Vi med dålig DNA stege och buktande diskar måste ta den hjälp som finns. Köpte idag NB More Trail V3. Körde V2 i ca 100 mil och första skon som jag känner hjälper/avlastar klämd nerv. Har testat en hel del märken och modeller. North Face Trailsko Sunmit Vectiv hade bra dämpning plus kolfiberjox…..tokskön…..men sulan var typ blank, dvs inget grepp i skogen. Testat Sauconys Peregrin i olika varianter, likaså NB Hierro….men bägge för hårda för mig.
Höga skor med mkt dämpning är luriga. Man tappar helt klart markkontakt och de känns vingliga och ”vrick” vänliga innan man vänjer sig. Springer numera bara stig för platta hårda underlag ger mig mkt mer smärta. Läkaren föreslog att jag skulle lägga ner löpningen och hitta en annan sport……..sure…..som om det skulle hända…..
Höga skor med mkt dämpning är luriga. Man tappar helt klart markkontakt och de känns vingliga och ”vrick” vänliga innan man vänjer sig. Springer numera bara stig för platta hårda underlag ger mig mkt mer smärta. Läkaren föreslog att jag skulle lägga ner löpningen och hitta en annan sport……..sure…..som om det skulle hända…..