Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt stort grattis!Dra åt helvete, vilket dygn. är allt jag kan få ur mig nu.
Sjukt bra jobbat!! Följde dig på sidan.Dra åt helvete, vilket dygn. är allt jag kan få ur mig nu.
Fy fan vad härligt att se!Dra åt helvete, vilket dygn. är allt jag kan få ur mig nu.
Grymt jobbat!Dra åt helvete, vilket dygn. är allt jag kan få ur mig nu.
Hålla på ett dygn var inget för mig.Sjukt bra jobbat!! Följde dig på sidan.
Nu är det ”bara” TEC, GAX och Black River Run tills du får västen ju
Min kropp säger att jag ska ta en taxi om jag ska vidare efter 12km.Hålla på ett dygn var inget för mig.
Jag känner nog att 50km-50M är lagom ultradistans.
Dra åt helvete, vilket dygn. är allt jag kan få ur mig nu.
Strongt! det är underbart när det flyter på. Eller, det är ju jävligt tungt, men efteråt är det helt underbartMåste dela med mig intervallrekord på 5x1km från idag, trött efter jobbet, tar mig i kragen och åker ut till ett nedsläckt spånga ip och det bara flyter på. Så sjukt hur kroppen kan sätta in en 6e växel när man Tror man är trött… trevlig helg
Måste dela med mig intervallrekord på 5x1km från idag, trött efter jobbet, tar mig i kragen och åker ut till ett nedsläckt spånga ip och det bara flyter på. Så sjukt hur kroppen kan sätta in en 6e växel när man Tror man är trött… trevlig helg
Inte illa pinkat. Riktigt snabbt juMåste dela med mig intervallrekord på 5x1km från idag, trött efter jobbet, tar mig i kragen och åker ut till ett nedsläckt spånga ip och det bara flyter på. Så sjukt hur kroppen kan sätta in en 6e växel när man Tror man är trött… trevlig helg
Strongt! det är underbart när det flyter på. Eller, det är ju jävligt tungt, men efteråt är det helt underbart
Tusingar är ju jobbigt men också rätt häftigt när man har ett bra pass.
Grattis, well Done!
PB på halvmara Har aldrig varit under 2 timmar så riktigt nöjd med tiden 1:59:03 (racetime) startade klockan lite innan
Grattis! Alltid inspirerande med PB.
PB på halvmara Har aldrig varit under 2 timmar så riktigt nöjd med tiden 1:59:03 (racetime) startade klockan lite innan
Jag är inget löparproffs utan en gymråtta som tycker det är skönt att springa en gång i veckan (jag jar dålig koll på träningsklockor alltså). Jag har en gammal Garmin Vivoactive 3 som jag upplever har svårt att låsa gpsen. Min uppfattning är att jag springer i 5:30-tempo medan klockan säger 6:30. Vanligtvis upplever jag detta ffa när jag springer med högre hus runt mig men nu hände det när jag sprang på öppen väg. Ni som uppgraderat era klockor, märker ni stor skillnad på gps-kvaliteten?
Ta fram kartfilen efter löprundan och titta om klockan visar där du faktiskt sprungit eller om den hoppar iväg från aktuell rutt. Har du en massa platser där det ser ut som att klockan genat (ganska mycket för att gå från 5:30 till 6:30 min/km) har du svaret där.
Med det sagt har jag en Garmin Fenix 7S. På en kontrollmätt slinga på 2 000 m visar klockan sällan mer än kanske 10-20 meter fel efter 5-6 varv trots lite hus i närheten (stadsmiljö men ofta cykelbanor och inga hus högre än 4-5 våningar). Har klockan inställd på högsta precision. Viktigt är också att du låter klockan låsa på GPS innan du börjar springa. Min är snabb (kanske 5 sekunder) men precisionen ökar lite om man väntar ytterligare en tid.
Har nyligen införskaffat en Forerunner 265 och är helnöjd med den som löparklocka. Har kunnat verifiera att både precision på position, puls, cadens, stämmer mycket bra med verkligheten.Tack för tipsen! Jag tittade på kartan och där jag upplevde att den tappade precision visar den att jag springer mellan 5-15m från faktiskt löpväg. Upplever också att det kan ta minuter för den att låsa periodvis. Vädret borde inte påverka vad jag förstått men som sagt, det där med löpning är ingen specialitet.
Den är välanvänd på sina 5.5 år så kanske snart dags för en ny
Tack för tipsen! Jag tittade på kartan och där jag upplevde att den tappade precision visar den att jag springer mellan 5-15m från faktiskt löpväg. Upplever också att det kan ta minuter för den att låsa periodvis. Vädret borde inte påverka vad jag förstått men som sagt, det där med löpning är ingen specialitet.
Den är välanvänd på sina 5.5 år så kanske snart dags för en ny
Halva Norska intervaller skulle man kunna säga. Bra pass!Idag blev det en timme på löpbandet när vädret är som det är.
Jättetrevligt intervallpass. Körde 2min/1min progressiv ökning och sen ner igen.
1timme.
Asså, jag har hittat löpbandet igen. Älskar det. Det kommer bli bra det här. 2024 kan bli bra.
Jag har inte riktigt kört in mig ännu på detta.Vad är favoritpasset på löpbandet?
Tar också gärna emot tips! Fråga, går du på klockans distans eller löpbandet? Känns ju som att ingen av dem är 100%ig… körde 8km idag och diffade säkert 400mJag har inte riktigt kört in mig ännu på detta.
Men det är ju skönt när man kan köra på med lite fart och ändå känna att det är kontrollerat.
Men passet ovanför ska väl motsvara tusingar plus lite rusher.
Jag tar gärna emot tips på löpbandspass om någon sitter o lurar på detta.