• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Reverso

Panerai
Hoppas det inte tagits upp tidigare men orkar inte läsa 30 sidor.
Jag och frugan ska försöka äta middag var dag tillsammans med vår 1.5 åring vid 17:3 och jag har inte tid att komma iväg innan maten.

När skulle ni experter rekommendera mig att gå ut på en 5km joggingrunda?
Jag joggar för att hålla fläsket i någorlunda ordning och för att må allmänt bra så inget mer avancerat än så.
Tacksam för svar.


Jogga direkt på morgonen innan frukost.
 

Dingdong

Omega
En liten 0.3L fondvätska 15km in i passet. Sen på 2km 0.3L vatten. Fungerar för mig. Tycker inte om att dricka under aktivitet men på längre distanser är det ett måste. Sen dricker jag en heldel innan plus 0.2L rödbetsjuice. Lycka till.
 

demondave

Rolex
IMG_6420.PNG


I fredags, efter ett 12-timmarspass på jobbet. Första försöket på lite längre än 5-6 km.

Det går sakta framåt (i dubbel bemärkelse) Målet på milen på timmen innan snön kommer börjar kännas inom räckhåll iaf :)
 
Hoppas det inte tagits upp tidigare men orkar inte läsa 30 sidor.
Jag och frugan ska försöka äta middag var dag tillsammans med vår 1.5 åring vid 17:3 och jag har inte tid att komma iväg innan maten.

När skulle ni experter rekommendera mig att gå ut på en 5km joggingrunda?
Jag joggar för att hålla fläsket i någorlunda ordning och för att må allmänt bra så inget mer avancerat än så.
Tacksam för svar.
Ät bara halva middagen. Spring sen 1 h efter du käkat och när du duschat och är klar käkar du resten. Enkelt att säga, kräver lite karaktär för att genomföra, men funkar bra när man väl vant sig.
 

Tre333

Cartier
Hoppas det inte tagits upp tidigare men orkar inte läsa 30 sidor.
Jag och frugan ska försöka äta middag var dag tillsammans med vår 1.5 åring vid 17:3 och jag har inte tid att komma iväg innan maten.

När skulle ni experter rekommendera mig att gå ut på en 5km joggingrunda?
Jag joggar för att hålla fläsket i någorlunda ordning och för att må allmänt bra så inget mer avancerat än så.
Tacksam för svar.

Har kvar någon gammal regel/myt att man bör vänta 2h efter mat. Men jag tror vi alla reagerar olika beroende på hur mycket och vad du äter samt självklart hur långt och snabbt du ska springa? Pröva så får du se vad som funkar för dig! :)

Äter jag för mycket och stark mat kan min mage reagera och då är det inget roligt att vara ute och springa.
 

Såkkett

Omega
Äter jag så mycket som jag borde och inte så jag hamnar i koma så tycker jag inte det är något större problem att köra ett pass 30-60min efter jag ätit, kanske inte läge att köra maxpulstest men lagom mängdträningstempo.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hur långa är sträckorna?
Vi får trumma ihop ett KS-lag till nästa år :D

10 sträckor. Kortaste typ knappt 5, längsta 15.

Rätt olika karaktär på sträckorna också. Mycket trail, bitvis tunglöpt, första halvan (fram till Evertsberg) sen lite mer normal grusvägslöpning.

Varierande höjdskillnader dessutom.

KS Runners känns ju givet!
 

Oew

Rolex
Som du vet funderar jag på det, också med PB som mål ;-) Kommer nog avvakta med anmälan. Just nu känns det som att jag måste bli frisk och komma igång igen inför LL.
Tror att LL blir bra uppvärmning inför Växsjö, och tror att om man håller sig inom 10% av sin tänkta marafart under LL, har man bra chanser att lyckas!
 

Oew

Rolex
Hur menar du? Jag tänkte springa maran i 5:00 tempo.
Tänker helt enkelt att LL tempo ofta är lite långsammare än marafart pga backarna. Så om man kan hålla sig inom ett par tio sekunder/km av sin tänkte marafart under LL, tror jag man har en bra chans att hålla det även under nästkommande mara.
 
Tänker helt enkelt att LL tempo ofta är lite långsammare än marafart pga backarna. Så om man kan hålla sig inom ett par tio sekunder/km av sin tänkte marafart under LL, tror jag man har en bra chans att hålla det även under nästkommande mara.
Nja, tror det är för generöst. För mig tror jag att LL bör göras i Max 5:05 tempo för att motsvar 5:00 på en mara. Kolla löparkalkylatorn på Jogg.
 
Låter lite så. Stick ut och kör sista 22 km. Ett grymt pass. Så fort jag är frisk kommer jag göra det. Man kan också köra sista milen två varv.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Lökig fråga:

Finns det några som sysslar med att göra 'roliga' (smaksak så klart) löparkläder?

Det finns sjukt mycket roliga/snygga/lyxiga cykelkläder tex. men när det gäller löpning ser jag bara de vanliga gamla tråkiga Stadium-märkena. Har tröttnat på det.

Någon som har några idéer?
 
Topp