Fint pass, klart du är magisk!Fartpass idag: (4x 40s) x 4. Roligt
Antingen är jag en magisk varelse som går ner i puls vid snabbare tempo eller så är pulsvisningen helt knas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fint pass, klart du är magisk!Fartpass idag: (4x 40s) x 4. Roligt
Antingen är jag en magisk varelse som går ner i puls vid snabbare tempo eller så är pulsvisningen helt knas.
Kul! Hör gärna om pro 4 efter du testat demNu är vårens träningsskor inhandlade.
Kör du med pulsband? För klockans mätning är värdelös när man går upp och ned i tempo drastisktFartpass idag: (4x 40s) x 4. Roligt
Bara klockans sensor…Kör du med pulsband? För klockans mätning är värdelös när man går upp och ned i tempo drastiskt
Absolut. Kör PRO 2 nu och den är supernice på snabbare pass.Kul! Hör gärna om pro 4 efter du testat dem
tips på upplägg? Gymträning..?
Imponerande upplägg. Vilken distans tränar du mot?Jag kör enligt nedan.
Måndag: lätt distanspass
Tisdag: förmiddag ”anaerobic threshold” intervaller, 10x2 min + 10x1 min & eftermiddag styrka 5x5 basövningar (benböj, bänkpress, militärpress, kabelrodd, marklyft)
Onsdag: yoga/stretch + massage
Torsdag: progressivt tempopass
Fredag: vila
Lördag: långdistans
Söndag: plyometrisk träning
Imponerande upplägg. Vilken distans tränar du mot?
Köp ett pulsband då alla fall om man är noga med sin data , är nördig med att följa pulsen över tid och få mer korrekt data då är bandet väldigt bra att ha på passenBara klockans sensor…
Har övervägt det. Är inte jättefötjust över en till pryl. Men vi får seKöp ett pulsband då alla fall om man är noga med sin data , är nördig med att följa pulsen över tid och få mer korrekt data då är bandet väldigt bra att ha på passen
Nånting hände med din pulsmätning där vid ca 17 min ser man tydligt. Pulsbandet eller bara klocka?Fartpass idag: (4x 40s) x 4. Roligt
Batteribyte vartannat år……hanterbartHar övervägt det. Är inte jättefötjust över en till pryl. Men vi får se
Jisses. 336 varv? Helt klart en imponerande distans. Och tid. 65 km på 6 timmar. Men personligen har jag lite svårt för den typen av ultralopp, där man springer korta varv. Men å andra sidan, så har jag ju inte gjort ngt sådant själv, så det blir ju mest en kommentar från läktaren. Så, bra jobbat av dig!Igår var det premiär med nummerlapp på bröstet.
Åkte till Karlstad och provade tidslopp för första gången, det var ett 6-timmars som stod på programmet.
Det har inte blivit så långa pass på sista tiden så det blev riktigt jobbigt från runt halvvägs och likaså var inte magen så van att hantera så mycket sportdryck som det nu blev så jag fick köra en detox och avstå vätska en och en halv timme och därefter köra vatten.
Lufsade runt andra halvan i rätt blekt tempo men såg det som bra pannbensträning för framtida lopp. (lite speciellt lopp detta där ett varv var ungefär 194 meter och lite jobbig dosering om man sprang om i kurva)
Kom runt och skrapade ihop en bit över 65 km.
Kändes som man höll på att dö av kramphuggen efter målgång men förhållandevis fräsch idag.
Jag är inte helt säker på antal varv men ja det är i den häraden (har bara sträckan och dividerar man med varvslängden så får jag det till 337,9 men jag kom strax över mållinjen när tiden tog slut så något stämmer inte helt (tror varvet var 193,75 för att vara exakt)).Jisses. 336 varv? Helt klart en imponerande distans. Och tid. 65 km på 6 timmar. Men personligen har jag lite svårt för den typen av ultralopp, där man springer korta varv. Men å andra sidan, så har jag ju inte gjort ngt sådant själv, så det blir ju mest en kommentar från läktaren. Så, bra jobbat av dig!
