Aquastaren
Silver
Korrekt!Du menar väl 3:42?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Korrekt!Du menar väl 3:42?![]()
Surt......har opererat bägge knän för åkommat.......efter det har det varit helt utan problem......kunde Springa som vanligt 2 v efter operationen bägge gånger.......nu.....100%Nu har man åkt på klassikern ala löpknä, är så frustrerande...!
Verkar ha komir efter ökat distansen för mkt...
Någon som har bra erfarenhet och kan komma med tips?
Har varit hos sjukgymnast och fått endel bål-höft övningar med bl.a. Gummiband..
Har testat i omgång att springa igen efter tex två veckors avbrott men kommer tillbaks smärtan, är allt förlorat om smärtan kommer tillbaka? Eller kan man träna precis under sträcka som man vet blir problem vid och sedan öka?...
Vissa säger vila 10v, kör alt träning typ cykling mesans andra säger att spring i mindre mängd...
Väldigt tacksam för tips på denna front!
Rip Stockholm mara 2017
Har vi bara ultralöpare här? Är det bara jag som är småfet och krigar livet ur mig för att klara typ 5km på sub 35?
Hursomhelst, jag försöker iallafall klara mitt mål på sub 60 på milen i höst, jag är LÅNGT ifrån nu men tydligen ska man bli bättre med tiden![]()
Jag är med er, aldrig varit en löpare. Kämpade mig igenom 3km igår, Fyfan va tungt det varVi är två.. minst!Aldrig varit någon löpare. Tänkte ge mig fan på att ge det en riktig chans, för att se om det är sådär underbart som löparna brukar hävda. Tränat uppbyggande på gymmet under vintern, med det i tanken, filat på explosivitet och steg. Nu mer nån runda varierat med backintervaller och sånt.
För tidigt att säga något direkt än, men det kan nog faktiskt bli roligt med lite bättre kondis. Känner i alla fall rejält positiv skillnad efter att för en gång skull förberett mig
Ska faktiskt precis snöra på mig skorna för 5km. Sub 35![]()
Jag började för ganska precis ett år sedan och känner igen mig, klarar nu ett år senare milen under timmen om det är lättsprunget men det är också allt, rekordet ligger på 55min men då var jag död i flera dagar, det tempo flera visar upp här skulle jag inte klara att hålla mer än kanske 100mJag är med er, aldrig varit en löpare. Kämpade mig igenom 3km igår, Fyfan va tungt det var
Absolut, lycka till !!!Lycka till i morgon alla!
![]()
TristAbsolut, lycka till !!!
Blir inget för mig tyvärr, varit sjuk hela veckan.
Men nästa år.......... då jävlar!![]()
Härligt att höra, då finns det hopp för mig.Jag började för ganska precis ett år sedan och känner igen mig, klarar nu ett år senare milen under timmen om det är lättsprunget men det är också allt, rekordet ligger på 55min men då var jag död i flera dagar, det tempo flera visar upp här skulle jag inte klara att hålla mer än kanske 100m
Ska du springa? Startgrupp? Måltid? Behöver ryggarTrist
Krya på dig!
Om inget osannolikt inträffar står jag på startlinjen imorgon. C, mina B-dagar är över... Måltid... Med min träningsmängd vore det anmärkningsvärt om jag sprang under 3:30 (två långpass på ett år...), men jag kommer öppna mycket snabbare än så och så får vi se hur långt det hållerSka du springa? Startgrupp? Måltid? Behöver ryggar![]()
Krya på och vi ses nästa år!Absolut, lycka till !!!
Blir inget för mig tyvärr, varit sjuk hela veckan.
Men nästa år.......... då jävlar!![]()
Jag siktar på 3:38 så då kanske det blir lagom för mig att ta rygg på dig!Om inget osannolikt inträffar står jag på startlinjen imorgon. C, mina B-dagar är över... Måltid... Med min träningsmängd vore det anmärkningsvärt om jag sprang under 3:30 (två långpass på ett år...), men jag kommer öppna mycket snabbare än så och så får vi se hur långt det håller
Du står väl också i C? Jag ska nog ta rygg på dig!
