Veckorna innan race eller sporadiskt utspridet?Kläm in en vecka eller två med lägre volym för återhämtning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Veckorna innan race eller sporadiskt utspridet?Kläm in en vecka eller två med lägre volym för återhämtning.
Säkerligen så, men är en dessa som får något nördiga drag och vill gå all in så fort jag gör någonting! Med det sagt, känns det skönt att veta att det teoretiskt kan gå, utifall jag skulle skada mig eller liknande.Beroende på din övriga fysik, vikt, löpsteg och ålder behöver du inte göra det så komplicerat. VDOT är rätt bra indikator, i teorin bara kunna luffsa runt 5-10km tre gånger i veckan och ändå klara målet
Utspritt, ex. var fjärde vecka med lägre volym (färre km) (sök på pulserad träning / löpning om du vill läsa mer).Veckorna innan race eller sporadiskt utspridet?
Ska kika in det! Tack!Utspritt, ex. var fjärde vecka med lägre volym (färre km) (sök på pulserad träning / löpning om du vill läsa mer).
Absolut lägre volym sista veckan!!
Brukar också spring den rutten - riktigt fin men ganska backigtVilken kväll!
Fantastisk lunk längst med Mälaren söder om stan. Bäversafari blev det också.
Otroligt backig. Bra om man vill trycka på inför ett Lidingölopp.Brukar också spring den rutten - riktigt fin men ganska backigt
Jahapp då var mara nr 2 avklarad.Utlandsmara för mig med, i Köpenham nästa söndag. Optimismen är det som känns mest i form så siktet inställt på sub 4h. Ska bli spännande att se hur det går
Bra jobbat. Det är ju såååå långt. Fint att du inte bröt. Grattis till pers.Jahapp då var mara nr 2 avklarad.
Hade siktet inställt på sub 4, planen höll ca 25 km sen började benen bli stumma.
När 4h-ballongerna försvann utom synhåll kändes det riktigt tungt och jag var riktigt nära att bryta. Men eftersom målområdet var en bit bort var det lika bra att jogga på än att vara borttappad i CPH
Sista 15k var stundtals riktigt tunga, men kom ändå in i något slitigt lunk.
Riktigt skönt att komma i mål. Min pulsklocka visar att PB är putsat med ca 5 min
Grym stämning i byen, flack bana och tjusiga vyer var det ändå.
Gott var det att ringa i PB-klockan i målområdet.
Bra jobbat. Det är ju såååå långt. Fint att du inte bröt. Grattis till pers.
Njut nu av prestationen.
Och att du har Sub 4 kvar är ju en liten karamell.
Snyggt jobbat o bra kämpat !Jahapp då var mara nr 2 avklarad.
Hade siktet inställt på sub 4, planen höll ca 25 km sen började benen bli stumma.
När 4h-ballongerna försvann utom synhåll kändes det riktigt tungt och jag var riktigt nära att bryta. Men eftersom målområdet var en bit bort var det lika bra att jogga på än att vara borttappad i CPH
Sista 15k var stundtals riktigt tunga, men kom ändå in i något slitigt lunk.
Riktigt skönt att komma i mål. Min pulsklocka visar att PB är putsat med ca 5 min
Grym stämning i byen, flack bana och tjusiga vyer var det ändå.
Gott var det att ringa i PB-klockan i målområdet.
Har testat en tidigare modell av flight vective och blev besviken pga kolfiberplatta med EVA mellansula. Blev stumt och väldigt liten dämpning. Har de börjat med Pebax mellansula nu? Upplevs den studsig?För er som gillar skog, klippor och stig. Köpte dessa för jag behöver lite dämpning……riktigt trevliga med kolfiberplatta och allt. Var först skeptisk till märket och löpning, men en chansning som verkligen gick hem
Intressant. Denna är Vectice Pro. Upplever att den dämpar bra. Har rockerprofil så man rullar fint över sulan. Sjukt skumt att gå i, men när man springer känns det trevligt. Studs har jag nog inte tänkt på, men bra skjut i steget pga plattan tänker jag….Har testat en tidigare modell av flight vective och blev besviken pga kolfiberplatta med EVA mellansula. Blev stumt och väldigt liten dämpning. Har de börjat med Pebax mellansula nu? Upplevs den studsig?
Ok, grymt att du är nöjd! De enda trailskor jag vet med pebax mellansula (studsiga ”superskor”) är saucony endorphin edge och nike zoomx zegama men fler och fler kommer ju med det. Jag ska läsa på lite om dessa north faceIntressant. Denna är Vectice Pro. Upplever att den dämpar bra. Har rockerprofil så man rullar fint över sulan. Sjukt skumt att gå i, men när man springer känns det trevligt. Studs har jag nog inte tänkt på, men bra skjut i steget pga plattan tänker jag….
Det gick ganska fort att reda utOk, grymt att du är nöjd! De enda trailskor jag vet med pebax mellansula (studsiga ”superskor”) är saucony endorphin edge och nike zoomx zegama men fler och fler kommer ju med det. Jag ska läsa på lite om dessa north face
De är ju lite kostsamma…..men hittade lätt en rabattkod på 10%….Det gick ganska fort att reda ut
Nu blev jag sjukt sugen på att testa har ett par nike zegama som jag är nöjd med men man kan ju aldrig ha för många skor menar jag
Vad är årets mål?En vecka kvar till maran.
Nu börjar det bli lite nervöst.
har inte kunnat träna som jag önskat. Så 3.10- 3.15 tror jag blir ett bra mål.Vad är årets mål?
”If not now, then when? If not now….”har inte kunnat träna som jag önskat. Så 3.10- 3.15 tror jag blir ett bra mål.
men kommer nog ändå starta i sub-3 fart........ mantrat 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16 4.16
Bra jobbat!Ja nu början fan man bli pirrig gjorde 5km test idag som gick bra, brukar aldrig köra 5km.. för mig blir det lite lugnare i början och checka pulsen för att hitta en bra dagskänsla… sen inväntar två öl i kylväskan
Tack komma under 3:10 då blir jag nöjd! Förra året gick åt hvete, tre toabesök på vägenBra jobbat!
Vad är ditt mål för maran?
Det satsas mot starka tider i KS-tråden! Gillar det!Tack komma under 3:10 då blir jag nöjd! Förra året gick åt hvete, tre toabesök på vägen