• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Kändes bra hela vägen :) Det jobbigaste med löpningen är bristen på stimuli...hur gör ni som springer för att inte dö av uttråkning? Själv kör jag musik o dokumentärer :)
Jag löser knepiga jobb/familje/livsfrågor.......testa......helt pllötsligt har man löst ett problem och det tog 50 min......och så blir man lite paff att man redan dragit 11k på klockan......då blir man gladur....,
 

Ponlarsson

Panerai
Fy fan vad härligt varvet var!

Första 18 km var ren löpnjutning! Klappade takten till alla orkestrar, high fivade alla barn jag hittade, pratade med medlöpare och höll rätt dugligt tempo.

Hur gick det för er andra?
Första milen gick bra. Sen gick det utför. Var så jävla trött och efter avenyn närmare helt slut. Illamående efteråt och la en pizza tre meter utanför huvudentrén till centralstationen innan jag skulle åka hem. Men, samtidigt var det jävligt kul och jag är otroligt glad över att ha tagit mig i mål. Anmälde mig till nästa år nu på morgonen.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Första milen gick bra. Sen gick det utför. Var så jävla trött och efter avenyn närmare helt slut. Illamående efteråt och la en pizza tre meter utanför huvudentrén till centralstationen innan jag skulle åka hem. Men, samtidigt var det jävligt kul och jag är otroligt glad över att ha tagit mig i mål. Anmälde mig till nästa år nu på morgonen.

Snyggt jobbat!

Funderar också på om jag borde anmäla mig och göra en ny attack nästa år och faktiskt greja den där mål-tiden jag siktade på.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Göteborgsvarvet är Nice. Fick inte till det i år men har sprungit de senaste åren.
Körde långpass i stället igår inför min första mara. Kändes helt ok. Höll inte riktigt tempot klockan visar (strax över 5 i snitt) men krafter kvar för lite spurt på slutet.
/j
68429D7D-67BF-4A82-AA21-60E882C6EB05.jpeg
 

zeke_varg

Omega
Snyggt jobbat!

Funderar också på om jag borde anmäla mig och göra en ny attack nästa år och faktiskt greja den där mål-tiden jag siktade på.
Distansen blir sakta men säkert lättare för en amatör som jag :)
20180519_141021.jpg
Screenshot_20180519-150847.png
tänkte på dina 15km när jag körde ett terränglöp. ”Fan va långt alla springer..” Har inte sprungit längre än 10km de senaste 20 åren så jag hittade 12km iaf.

Klockan gav mig nån morgonpiggmedalj då jag spättade ute 06:40 på söndagen. Hurtigt som fan.
 

Richard1987

Panerai
Det är ju skitgrymt, 20 % längre än du brukar köra alltså! Håller man bara lågt tempo verkar det gå helt okej ju :) Hur snabbt springer du?

Kul att du tänkte på mina 15 km, medan jag sprang tänkte jag på min kollega som samtidigt sprang Göteborgsvarvet haha kul att man kan pusha varandra omedvetet :D

Fyfan 06:40 hade inte funkat för mig..jag snoozar in i sista sekund :D
 

Oew

Rolex
Det är ju skitgrymt, 20 % längre än du brukar köra alltså! Håller man bara lågt tempo verkar det gå helt okej ju :) Hur snabbt springer du?

Kul att du tänkte på mina 15 km, medan jag sprang tänkte jag på min kollega som samtidigt sprang Göteborgsvarvet haha kul att man kan pusha varandra omedvetet :D

Fyfan 06:40 hade inte funkat för mig..jag snoozar in i sista sekund :D
Att gå upp tidigt är fantastiskt, finns få saker bättre än en löptur ensam på morgonen.
 

zeke_varg

Omega
Det är ju skitgrymt, 20 % längre än du brukar köra alltså! Håller man bara lågt tempo verkar det gå helt okej ju :) Hur snabbt springer du?