Yes jag står också C, haft lite problem med vaden men hoppas att det är bättre idag annars vet jag inte ifall jag kommer till mål, detta är inget A lopp och jag vill inte förstöra min säsong. Men förhoppningsvis är det inget problem och då är det 2:59 som gäller!Om inget osannolikt inträffar står jag på startlinjen imorgon. C, mina B-dagar är över... Måltid... Med min träningsmängd vore det anmärkningsvärt om jag sprang under 3:30 (två långpass på ett år...), men jag kommer öppna mycket snabbare än så och så får vi se hur långt det håller
Du står väl också i C? Jag ska nog ta rygg på dig!
Kör också tracer, tycker de är grymma på kort/mellandistans men mina ben tar stryk efter långpass med dem då jag inte vant mig vid skorna än.Kör för 3:30 i år igen, 4 min kvar till det. Tränat betydligt mindre i år än tidigare pga Vasalopp och jobb så vet väl egentligen inte hur det kan gå. Men de träningspass jag faktiskt fått till har kännts bra iaf.
Kör med nya skor som jag tycker är fantastiska, Hoka One One Tracer. Har rivit av ett 3-milapass i 4:55-tempo och ett 27 km-pass i 4:45 utan att riktigt tänka på det och med fräscha ben efteråt. Men inte hunnit springa några pass över 3 mil.
Jag kommer aldrig gå under tre timmar men kan vara pacer ett tagYes jag står också C, haft lite problem med vaden men hoppas att det är bättre idag annars vet jag inte ifall jag kommer till mål, detta är inget A lopp och jag vill inte förstöra min säsong. Men förhoppningsvis är det inget problem och då är det 2:59 som gäller!
Ofan, för mig precis tvärtom. Benen känns som bomull efter långpassenKör också tracer, tycker de är grymma på kort/mellandistans men mina ben tar stryk efter långpass med dem då jag inte vant mig vid skorna än.
Jag kör sony sbh70 på gymmet. Vet inte hur dem klarar sig och om de sitter på på plats när man springer men speltid ligger på ca 8-9h och uppladdningstiden är på 20min. Vatten/regn tåliga också.Nån som har tips på okej trådlösa lurar att springa med?
Jag kör sony sbh70 på gymmet. Vet inte hur dem klarar sig och om de sitter på på plats när man springer men speltid ligger på ca 8-9h och uppladdningstiden är på 20min. Vatten/regn tåliga också.
Jag kör sony sbh70 på gymmet. Vet inte hur dem klarar sig och om de sitter på på plats när man springer men speltid ligger på ca 8-9h och uppladdningstiden är på 20min. Vatten/regn tåliga också.
Tack. Är trött på hur sladden skrapar mot kläderna och skapar oljud i lurarna. Inget ni upplever med dessa?Kör samma, kanonlurar!
Förstår vad du menar med sladdar. Enormt befrielse faktiskt och värt varenda krona. Jag kör mina som handsfree på jobbmobilen också och på sätt fyller de två funktioner, enkla att gömma under skjortan men lätta att plocka fram när det ringer (jag hatar att se folk som går omkring med handsfree i örat 24/7).Tack. Är trött på hur sladden skrapar mot kläderna och skapar oljud i lurarna. Inget ni upplever med dessa?
Väl kämpat, du höll längre än migIngen minns en fegis! On track för sub 3 fram till 35km innan det blev en episk bonk. Krälade och kröp in i mål på 3:05 iallafall! Riktigt tuff bana i år!!
![]()
På Djurgården funderade jag på att droppa 3 farthållarna till och medVäl kämpat, du höll längre än mig. Jag låg bakom dig rätt länge men nånstans på djurgården försvann du.