: 8
För er som gillar skog, klippor och stig. Köpte dessa för jag behöver lite dämpning……riktigt trevliga med kolfiberplatta och allt. Var först skeptisk till märket och löpning, men en chansning som verkligen gick hem 👍

1685113360812.jpeg

För er som gillar skog, klippor och stig. Köpte dessa för jag behöver lite dämpning……riktigt trevliga med kolfiberplatta och allt. Var först skeptisk till märket och löpning, men en chansning som verkligen gick hem 👍

1685113360812.jpeg
Har testat en tidigare modell av flight vective och blev besviken pga kolfiberplatta med EVA mellansula. Blev stumt och väldigt liten dämpning. Har de börjat med Pebax mellansula nu? Upplevs den studsig?

Har testat en tidigare modell av flight vective och blev besviken pga kolfiberplatta med EVA mellansula. Blev stumt och väldigt liten dämpning. Har de börjat med Pebax mellansula nu? Upplevs den studsig?
Intressant. Denna är Vectice Pro. Upplever att den dämpar bra. Har rockerprofil så man rullar fint över sulan. Sjukt skumt att gå i, men när man springer känns det trevligt. Studs har jag nog inte tänkt på, men bra skjut i steget pga plattan tänker jag….

Intressant. Denna är Vectice Pro. Upplever att den dämpar bra. Har rockerprofil så man rullar fint över sulan. Sjukt skumt att gå i, men när man springer känns det trevligt. Studs har jag nog inte tänkt på, men bra skjut i steget pga plattan tänker jag….
Ok, grymt att du är nöjd! De enda trailskor jag vet med pebax mellansula (studsiga ”superskor”) är saucony endorphin edge och nike zoomx zegama men fler och fler kommer ju med det. Jag ska läsa på lite om dessa north face

Ok, grymt att du är nöjd! De enda trailskor jag vet med pebax mellansula (studsiga ”superskor”) är saucony endorphin edge och nike zoomx zegama men fler och fler kommer ju med det. Jag ska läsa på lite om dessa north face
Det gick ganska fort att reda ut :)
C959F145-F854-44C4-BE5C-A89BF81A5174.jpeg

Nu blev jag sjukt sugen på att testa:) har ett par nike zegama som jag är nöjd med men man kan ju aldrig ha för många skor menar jag

Tillbaka
Topp