• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

zeke_varg

Omega
Bira nr 3. 34 grader på kvällen. Alltså, det är för varmt att springa va (retorisk fråga)?!

Kompis: Nejförfan. Jag tar kidsen i morgon så det är bara att löpa.

Zeke: ...... tystnad (o tittar långt efter rosén jag tänkt sippa på senare.

Oschyst kompis som utöver bjuder på barnpassning även bjuckar på hus med pool i Frankrike. Jävla otur.
 

falten

Cartier
Alltid härligt med löppass när man är utomlands, här i ett stekhett Jylland!
image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Imp

Imponerande! Stor cred till er som fixar ett löppass i solen med tung värme. Jag körde i morse (mest i skugga) o var svimfärdig efter 5km.

Se till att vätska upp och ta gärna med vätska. Körde 1,5 timme igår, tog med vätskarygga = nemas problemas.

Se till att dricka efteråt också och tillsätt salt. Illamåendet efteråt är inget kul om man åker på det...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Imp

Imponerande! Stor cred till er som fixar ett löppass i solen med tung värme. Jag körde i morse (mest i skugga) o var svimfärdig efter 5km.
Rent krasst är det mest en fråga om vätska och inställning, så länge man är frisk i övrigt. Miljoner afrikanska löpare kan inte ha fel.

Sprang själv en hel del under utlandsvistelse i Kina, Shanghai med uppemot 37 grader. Kletigt men mest obehagligt.
Över 26-27 nånting så märks det dock att kroppens förmåga att kyla enbart medelst svett avtar kraftigt.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag fattar inte helt hur ni orkar. Sitter och svettas som en gris och helt vimmelkantig i soffan bara i denna fasansfulla värme!

Dricker som en kamel dessutom :)
Men vad faen, har ni aldrig varit söder om Danmark eller? Visst är det varmt men inte så man behöver gnälla på att vi för första gången som jag kan minnas har haft stabilt badväder sen i maj... ;)
Mer synd om bönder och djur isf.
 
Men vad faen, har ni aldrig varit söder om Danmark eller? Visst är det varmt men inte så man behöver gnälla på att vi för första gången som jag kan minnas har haft stabilt badväder sen i maj... ;)
Mer synd om bönder och djur isf.
Haha nä inte när det är norr om 25 jag anpassar mig till "rätt" säsong när jag åker. Men det är just djur och natur jag ler med främst inte att jag inte kan springa. Vi har 2 hus som brunnit ned i stan senaste veckorna och 7 "större" skogsbränder som härjar i närområdet för tillfället. Det tillsammans med varningar för grundvattennivåerna är för mig viktigare än "varmt på semestern" men det är en helt annan tråd och jag bor även i den torraste/varmaste delen i landet.
 

Oew

Rolex
Sprang nyss 5k i lugnt tempo men värmen var påfrestande. Eller rättare sagt solen. Men jag klagar inte. Imorgon ska vi köra våran "kompis-triathlon" så man får ladda för det.
30km cykling
7km löpning
50m simning
3 öl
:D:D:D
Lite kort simning ;) Men kul! Körde en beer mile för en dryg vecka sen, riktigt tufft
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Lite kort simning ;) Men kul! Körde en beer mile för en dryg vecka sen, riktigt tufft

Simningen är bara symbolisk för att få det till ett "triathlon". Som det är upplagt så avslutar vi med simningen och då av säkerhetsskäl då det är varierad fitnessnivå så kör vi kort. :)

Vad är en beer mile?
 

Oew

Rolex
Fy fasen. Skulle bli helt knäckt! 2 sista varven skulle bli dubbelt så långa för mig... :D

Hur mycket tid får man räkna med?
Ja det är riktigt tufft, gjort det två gånger tidigare, och detta var första gången ölen fick stanna kvar i magen... Jag körde på strax över 7 min, tar mycket längre tid än man tror då jag springer en mile på runt 4:40 i vanliga fall :D
Ligger långt bak från rekorden iallafall, världsrekordet är på smått osannolika 4:33! Ett av de mest imponerande världsrekorden i min mening
Simningen är bara symbolisk för att få det till ett "triathlon". Som det är upplagt så avslutar vi med simningen och då av säkerhetsskäl då det är varierad fitnessnivå så kör vi kort. :)

Vad är en beer mile?
Förstod det! Ska väl nämnas iofs att rent säkerhetsmässigt är simningen det sämsta att avsluta med, men 50m är kort så det är lugnt!
 

Oew

Rolex
Börjar komma i bra löpform igen efter min skada, 2v kvar av mitt sista block inför årets stora tävling som dock inte är en mara. Sen blir det några veckors vila innan jag kör ett till block inför Växjö och förhoppningsvis sub 2:50 :D
70DDA5A5-8603-4834-A273-E4526A6A9B7A.png
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ni som löper mycket - har ni flera par löparskor ni varierar mellan?
Minst två par plus förra säsongens.
Just nu Adidas Boston för mängdträning och Adidas PureBoost DPR för intervaller på hårt underlag.
Olika drop och sula.
Kör även med förra säsongens som alternativ t ex vid grisig löpning i lerig skog (orkar inte springa i traildojor).
Springer varannan dag ungefär så det hade nog funkat med ett enda par skor - men det sliter mindre på både kropp och skor att alternera.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Kör minst två par (tre på vintern), Gel Kayano för mängdträning och Adizero Adios för intervaller och tävling. Ger en extra skjuts att känna hur lätta temposkorna är :D:D
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Utmaningen med fler par är ju att man alltid har en favvosko......tycker det känns trist att dra på den näst bästa.....nästan som med klockor :)
Springer 70/30 skog/asfallt och kör Saucony Triumph 4 vår/sommar.....Saucony Peregrin höst/ vinter och Icebuggs vid mkt is.....är dock sugen på att testa Brooks....men är lite feg då ena vaden bråkar med mig sedan i maj....
 

Kamp

Omega
Tack gör svar, har ett par adidas energy boost för mängdträning (asfalt) - sugen på att inhandla new balance 1400 V6 som tempo/intervallsko
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Rörande skor så brukar jag bara köra med ett par som går till 90 % av passen. Jag brukar köra vanliga skor till trail också om den inte är allt för grisig.
Dock sa mina Kayano upp sig fullständigt runt jämtlandstriangeln tidigare i veckan.
IMG_20180719_094529.jpg

Så man kanske bör köra trailskor även då det inte är grisigt då sulan är bättre anpassad. Tror att jag har/hade runt 80 mil i dem.
 

Kamp

Omega
Rörande skor så brukar jag bara köra med ett par som går till 90 % av passen. Jag brukar köra vanliga skor till trail också om den inte är allt för grisig.
Dock sa mina Kayano upp sig fullständigt runt jämtlandstriangeln tidigare i veckan.
IMG_20180719_094529.jpg

Så man kanske bör köra trailskor även då det inte är grisigt då sulan är bättre anpassad. Tror att jag har/hade runt 80 mil i dem.
Framförallt är ju trailskor så jävla snygga, oftast snyggare än vanliga löparskor:)
 
Topp