• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Idag var jag och provade ett nytt lopp, Dalsland X-Trail, ett traillopp på 22 km där det är två olika slingor varav första är på cirka 13,5 km och den andra 8,5 km.
Jag försökte puttra runt i mitt egna tempo och försökte att inte bry mig för mycket om de andra.
Jag tog mina vanliga löparskor som var lite väl glatta med tanke på hur blött det var i skogen, gick ändå rätt bra, blev en ofrivillig vurpa.
Stundtals väldigt vackert utmed Dalslands kanal och slussarna men det hade slängt in rätt kuperad terräng där mellan.
Kan varmt rekommendera loppet 👍
Screenshot_2023-09-30-18-00-02-69_52452f1d6bfd18faab3fb63bff4cd7a9.jpg
22 km trail i 4:58-fart är ju knappast att ”puttra runt” enligt min mening. Bra jobbat!

Nytt PB på milen. Någon annan som sprang hässelbyloppet idag?

IMG_9081.jpeg
Jag sprang igår.
Slog personbästa men drog på mig en förkylning dagarna innan så gick inte riktigt enligt plan. Hade tänkt skippa men kunde inte motstå när jag väl var på plats. Pulsen var 190 redan efter 1,5 km..! Utifrån förutsättningar är jag ändå väldigt nöjd.

IMG_2069.jpeg

Jag sprang igår.
Slog personbästa men drog på mig en förkylning dagarna innan så gick inte riktigt enligt plan. Hade tänkt skippa men kunde inte motstå när jag väl var på plats. Pulsen var 190 redan efter 1,5 km..! Utifrån förutsättningar är jag ändå väldigt nöjd.

IMG_2069.jpeg
Bra fart! Men rätt så dumt att springa så fort om du är förkyld eller?

Har precis beställt min första Garmin klocka, blev en Forerunner 265 (på rea från Intersport). Ska bli jäkligt kul att testa när jag får den (förhoppningsvis i veckan).

Några tips från er som är gamla i gamet? Vad är de första grejerna man bara måste göra och vilka saker får man inte missa? Settings? Customizations?

(Edit: inte ägt ngn fitness klocka eller sportstracker över huvud taget förut, bara sprungit med telefonen på armen och en Oura ring på fingret)

Har precis beställt min första Garmin klocka, blev en Forerunner 265 (på rea från Intersport). Ska bli jäkligt kul att testa när jag får den (förhoppningsvis i veckan).

Några tips från er som är gamla i gamet? Vad är de första grejerna man bara måste göra och vilka saker får man inte missa? Settings? Customizations?

(Edit: inte ägt ngn fitness klocka eller sportstracker över huvud taget förut, bara sprungit med telefonen på armen och en Oura ring på fingret)
Vet du vad du vill titta på (mest) går det att custumiza urtavlorna bra. Det är bara att testa sig fram (själv vill jag ha koll på puls, tempo och tillryggalagd sträcka under träning, på tävling vill jag se total tid också).
Sen kan du välja hur noga positionering du vill ha: den har både gps, glonass & galileo som positionerar. Använder du alla tre får du mer precis positionering men drar lite mer batterier.

Har precis fått min Garmin Forerunner 265 och gjort första 5K med den och sitter o går igenom statistik och data och allt annat man gör med en ny pryl.

Jag kan inte någonstans (varken på hemsidan via dator eller i appen) hitta en bild som ser ut som din (och andras i tråden) med "sammanfattnings"-cirklarna och kartan. Är det Apple specifik grafik eller finns det ngnstans på dator eller Android mobil och jag kan bara inte hitta det?

Edit:
Detta är enda liknande jag kan hitta i Android Appen:
1696445674251.png

Senast ändrad:
Har precis fått min Garmin Forerunner 265 och gjort första 5K med den och sitter o går igenom statistik och data och allt annat man gör med en ny pryl.

Jag kan inte någonstans (varken på hemsidan via dator eller i appen) hitta en bild som ser ut som din (och andras i tråden) med "sammanfattnings"-cirklarna och kartan. Är det Apple specifik grafik eller finns det ngnstans på dator eller Android mobil och jag kan bara inte hitta det?
Det är det gamla gränssnittet som har cirklarna. Uppdaterar man till senaste versionen av Garmin Connect så ser det inte ut så.

Det är det gamla gränssnittet som har cirklarna. Uppdaterar man till senaste versionen av Garmin Connect så ser det inte ut så.
Aaah, tackar för infon, då kan jag sluta leta. :)

Men det innebär att de försämrat det lite o plockat bort en screenshot vänlig "feature" då... eller finns det ngn annan bra enkel sammanfattningssida som man kan använda istället?

Aaah, tackar för infon, då kan jag sluta leta. :)

Men det innebär att de försämrat det lite o plockat bort en screenshot vänlig "feature" då... eller finns det ngn annan bra enkel sammanfattningssida som man kan använda istället?
Jag har i alla fall inte hittat något bättre än den du postade ovan och jag håller med om att den gamla var mycket bättre för att skärmdumpa.

Alternativet är väl att använda Strava som komplement, kostar inget och överförs automatiskt om man kopplar Garmin-kontot. Såhär såg min runda ut när jag hämtade dottern från skolan tidigare idag som exempel:
PSX_20231004_210227.jpg

Tillbaka
Topp