Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja gooo jul!God jul mina vänner! Börjar julafton traditionsenligt med julaftonsjoggen med snö här i Västmanland
![]()
![]()
![]()
![]()
Starkt!Julaftonsrundan tippade mig över 2000 km i år
![]()
Samma här, blev 21km idag. Ett bra år som ska bli skoj att summera.Samlar några KM innan året är slut
![]()
Riktigt bra, hade jag sett detta hade jag dragit mig runt 9km igår,,,,,,,,, ;DÅrets sista pass blev 17 km löpband. Stänger 2024 på 312 mil. Inga större skador eller avbrott och jag gick under 40 på milen för första gången i juli. Bra år!![]()
![]()
Grym du är!! Riktigt inspirerande! Kul också med Vasaloppet! Jag kör också det nu för första gången. Stakar självklart precis som proffsenSUMMERING 2024
![]()
Under 2024 så har jag haft 324 timmar loggad träning.
Varav 271 timmar varit löpning.
Under de 271 timmarna så har jag kommit 3112,2 kilometer.
ca 500 km längre än jag kom 2022 vilket var tidigare rekord (2360 km 2023).
Det känns som man springer hela tiden men utan någon transportlöpning är det svårt att få ihop riktigt stor mängd.
Jag hade i år som mål att persa på Marathon, vilket jag gjorde på tredje försöket och kom i oktober in på 2.57 (silverplats i M50).
Jag var även med och tog hem lag-guld på SM i ultra-trail i våras nere på Gotland.
Ganska bra fart och uthållighet under året. Men det känns som det kostar mycket kraft och skaderisk att springa snabbt på kortare distanser.
Sprungit några 10km-lopp under 40min, några halvmaror på ca 1.26.
PLANERING OCH MÅL 2025
![]()
Jag kommer sikta på mer njutningslöpning, udda distanser och mycket i skog och natur.
Jag kommer även lägga in en hel del simning och cykling. så jag tänkte göra en satsning på Ironman 2026.
Men jag har några löparvänner som ska sub 3, samt att jag ska under 40 på milen varje år så lite strukturerad träning ska det bli.
Inplanerade och bokade löplopp
11/1 Stadium marathon (halvmara för mig)
Feb, Sörmlands winthertrail 43 km
Mars, Skövde 6-timmars
Mars, Gotrun 81 km
Mars, två sjöar runt (första gången trots att jag är uppvuxen i sumpan)
April, Premiärhalvan
Juni, Ecotrail 45km
Aug, Utö backyard
Sept, Stockholm halvmara (dra runt dottern)
Höst, SM i ultratrail
Samt förhoppningsvis massa skoj och nödvändiga lopp jag inte kommer på.
Men nu under januari och februari så ska jag se till att åka lite skidor då jag ska köra Vasaloppet öppet spår.
Så lycka till alla med era satsningar för 2025.
Mycket skoj att följa denna tråd och era prestationer och mål.
Tackar!Grym du är!! Riktigt inspirerande! Kul också med Vasaloppet! Jag kör också det nu för första gången. Stakar självklart precis som proffsen![]()
Jag kommer köra Moraloppet samt både Engelbrektsloppet 45 och 60 som alla tre är seedningslopp. Siktar på startgrupp 5 eller bättreTackar!
Vi måste få till något lopp ihop i år.
Jag kommer köra diagonal på vasan, har bara åkt skidor två vintrar o kanske 40 mil totalt.
Grymt, värsta satsningenJag kommer köra Moraloppet samt både Engelbrektsloppet 45 och 60 som alla tre är seedningslopp. Siktar på startgrupp 5 eller bättre![]()
Riktigt fin sammanställning! Starkt jobbat och så sjukt att vi sprungit nästan exakt lika långtRiktigt bra, hade jag sett detta hade jag dragit mig runt 9km igår,,,,,,,,, ;D
Adidas Boston 12 med inskruvade dubbar från bestgripNi som springer i snö osv på vintern, vad kör ni för skor?
Kikade på Adidas Tracerocker och NB Hierro. Det kanske är helt onödigt om det bara är snö och asfalt? Tips? Tricks?![]()
Kör Hierro GTX i snö.....och Icbugs om det är mkt is. Icebugs är ju inte så sköna att springa långt i tycker jag....Ni som springer i snö osv på vintern, vad kör ni för skor?
Kikade på Adidas Tracerocker och NB Hierro. Det kanske är helt onödigt om det bara är snö och asfalt? Tips? Tricks?![]()
För det mesta tycker jag att vanliga skor funkar bra så länge det handlar om snö och slask. Skadar dock inte med nånting med en lite grövre sula de dagar det är mer snö/sämre plogat. Senaste vintrarna (i Stockholm) har jag kört mycket med trailversionen av Reebok Floatride Energy 4/5, vilken har samma mellansula som den vanliga versionen (som jag också använder), men en grövre yttersula och lite annan ovandel. Köpte ett par Adidas Terrex Acravic Speed för nån månad sen som jag kört några pass i när det varit dåligt underlag. Riktigt bra sko som passar mig perfekt för vinterlöpning i snö och räknar med kommer funka i allt utom den mest tekniska terrängen. Har dock lite svårt att förstå prislappen på dem jämfört med t.ex. ett par Adios eller SL2.Ni som springer i snö osv på vintern, vad kör ni för skor?
finns det bara lite sand på vägarna eller snö så tycker jag man får fint fäste.Låter som att jag borde testa mina vanliga innan köp. Igår körde jag med mina Terrex vandringsskor för att få lite grövre sula, de var ju andra nackdelar dock.
Då ska det nog gå fint!finns det bara lite sand på vägarna eller snö så tycker jag man får fint fäste.
Sen kanske man inte får till intervaller i 4.00, men dissar i 5-6min/km funkar.
Det borde jag kunna överleva, även någon vurpa borde man väl fortfarande läka från ^^I stan springer jag på nästan helt blanka asfaltskor året runt (brukar spara slitna skor till vintrarna), man får ta det lite lugnt nedför och när det svänger. Det går nog i snitt 30 sek/km långsammare och det blir någon vurpa per säsong men annars inga konstigheter.