• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
har precis avslutat dagens trail-pass.
Fornstigen på Ekerö. Den kan jag verkligen rekommendera. Ca 18km blandat trail,Stig och grusväg. Ställ bilen vid China Slott.
Nu hem till soffan och göra lite helg.
7D86EB20-0024-412C-80D7-37EA240118BB.jpeg
28507CD6-2F37-473C-A6F7-70E1D7E83C04.jpeg
F2A8E403-2E80-44C3-B34C-C092DBE72E30.jpeg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Alla mina vadproblem kommer från ryggen. Hitta en bra nappis och gå igen allt. Det du beskriver liknar det jag haft tycker jag. Bor du i 08 har jag bra tips på naprapat....
Det är en intressant reflektion, jag har tidigare haft en del problem med piriformis, nervsmärtor i skinkorna som strålar mot benen. Har aldrig tänkt så lång att ryggen kan sätta sig i vaden men självklart är det så när du säger det.
Får bli ett söka en naprapat då.
Tack för erbjudandet men bor i Göteborg nu, dock är hjärtat ALLTID 08 :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det är en intressant reflektion, jag har tidigare haft en del problem med piriformis, nervsmärtor i skinkorna som strålar mot benen. Har aldrig tänkt så lång att ryggen kan sätta sig i vaden men självklart är det så när du säger det.
Får bli ett söka en naprapat då.
Tack för erbjudandet men bor i Göteborg nu, dock är hjärtat ALLTID 08 :)
Precis......ischiasnerven kommer ut bakom/under knät. Sköter ju om spänningen och kraftöverföring. Haft mkt stök med ländrygg och rumpa.......alltid påverkat mina vader. kolla med Access Rehab, tror de har en klinik i GBG....kämpa....
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt bra löparrunda idag. Start vid pampas i Solna och sedan runt Kungsholmen. Inklusive Hornsberg och Fredhäll. Även lite trail i bergen under fredhäll. Sen alla fina människor att titta på längst med Norrmälarstrand och Kungsholmsstrand.
Väl tillbaka vid Pampas sprang jag vidare längst med vattnet till marabouparken i Sundbyberg.
Pampas-Kungsholmen-pampas 10,5 km
Pampas-kholmen-pampas-Sumpan 16 km
/j
2B99E9A7-21CE-40FF-AFC1-B87B57F7950D.jpeg

Kungsholmstrand
E6DDEF8C-0AA1-47A3-958C-646EFC6D4EFD.jpeg

Huvudstabadet
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra löparrunda idag. Start vid pampas i Solna och sedan runt Kungsholmen. Inklusive Hornsberg och Fredhäll. Även lite trail i bergen under fredhäll. Sen alla fina människor att titta på längst med Norrmälarstrand och Kungsholmsstrand.
Väl tillbaka vid Pampas sprang jag vidare längst med vattnet till marabouparken i Sundbyberg.
Pampas-Kungsholmen-pampas 10,5 km
Pampas-kholmen-pampas-Sumpan 16 km
/j
2B99E9A7-21CE-40FF-AFC1-B87B57F7950D.jpeg

Kungsholmstrand
E6DDEF8C-0AA1-47A3-958C-646EFC6D4EFD.jpeg

Huvudstabadet
Nice.....Brukar också springa dessa sträckor....bor vid Marabouparken.....
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Precis......ischiasnerven kommer ut bakom/under knät. Sköter ju om spänningen och kraftöverföring. Haft mkt stök med ländrygg och rumpa.......alltid påverkat mina vader. kolla med Access Rehab, tror de har en klinik i GBG....kämpa....
Några dagar in kan jag bara bekräfta att du är precis spot on.
Vaden släppte helt efter 1dag, gött tänkte jag, knallade lite och mjuktränade lite mysigt sådär. Sen på måndagen sitter jag i soffan och ska stå upp, helt utan påverkan eller trauma, ryggen bara säger nix....
Ländryggen, strålande ned mot knät, rumpan osv, gamle falske ischiasen som dyker upp som gubben i lådan.
Går hem som ringaren i notredam, svåra initialsmärtor, bättre en dag senare efter mycket stretch och piriformis töj osv.
Nu god mobilitet.
Skapligt nu, tid hos nappis klar.
Nu är det bara att kämpa :confused:
Andra rundan i år med piriformis på scen:banghead:
Dags att bryta i detta nu
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Några dagar in kan jag bara bekräfta att du är precis spot on.
Vaden släppte helt efter 1dag, gött tänkte jag, knallade lite och mjuktränade lite mysigt sådär. Sen på måndagen sitter jag i soffan och ska stå upp, helt utan påverkan eller trauma, ryggen bara säger nix....
Ländryggen, strålande ned mot knät, rumpan osv, gamle falske ischiasen som dyker upp som gubben i lådan.
Går hem som ringaren i notredam, svåra initialsmärtor, bättre en dag senare efter mycket stretch och piriformis töj osv.
Nu god mobilitet.
Skapligt nu, tid hos nappis klar.
Nu är det bara att kämpa :confused:
Andra rundan i år med piriformis på scen:banghead:
Dags att bryta i detta nu
Fekk....stökigt....men bra att det släpper rimligt fort. Tricket är ju att fortsätta med övningar TROTS att man mår bra.......slutar man........kommer det tillbaka...
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Kul med new tork marathon, får man fråga hur du kom över en startplats?
Ren och skär flax :D blir min fjärde marathon major. Kom in på andra försöket i Berlin sen första försöket i Chicago, Tokyo och nu New York. Marathonänglarna är med mig :D
Tungt, har också tre-siffrigt startnummer.
Satsar på 1.29.59. Men blir nog svårt.
Lycka till!
Lycka till! Jag hoppas krypa nån minut under 1.40 på lördag...
 
En fråga till er som har lite rutin på det här med halvmaraton. Det verkar ju bli 15-16 grader och molnigt. springer ni i kort eller långärmat då? Shorts eller löpartights? Tycker det är en svår temperatur
 

Norken

Panerai
2-Faktor
En fråga till er som har lite rutin på det här med halvmaraton. Det verkar ju bli 15-16 grader och molnigt. springer ni i kort eller långärmat då? Shorts eller löpartights? Tycker det är en svår temperatur
Beroende på ditt tempo skulle jag säga. Du blir ju varm under loppet. Jag kommer köra korta shorts och t-shirt. Optimal löptemperatur är ju egentligen ca 10-12 grader.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Ren och skär flax :D blir min fjärde marathon major. Kom in på andra försöket i Berlin sen första försöket i Chicago, Tokyo och nu New York. Marathonänglarna är med mig :D

Lycka till! Jag hoppas krypa nån minut under 1.40 på lördag...
Kul! Är tanken att göra alla major och få den special medaljen? Måste man göra alla på samma år eller får det ta det som man vill för att förtjäna medaljen? Får man fråga vad man får räkna med att ligga ute med pengar i snitt per lopp med resa, boende och startavgift?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En fråga till er som har lite rutin på det här med halvmaraton. Det verkar ju bli 15-16 grader och molnigt. springer ni i kort eller långärmat då? Shorts eller löpartights? Tycker det är en svår temperatur
Jag sprang 14km i shorts och t-shirt imorse när det var 11 grader (och jag är normalt frusen av mig...). 15-16 grader är definitivt kortärmat, ingen tvekan.
Ta nån gammal tröja att ha över innan starten som du slänger åt sidan (om det regnar ha en sopsäck på).
 
Topp