Det har varit en bra dag. Både @falten och jag fick åka hem från Växjö idag med PB på maran.
Grattis till oss. Och kul att se dig F.
Dubbelgrattis!Riktigt trevligt lopp och träffa klocksnackare nu hemma och dricker PB skumpa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har varit en bra dag. Både @falten och jag fick åka hem från Växjö idag med PB på maran.
Grattis till oss. Och kul att se dig F.
Dubbelgrattis!Riktigt trevligt lopp och träffa klocksnackare nu hemma och dricker PB skumpa
Tackar!Dubbelgrattis!
Sjukt imponerande! Nästa år då jäääklar!Tackar!
Och för alla er ungdomar. Sub 3 efter 50 är fullt möjligt och rätt behagligt
Grattis, kul och springa på nya platser också.Lyckades komma in på 01:37:43 på Rom halvmaraton. Kul att få vara med och köra första upplagan! PB med 6 min mot premiärhalvan.
Snyggt, trodde man kunde släntra in nu på kvällen o få en plats men det sålde slut direkt alltså (förra året tog det 39 dagar tror jag det stod på deras hemsida). Men har min plats på broloppet så får ta några steg på dansk mark iaf.Fick blodad tand och signade upp mig till Cph Halvmara 2025 nu!
Vilken vikt?Någon som ska ställa upp i VM i Bänklöp? Den 6 december i Uppsala. Maxrep i bänk följt av 5000 m - låter kul!
Din önskade maxvikt, 1 pressVilken vikt?
Aha kul, jag är bra på bänk men dålig på att springa.Din önskade maxvikt, 1 press
Jag förstår inte riktigt vad du menar.Fråga till er med Garmin klocka och hem PRO plus pulsband.. om klockan tappar GPS signal och bandet fortsätter ”Uppdateras” klockan under löpningen eller kommer klockan visa fel distans/varvtid osv tills aktiviteten avslutas?
trist, då är det inget för migJa, tidigare år fanns det ett tillägg för varje kg över 100 kg. Nu är det 6 sekunder per kilo oavsett. Så löpningen kommer spela en större roll i år.
Om jag springer 500m sedan tappat klockan GPS och återfår signalen efter 800m. Kommer klockan då ”hoppa fram” till 800m sprungna eller börjar den räkna vidare från 500?Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Pulsbandet lagrar puls och lite annan info. Vilket kan hämtas till klockan om förbindelsen mellan klocka-pulsband försvinner (ex i vatten).
GPS är det enbart klockan som har. Så försvinner den signalen så kan inte pulsbandet hjälpa dig.
Om jag springer 500m sedan tappat klockan GPS och återfår signalen efter 800m. Kommer klockan då ”hoppa fram” till 800m sprungna eller börjar den räkna vidare från 500?
ahh.. hade fått för mig att pulsbandet kunde komplettera typ ..
Tack. Får byta ut mitt andra band då min klocka verkar tappa gps iblandPRO pulsbandet täcker upp när klockan tappar GPS. Justera inställningarna bara när du har bandet på dig, via klockan när den är connectad med bandet. Slå på att den mäter distans också.
Tack. Får byta ut mitt andra band då min klocka verkar tappa gps ibland
Eventuellt marathonet, formen kommer dock inte vara toppad... Sprungit marathonet 3 ggr innan, snabb bana och tack vare varvlängden så varvar man och får lite omväxling med folk omkring en.Anmälde mig precis till Höstrusket 10km, Stockholm 9 Nov.
Verkar vara mycket folk anmälda, har inte sprungit tidigare.
Finns marathon ocksså.
Någon mer som ska springa? @falten ?
Skoj, då ska jag heja fram dig!!!!Eventuellt marathonet, formen kommer dock inte vara toppad... Sprungit marathonet 3 ggr innan, snabb bana och tack vare varvlängden så varvar man och får lite omväxling med folk omkring en.
Jag tänkte springa 10. Har lagom uppvärmningsavstånd till starten så passar mig perfekt att köra som ett lite roligare träningspass utan några större prestationskrav. Har kört två gånger tidigare och det är en relativt knixig bana så inte jättesnabb, men det behöver ju inte alla banor vara och det är ett kul lopp.Anmälde mig precis till Höstrusket 10km, Stockholm 9 Nov.
Verkar vara mycket folk anmälda, har inte sprungit tidigare.
Finns marathon ocksså.
Någon mer som ska springa? @falten ?
Skoj!Jag tänkte springa 10. Har lagom uppvärmningsavstånd till starten så passar mig perfekt att köra som ett lite roligare träningspass utan några större prestationskrav. Har kört två gånger tidigare och det är en relativt knixig bana så inte jättesnabb, men det behöver ju inte alla banor vara och det är ett kul lopp.
Generöst med farthållare på 35. Då håller vi tummarna för att farten finns där och det bär om du satsar!Skoj!
Jag ska se om jag har lite fart kvar i kroppen efter förra helgens mara. Såg att dom hade farthållare på 35. Tänkte kanske göra nåt galet och hänga på så länge jag orkar o se vad som händer.
Kan bli Pers, eller total flopp
Svårt att säga, men det ända jag vet är att efter 32-35 km kommer känslor och krämpor man inte riktigt räknat med om man som oftast springer 20-25km.Om vädret är med oss så lutar det åt första maran för mig på höstrusket (första löploppet överlag)…
Har hittat tillbaka till löpning återigen sedan några månader tillbaka efter en knäoperation för några år sedan och enbart landsvägscykling efter det (relativt hög nivå).
Såg att de hade lite olika farthållare. Senaste tiden har jag kört en del kortare typ 10k i säg 4.30 pace utan att ta ut mig överdrivet mycket. Har även kört en del lugna 20k i typ 5.20 pace och det har varit lugnt.
Man vill ju inte gå ut för hårt och smälla då det ändå är en respektabel distans med 40k. Men man vill ju även utmana sig själv.
Ni som är rutinerade, hur hade ni tänkt kring mina förutsättningar? Skoj hade ju varit att springa runt 3.30-40 som sluttid men vet inte om det är görbart.
Tack! Känner mig själv rätt så brukar jag bli jäkligt het och gå ut alldeles för hårt. Starta lugnt är nog ett bra mantra.Svårt att säga, men det ända jag vet är att efter 32-35 km kommer känslor och krämpor man inte riktigt räknat med om man som oftast springer 20-25km.
Starta lugnt även om du känner att ” du har dagen” och slarva inte med energin.
Drick sportdryck på samtliga stationer och stötta med gels.
Lycka till!
Jag kör loppets energidryck. Däremot bör med mig 6-8 gels i bälte/shortsen.Tack! Känner mig själv rätt så brukar jag bli jäkligt het och gå ut alldeles för hårt. Starta lugnt är nog ett bra mantra.
Energiintag känner mig hyggligt OK med efter mycket cykling. Förlitar ni er på vätskestationerna eller bör man ha med sig egen energi i exempelvis soft bottle/väst? Tänker att man kan blanda den mer koncentrerat än vad man får på stationerna?