• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Det blev ett bra lopp i slutändan. Var först i min grupp på startlinjen, gick ut lite för fort med 3:50 på första kilometern. Inte lika trångt som på Stockholm Marathon och det var lätt att springa om och hålla sig på sidan/trottoaren. Bra uppstyrt med vätskekontroller.

Gick i mål på 1:32:22. En hyfsad tid trots omständigheterna. Förhoppningsvis ger den mig bättre startgrupp inför kommande lopp.
IMG_9336.jpeg

Det blev ett bra lopp i slutändan. Var först i min grupp på startlinjen, gick ut lite för fort med 3:50 på första kilometern. Inte lika trångt som på Stockholm Marathon och det var lätt att springa om och hålla sig på sidan/trottoaren. Bra uppstyrt med vätskekontroller.

Gick i mål på 1:32:22. En hyfsad tid trots omständigheterna. Förhoppningsvis ger den mig bättre startgrupp inför kommande lopp.
IMG_9336.jpeg
Bra jobbat!

IMG_9336.jpeg

Bra jobbat i värmen (26 grader).

1:32 räcker för att starta i första startgrupp i Kungsholmen runt och Stockholm halvmaraton, samt startgrupp C i Stockholm marathon.

IMG_9336.jpeg
Riktigt bra jobbat! Grisigt varmt idag. Försämrade min tid med 10 min vs senaste gången 2022 men skyller allt på värmen…

Pulsen fick jobba hårt, låg på tröskeln under hela loppet. Snittade 185. Vanligtvis brukar pulsen ligga på runt 175-178 i samma tempo under träning.
Ja, var varmt o skönt i Helsingborg 😊... min första tävling någonsin, hade som mål att komma in på 2h eller gärna precis under. Nu blev det 2.00.48 och jag är faktiskt helt nöjd med det även om det inte blev sub 2h, fick skapligt ont i knät runt 15 km o var bra nära att lägga av för det men tog mig i mål iaf på en tid som jag är nöjd med.

Det hade varit awsome! Jag brukar köra längre på söndagar exempelvis..
Nu måste jag vila lite efter Stockholm halvmaraton igår, var inte helt återställd i bena efter fjällmaraton förra helgen 😅 men klara under 1:27 så får vara nöjd 👍
Ja men då kör vi någon söndag lite längre fram. Ska du köra lidingöloppet? Annars kanske den söndagen innan aik krossar Bajen kl 14. 😉

Bra lubbat igår. Lovande inför Maran.

Nu behöver jag lite råd och tips, framförallt från er med erfarenhet av 100 km. Har anmält mig till H2 Ultra som går på Halle- och Hunneberg den 14/9. Jag har sprungit två "kortare" ultror i år. Österlen spring trail 60k och Alpaca race 53k. Österlen tog mig nästan 8 tim och Alpacan nästan 11 tim med 2300 hm och ett riktigt skitväder. Träningsvolymen ligger på 50-60 km(5-7 tim)/vecka. Räcker det med att jag tränar på som vanligt? Hur mycket jobbigare är 100 än 60? Gömmer det sig nåt monster vid 70k som jag borde vara beredd på😁?
Efter mycket om och men så har jag också fått in en anmälan.
Träningen går lite si och så, så jag kör halva distansen.
Vi kanske syns innan starten 💪 👍

Hehe, nae Inge mer tävlande nu, fokus Växjö maran och komma under 3h ❤️❤️ hade varit skoj med hässelbyloppet men för tight in på
Jag tror nog att Hässelby kan vara ett bra "sista" pass inför maran.
Jag vet visserligen inte om jag var supersmart när jag körde 38km terräng helgen före Jönköping dock.

Sub 3 har vi i Växjö, tredje gången gilt för mig i år......

Första långpasset igår efter helgens halvmaraton. Benen kändes fortfarande lite stela, men släpptes halvvägs igenom passet så kunde öka till ett stadigt tempo.

Trist att missa sub 90 på halvan officiellt, men överväger nog att göra ett nytt försök i helgen med två varv runt Söder.

Nu är frågan vad nästa utmaning ska bli. Marathontiden behöver jag jobba på, sommarens mål på Stockholm Maraton var 3:30 som jag inte lyckades med. Efter sommarens träning är jag i god form att kunna slå den, men frågan är om man bör satsa på något mer ambitiöst? 3:15 eller nere och nosa på 3:10-3:07?

Inga lopp anmälda till, men om ni känner till några platta och snabba lopp i Europa eller USA under kommande halvår så tar jag gärna emot tips.

IMG_9338.png

Första långpasset igår efter helgens halvmaraton. Benen kändes fortfarande lite stela, men släpptes halvvägs igenom passet så kunde öka till ett stadigt tempo.

Trist att missa sub 90 på halvan officiellt, men överväger nog att göra ett nytt försök i helgen med två varv runt Söder.

Nu är frågan vad nästa utmaning ska bli. Marathontiden behöver jag jobba på, sommarens mål på Stockholm Maraton var 3:30 som jag inte lyckades med. Efter sommarens träning är jag i god form att kunna slå den, men frågan är om man bör satsa på något mer ambitiöst? 3:15 eller nere och nosa på 3:10-3:07?

Inga lopp anmälda till, men om ni känner till några platta och snabba lopp i Europa eller USA under kommande halvår så tar jag gärna emot tips.

IMG_9338.png
Bålsta halvmaraton 9 november och Växjö maraton 19 oktober är två platta lopp.

Tillbaka
Topp