Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad lätta dom var.Nu kör vi! Kunde inte heller stå emot när man såg sprängskissen på dessa skor o var 20% rabatt
Mm,Vad lätta dom var.
Tack
Från en annan halv-otränad: gå ut lugnt. Är du pigg efter 35km så öka då Njut!Lite nervös. Har inte sprungit marathon sen 90-talet, osäker på strategi och tempo. Enbart halvmarathon och 10km lopp senaste åren. Inte så bra tränad heller, visserligen förlängt mina långpass men inga specifika marapass. Ska man ta det lugnt som ett träningspass eller försöka maxa? Skippade vaporfly och tog distans-/långpass-skor som jag vet att jag kan springa långt i utan problem.
Nöjd?Lite nervös. Har inte sprungit marathon sen 90-talet, osäker på strategi och tempo. Enbart halvmarathon och 10km lopp senaste åren. Inte så bra tränad heller, visserligen förlängt mina långpass men inga specifika marapass. Ska man ta det lugnt som ett träningspass eller försöka maxa? Skippade vaporfly och tog distans-/långpass-skor som jag vet att jag kan springa långt i utan problem.
Hur gick det för dig? Fungerade mantrat?
Ha ha, nej det gjorde det verkligen inte........ Vilket jag också förstod.Hur gick det för dig? Fungerade mantrat?
Gjorde precis tvärtomFrån en annan halv-otränad: gå ut lugnt. Är du pigg efter 35km så öka då Njut!
Vid halva loppet så låg jag bra till, kring 1:43 vilket verkade lovande för att springa under 3:30. Men sen gick det bara långsammare och långsammare. Benen var helt slut vid 35km och vid minsta motlut var jag nere på 6:30 tempo. Kom in strax över 3:40, så det var ett riktigt dåligt disponerat lopp, men det var rätt roligt att springa kravlöst.
Gjorde likadant självGjorde precis tvärtom
Vid halva loppet så låg jag bra till, kring 1:43 vilket verkade lovande för att springa under 3:30. Men sen gick det bara långsammare och långsammare. Benen var helt slut vid 35km och vid minsta motlut var jag nere på 6:30 tempo. Kom in strax över 3:40, så det var ett riktigt dåligt disponerat lopp, men det var rätt roligt att springa kravlöst.
Ha ha, nej det gjorde det verkligen inte........ Vilket jag också förstod.
Men jag höll 3-timmars flaggorna bakom mig typ 15 km, sen tappade jag fart hela loppet.
Men utan några större dippar sprang jag in på drygt 3.10.
Gick bättre än väntat idag, kom in på 3:20. Sista 5 km för riktigt tunga.
Gjorde precis tvärtom
Låter inte helt olikt min dag fast jag lyckades hålla 3-timmarsgruppen bakom mig till västerbron. Haltade till slut in på 3:05Ha ha, nej det gjorde det verkligen inte........ Vilket jag också förstod.
Men jag höll 3-timmars flaggorna bakom mig typ 15 km, sen tappade jag fart hela loppet.
Ja men riktigt bra. Missade dig i vimlet.Låter inte helt olikt min dag fast jag lyckades hålla 3-timmarsgruppen bakom mig till västerbron. Haltade till slut in på 3:05
Snyggt! Du menar 1:37 första halva va?Blev 3.25 för mig, det var tufft med sol hela vägen men jäkla nöjd med strategin 3:37 första halvan sen tappa i slutet men mest nöjd med fungerande mage o Inge gåvila
Samma, jag spanade faktiskt efter dig.Ja men riktigt bra. Missade dig i vimlet.
En rättelse, blev omsprungen i backan (Narvavägen) upp till Karlaplan, efter 11.5.Ha ha, nej det gjorde det verkligen inte........ Vilket jag också förstod.
Sorry missvisande info, menade 4:37 medeltempo, solsting o ölSnyggt! Du menar 1:37 första halva va?
Endorphin speed 2 kan man hitta för den pengen, 1 o 2 håller sjukt länge, trean håller inte alls lika braTips på prisvärda pjux för asfalt? Helst runt 1 500 kr.
Mina Endorphin Speed börjar närma sig 600 km efter Stockholms Mara, och mina Brooks Hyperion Tempo har gått 500 km+ och börjar också kännas slitna.
Hittade 3:an på Länna Sport för 700 kr, så kunde inte låta bli! Får se hur länge den håller då..Endorphin speed 2 kan man hitta för den pengen, 1 o 2 håller sjukt länge, trean håller inte alls lika bra