Skoj, grattis och riktigt bra kämpat.Igår var det premiär med nummerlapp på bröstet.
Åkte till Karlstad och provade tidslopp för första gången, det var ett 6-timmars som stod på programmet.
Det har inte blivit så långa pass på sista tiden så det blev riktigt jobbigt från runt halvvägs och likaså var inte magen så van att hantera så mycket sportdryck som det nu blev så jag fick köra en detox och avstå vätska en och en halv timme och därefter köra vatten.
Lufsade runt andra halvan i rätt blekt tempo men såg det som bra pannbensträning för framtida lopp. (lite speciellt lopp detta där ett varv var ungefär 194 meter och lite jobbig dosering om man sprang om i kurva)
Kom runt och skrapade ihop en bit över 65 km.
Kändes som man höll på att dö av kramphuggen efter målgång men förhållandevis fräsch idag.
Jag satt och kollade lite på de olika trailloppen de har där uppe men beslöt mig för att inte köra något i år men det ser ju underbart ut (i bra väder).Anmäld till detta loppet, ska bli riktigt intressant. Är inte alls så van med att springa massa höjdmeter, inte än iallafall.. Blir nog kul!
Absolut, återkommer!Jag satt och kollade lite på de olika trailloppen de har där uppe men beslöt mig för att inte köra något i år men det ser ju underbart ut (i bra väder).
Du får återkomma med rapport.
Ååååååååh, vill också..... måste kolla när det går.Anmäld till detta loppet, ska bli riktigt intressant. Är inte alls så van med att springa massa höjdmeter, inte än iallafall.. Blir nog kul!
Då blir det väl någon form av intervaller.Snabba kvalitépass som man kan köra på lunchen? Snart är det tillbaka från föräldraledighet för min del och jag har lyxen att kunna jobba mycket hemifrån till att börja med. Vad rekommenderar ni för pass att klämma in på lunchen? 30-40 min kvalité tänker jag borde ge susen i nuvarande träningsmängd!
I övrigt riktigt nöjd att ha kunnat gå från nära 0 löpning 2021 till ~20km i veckan och milen under 45 igen. Nu siktar vi mot maraton och tempo på Broloppet nästa år
Ett upplägg som jag kör på ca 35-40 minuter är stegrande uppvärmning från lugn fart upp till ”Coopers test-fart” . Stegringen gör jag t ex från 11-16/17 km/h på löpband. Sedan håller jag den farten så länge jag orkar, men inte såpass att jag går upp i zon 5 och behöver stanna, utan efter 2-3 km börjar jag trappa av till 10k tempofart, säg 15-15,5 och så håller jag det passet ut, med bara lite gåvila som nedvarvning efter. Det brukar kunna ge mig 20 minuter i tröskelzon eller högre, dvs tillräckligt för att få positiv effekt för både tröskel och fart. Ett alternativ är att göra två sådana pyramider, men lite kortare/brantare lutning, så att jag klämmer in lite vila (i fart). Då kan jag få 2x10-12 min i tröskelzon.Snabba kvalitépass som man kan köra på lunchen? Snart är det tillbaka från föräldraledighet för min del och jag har lyxen att kunna jobba mycket hemifrån till att börja med. Vad rekommenderar ni för pass att klämma in på lunchen? 30-40 min kvalité tänker jag borde ge susen i nuvarande träningsmängd!
I övrigt riktigt nöjd att ha kunnat gå från nära 0 löpning 2021 till ~20km i veckan och milen under 45 igen. Nu siktar vi mot maraton och tempo på Broloppet nästa år
… man måste vara snabb som du, för att få in 6 tusingar inklusive upp-, och nerjogg på 30-40 min…Då blir det väl någon form av intervaller.
Tusingar 4-6 st och lite upp o nerjogg
Jag märkte det när jag skrev, men 4x4 min eller 8x2 min ska ju funka.......… man måste vara snabb som du, för att få in 6 tusingar inklusive upp-, och nerjogg på 30-40 min…