Kul att du tänkte på mina 15 km, medan jag sprang tänkte jag på min kollega som samtidigt sprang Göteborgsvarvet haha kul att man kan pusha varandra omedvetet :D

Fyfan 06:40 hade inte funkat för mig..jag snoozar in i sista sekund :D
Som småbarnsförälder får man bli logistikmästare. Sugen o springa men i morgon är det dåligt med luckor... bara 20:45 o framåt. ELLER gristidigt.

Klockan sa också att jag hade nytt milrekord vilket var 54min. Hyfsat kuperad stig så heelt ok tid o hitta rekord på. :cigar:

Delmål 1 i träningen: Jag är glad om jag fixar 55min på Midnattsloppet. Jag är svinnöjd under 50.

Jag har fixat 6km under 5tempo isf..
 

Zingo

Rolex
Som småbarnsförälder får man bli logistikmästare. Sugen o springa men i morgon är det dåligt med luckor... bara 20:45 o framåt. ELLER gristidigt.

Klockan sa också att jag hade nytt milrekord vilket var 54min. Hyfsat kuperad stig så heelt ok tid o hitta rekord på. :cigar:

Delmål 1 i träningen: Jag är glad om jag fixar 55min på Midnattsloppet. Jag är svinnöjd under 50.

Jag har fixat 6km under 5tempo isf..
Är 20:45 sent? Kanske därför folk på uteserveringar brukar kolla när man lunkar förbi vid 23 tiden.. :D
 

Richard1987

Panerai
Som småbarnsförälder får man bli logistikmästare. Sugen o springa men i morgon är det dåligt med luckor... bara 20:45 o framåt. ELLER gristidigt.

Klockan sa också att jag hade nytt milrekord vilket var 54min. Hyfsat kuperad stig så heelt ok tid o hitta rekord på. :cigar:

Delmål 1 i träningen: Jag är glad om jag fixar 55min på Midnattsloppet. Jag är svinnöjd under 50.

Jag har fixat 6km under 5tempo isf..
Har också som första mål att komma under 50 min på milen...rekordet hittills är 50 min och 29 sek (konstigt nog exakt samma som mitt rekord inomhus på löpband...exakt på sekunden samma tid).

Behöver tappa 5 kg typ...ligger på 86 kg nu...tror det är nyckeln :) Socker är värre än heroin
 

zeke_varg

Omega
Är 20:45 sent? Kanske därför folk på uteserveringar brukar kolla när man lunkar förbi vid 23 tiden.. :D
Jag springer jämt kring den tiden. Det har hänt att jag lyckats få in ett spring vid 16tiden på helger men nu är det tuff temp.

Kan va nice o språka med frun på kvällen också därav tidig tid. Nattning av kids sker med löpkläder på... somnar själv... lunkar ner i hallen när kids sover o jag vaken.. o drar på dojorna. Har jag inte löpargrejer på så är det svårt att lura sig själv att löpning är en bra idé.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag springer jämt kring den tiden. Det har hänt att jag lyckats få in ett spring vid 16tiden på helger men nu är det tuff temp.

Kan va nice o språka med frun på kvällen också därav tidig tid. Nattning av kids sker med löpkläder på... somnar själv... lunkar ner i hallen när kids sover o jag vaken.. o drar på dojorna. Har jag inte löpargrejer på så är det svårt att lura sig själv att löpning är en bra idé.
:D
 
Jag springer jämt kring den tiden. Det har hänt att jag lyckats få in ett spring vid 16tiden på helger men nu är det tuff temp.

Kan va nice o språka med frun på kvällen också därav tidig tid. Nattning av kids sker med löpkläder på... somnar själv... lunkar ner i hallen när kids sover o jag vaken.. o drar på dojorna. Har jag inte löpargrejer på så är det svårt att lura sig själv att löpning är en bra idé.
Precis mitt tillvägagångssätt också...
 

