• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som har 230/235 visst är det så att man inte kan ändra dom förinställda aktivitetsprofilerna? Vad loggar man gång som? Spelar det egentligen någon roll då informationen om puls, hastighet,distans är densamma? Eller kan man ta den som annat?
Fast då kan man inte regga gång i Garmin connect annat än manuellt då?
Svarar på min egen fråga :)
Chattade precis med supporten och dom sa kör allt utomhus som är på två ben som löpning. Så då gör vi så :)
 
7816A35D-FD1A-4D19-B84A-F05FE45865E4.jpeg
Tack!!
Då är frågan, varför är den borta på min och framförallt hur får jag tillbaka den!!?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Funkade ju perfekt, nu ligger den så fint där igen. Tack något fruktansvärt! Fasen värt en öl vid tillfälle :D
Det var så lite så, satt själv och fipplade med detta idag när jag packat upp den :)
Det låter mycket trevligt och det lär vi behöva nu när vi kommer logga både cykel och löpning :D
Så kanske vi får ta med ett "riktigt" ur eller två att begrunda samtidigt:)
 
Det var så lite så, satt själv och fipplade med detta idag när jag packat upp den :)
Det låter mycket trevligt och det lär vi behöva nu när vi kommer logga både cykel och löpning :D
Så kanske vi får ta med ett "riktigt" ur eller två att begrunda samtidigt:)
Haha ja risken är väl att man får skrapa fram ett riktigt ur för att samtala om också i sann lojalitetsanda :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Helvete också.
Det ter sig inte bättre än att jag ska ta varvet på lördag.
Tips & trix mottages gärna.
Var i ska man hålla igen?
Var ska man öka?
Klädsel/utrustning?
Vilken öl passar bäst efteråt?
Osv.
 

Rey

Rolex
Helvete också.
Det ter sig inte bättre än att jag ska ta varvet på lördag.
Tips & trix mottages gärna.
Var i ska man hålla igen?
Var ska man öka?
Klädsel/utrustning?
Vilken öl passar bäst efteråt?
Osv.

Beror ju lite på hur mycket du kör sedan tidigare. Om du inte kör halvmaror till vardags är ju ett hett tips att inte gå ut för hårt i början. Mycket hellre gasa om du känner dig pigg sista 5km :) Om du vet vilken tid du kör typ en mil (eller annan distans) på så kan du ju slå in tiden på kalkylatorn på denna länk. http://www.jogg.se/Traning/Calculators.aspx

Då kan du få en ungefärlig tid att sikta på :) utgångstempo kan ju då hållas lite lägre än det.

Med vädret som ligger över Sverige nu lär du inte behöva mer än ett par shorts och linne/t-shirt!

Se till att ha roligt och drick en eller två Brooklyn IPA efteråt ;)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Helvete också.
Det ter sig inte bättre än att jag ska ta varvet på lördag.
Tips & trix mottages gärna.
Var i ska man hålla igen?
Var ska man öka?
Klädsel/utrustning?
Vilken öl passar bäst efteråt?
Osv.
På A svarar jag "kämpa" och på B "lycka till". :D
/j

Skämt å sido, ta det lugnt över broarna, kul lopp med massor av stöd från publik.
Lycka till.
Sprungit det senaste åren men vilar i år.
 

zeke_varg

Omega
Lycka till göbbar!!

Hur snabbt måste man boka plats för att få kuta varvet? Vill inte ha hybris redan men känns som ett bra nästa steg o dra till götet o kolla rumpor i drygt två mil (läste länken o blev pepp).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Lycka till göbbar!!

Hur snabbt måste man boka plats för att få kuta varvet? Vill inte ha hybris redan men känns som ett bra nästa steg o dra till götet o kolla rumpor i drygt två mil (läste länken o blev pepp).

Jag bokade sent som sjutton och det kom Mail ett bra tag till om att det fanns platser kvar. Så tror inte det är någon stress.

Blir det ens fullt?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Löparproffset David Nilsson höll ett lunchseminarium på mitt jobb idag.......Maran på 2:17 med nummerlapp 217.......koolt!!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

zeke_varg

Omega
Donerar ett startbevis i Lifestyle. Endast ett bidrag till BCF erfodras.
Stort!

För min del är det dock en dålig idé. Jag siktar på min första tävling nånsin på Midnattsloppet. 2019 är ett potentiellt mål götevarvet.

Kört lite teori och kollat teknik på youtube. Testade idag med fler steg/m. Kändes lite löjligt att trippa runt men kändes piggare än normalt när jag kom i mål. Kanske lurade hjärnan mig el så är det så mycket mer skonsamt o energieffektivt. 168 hamnade snittet på enligt min klocka och förståsigpåare pratar 180 att ligga på. Aja, nåt o jobba på.
 

Oew

Rolex
Stort!

För min del är det dock en dålig idé. Jag siktar på min första tävling nånsin på Midnattsloppet. 2019 är ett potentiellt mål götevarvet.

Kört lite teori och kollat teknik på youtube. Testade idag med fler steg/m. Kändes lite löjligt att trippa runt men kändes piggare än normalt när jag kom i mål. Kanske lurade hjärnan mig el så är det så mycket mer skonsamt o energieffektivt. 168 hamnade snittet på enligt min klocka och förståsigpåare pratar 180 att ligga på. Aja, nåt o jobba på.
Skit i kadens, det är bara skitsnack. Alla har olika naturliga kadens, och den varierar beroende på fart. När jag springer 4:30+/km är min kadens 160, men något högre vid snabbare farter. Om du inte tar för stora steg finns absolut ingen anledning att jobba på snabb kadens
 

zeke_varg

Omega
Skit i kadens, det är bara skitsnack. Alla har olika naturliga kadens, och den varierar beroende på fart. När jag springer 4:30+/km är min kadens 160, men något högre vid snabbare farter. Om du inte tar för stora steg finns absolut ingen anledning att jobba på snabb kadens
Jag har mest åkt längd när det gäller uthållig motion. Där ska det vara långa steg.. Tror faktiskt att jag kört för långa vid löpningen. Får se om jag hittar nån duktig som kan hjälpa till.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har mest åkt längd när det gäller uthållig motion. Där ska det vara långa steg.. Tror faktiskt att jag kört för långa vid löpningen. Får se om jag hittar nån duktig som kan hjälpa till.
Försökte få till det där men är alldeles för kass för det ska spela nån roll.
Vill du försöka så är ett tips att ladda ner spellistor med rätt bpm så kan man stega i takt så att säga. Finns massa att välja på på bl.a. Spotify.
 
Topp