Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Imponerande! Stor cred till er som fixar ett löppass i solen med tung värme. Jag körde i morse (mest i skugga) o var svimfärdig efter 5km.Alltid härligt med löppass när man är utomlands, här i ett stekhett Jylland!
![]()
Imp
Imponerande! Stor cred till er som fixar ett löppass i solen med tung värme. Jag körde i morse (mest i skugga) o var svimfärdig efter 5km.
Imp
Imponerande! Stor cred till er som fixar ett löppass i solen med tung värme. Jag körde i morse (mest i skugga) o var svimfärdig efter 5km.
Rent krasst är det mest en fråga om vätska och inställning, så länge man är frisk i övrigt. Miljoner afrikanska löpare kan inte ha fel.Imp
Men vad faen, har ni aldrig varit söder om Danmark eller? Visst är det varmt men inte så man behöver gnälla på att vi för första gången som jag kan minnas har haft stabilt badväder sen i maj...Jag fattar inte helt hur ni orkar. Sitter och svettas som en gris och helt vimmelkantig i soffan bara i denna fasansfulla värme!
Dricker som en kamel dessutom![]()
Haha nä inte när det är norr om 25 jag anpassar mig till "rätt" säsong när jag åker. Men det är just djur och natur jag ler med främst inte att jag inte kan springa. Vi har 2 hus som brunnit ned i stan senaste veckorna och 7 "större" skogsbränder som härjar i närområdet för tillfället. Det tillsammans med varningar för grundvattennivåerna är för mig viktigare än "varmt på semestern" men det är en helt annan tråd och jag bor även i den torraste/varmaste delen i landet.Men vad faen, har ni aldrig varit söder om Danmark eller? Visst är det varmt men inte så man behöver gnälla på att vi för första gången som jag kan minnas har haft stabilt badväder sen i maj...
Mer synd om bönder och djur isf.
Lite kort simningSprang nyss 5k i lugnt tempo men värmen var påfrestande. Eller rättare sagt solen. Men jag klagar inte. Imorgon ska vi köra våran "kompis-triathlon" så man får ladda för det.
30km cykling
7km löpning
50m simning
3 öl
![]()
Lite kort simningMen kul! Körde en beer mile för en dryg vecka sen, riktigt tufft
Lite kort simningMen kul! Körde en beer mile för en dryg vecka sen, riktigt tufft
Vad är en beer mile?
Traditionellt så är det 4x400 meter med en 12 ounce Öl varje varv (dvs. den första vid start så att det blir 4 totalt).
Ja det är riktigt tufft, gjort det två gånger tidigare, och detta var första gången ölen fick stanna kvar i magen... Jag körde på strax över 7 min, tar mycket längre tid än man tror då jag springer en mile på runt 4:40 i vanliga fallFy fasen. Skulle bli helt knäckt! 2 sista varven skulle bli dubbelt så långa för mig...
Hur mycket tid får man räkna med?
Förstod det! Ska väl nämnas iofs att rent säkerhetsmässigt är simningen det sämsta att avsluta med, men 50m är kort så det är lugnt!Simningen är bara symbolisk för att få det till ett "triathlon". Som det är upplagt så avslutar vi med simningen och då av säkerhetsskäl då det är varierad fitnessnivå så kör vi kort.
Vad är en beer mile?
Tre par.....men mest för olika underlag.....Ni som löper mycket - har ni flera par löparskor ni varierar mellan?
Minst två par plus förra säsongens.Ni som löper mycket - har ni flera par löparskor ni varierar mellan?
Springer inte mycket, men har ändå flera par.Ni som löper mycket - har ni flera par löparskor ni varierar mellan?
Kör all min löpning med asics Kayano. När jag köper nya kör jag gamla paret i skogen och grispassen.Ni som löper mycket - har ni flera par löparskor ni varierar mellan?
Hur går det med den? Var den värd pengarna? Uppriktigt nyfiken. Funkar den som förväntat? Några barnsjukdomar?Nya garmin fenix 5x plus kommer i lådan imorgon....
Framförallt är ju trailskor så jävla snygga, oftast snyggare än vanliga löparskorRörande skor så brukar jag bara köra med ett par som går till 90 % av passen. Jag brukar köra vanliga skor till trail också om den inte är allt för grisig.
Dock sa mina Kayano upp sig fullständigt runt jämtlandstriangeln tidigare i veckan.
![]()
Så man kanske bör köra trailskor även då det inte är grisigt då sulan är bättre anpassad. Tror att jag har/hade runt 80 mil i dem.