Oew

Rolex
Hur går träningen inför maran för alla? Jag har precis kommit igång för någon vecka sedan igen efter min stressfraktur som nu verkar vara helt läkt, min tränare har fått mig att lova att jag inte ska springa snabbare än 4:30 fart de första veckorna men är inte så bra på att hålla det :) Lutar tyvärr att jag skippar maran i år alternativt agerar hare åt en vän som vill under 3. Sen till hösten får det bli någon annan mara där jag får satsa på att förbättra mina tider iallafall. Det enda positiva är att jag uppmätte mitt högsta Vo2 max någonsin förra veckan, så tror att formen kommer vara riktigt bra om en månad när jag fått lite mil i benen och börjat med lite fartpass.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hur går träningen inför maran för alla? Jag har precis kommit igång för någon vecka sedan igen efter min stressfraktur som nu verkar vara helt läkt, min tränare har fått mig att lova att jag inte ska springa snabbare än 4:30 fart de första veckorna men är inte så bra på att hålla det :) Lutar tyvärr att jag skippar maran i år alternativt agerar hare åt en vän som vill under 3. Sen till hösten får det bli någon annan mara där jag får satsa på att förbättra mina tider iallafall. Det enda positiva är att jag uppmätte mitt högsta Vo2 max någonsin förra veckan, så tror att formen kommer vara riktigt bra om en månad när jag fått lite mil i benen och börjat med lite fartpass.
Det är bara att sadla om och köpa en Concept2, bygga lite muskler och pannben. ;)
 

Oew

Rolex
Det är bara att sadla om och köpa en Concept2, bygga lite muskler och pannben. ;)
Haha är faktiskt lockande, körde lite med min tränare som trodde jag skulle kunna komma under 6:15 iallafall med några extra kg och träning vilket vore kul, men älskar dock löpning/cykling för mycket för att offra det.
 

Johe

Omega
I år går träningen åt helvete. Startade igång veckan efter Vasaloppet precis som förra året. Efter tre veckor börjar vänsterbenet krångla och hindra mig från att träna. Går till naprapat som hjälper något men för en månad sedan åkte jag på 10 dagars bihåleinflammation på köpet. Efter att träningen kom igång igen så blir benet värre igen. Nu har jag gett upp, kommer starta men kommer se det som sightseeing och kommer väl eventuellt få bryta.

Fjolårets 3:24 är omöjligt att uppnå, men under 4 ska jag väl gå om jag kommer i mål.
 

zeke_varg

Omega
Mjaha, känner av i höger vad under passen och gjort det även i början av senaste 2 träningspassen. Dags att chilla ner lite tyvärr..

Frun säger, fortsätt löpa men mycket kortare isf helt avbrott en v.. ska jogga 3-4km/gång. Vi provar.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Mjaha, känner av i höger vad under passen och gjort det även i början av senaste 2 träningspassen. Dags att chilla ner lite tyvärr..

Frun säger, fortsätt löpa men mycket kortare isf helt avbrott en v.. ska jogga 3-4km/gång. Vi provar.
Samma här med höger vad senaste månaden. Otroligt frustrerande när man sprungit hela fekking vintern för att få blomma ut maj-oktober.....så får man en krämpa........lågoddsare......men nesligt är det......3:e naprapat besöket inorm med nålar, el och elände.....
 

zeke_varg

Omega
Samma här med höger vad senaste månaden. Otroligt frustrerande när man sprungit hela fekking vintern för att få blomma ut maj-oktober.....så får man en krämpa........lågoddsare......men nesligt är det......3:e naprapat besöket inorm med nålar, el och elände.....
Precis! Vidrigt att de där vinterchipsätarna kommer undan så jävla lätt. Klämde milen på juldagen när de andra klämmer ett grisöra och 5 Mariestad.

Nu flåsar de ikapp och förbi när man ligger i soffan med gubbkrämpor.

:(
 

Oew

Rolex
Precis! Vidrigt att de där vinterchipsätarna kommer undan så jävla lätt. Klämde milen på juldagen när de andra klämmer ett grisöra och 5 Mariestad.

Nu flåsar de ikapp och förbi när man ligger i soffan med gubbkrämpor.

:(
Som jag sagt innan, kan du inte springa så byt av det mot cykel+rodd, det gör underverk!
 
Topp