• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad sprang han med för skor? Nya ”trampolindojorna”?
Han sprang med Vaporfly 4%
skynews-eliud-kipchoge-kenya_4422774.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Skämtade inte. Har hört om de nya skorna och att det verkar vara bättre tider för alla.
Jag har testat Nikes flyknit och hittar men ett par med rätt passform så är de ju det skönaste man kan springa i. Typ som sockiplast, hehe. För min del så kanske det inte gör så mycket för tiden...
 
Nu när vi ändå är inne på skor. Är det löplabbet man går (i 08-land) till för tips om vilka skor som man bör sringa i?
Sprang halvmaran i mina Nike air zoom pegasus, som jag trivs väldigt bra i, men som jag snart haft i två år, så det börjar nog bli dags för ett par nya.
Tacksam för alla tips!
 
Någon som springer i Hoka på asfalt?
Springer själv bara i skogen pga knäproblem, men sedan jag började med Hokas Speedgoat 2 så känner jag inte av någon smärta alls.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu när vi ändå är inne på skor. Är det löplabbet man går (i 08-land) till för tips om vilka skor som man bör sringa i?
Sprang halvmaran i mina Nike air zoom pegasus, som jag trivs väldigt bra i, men som jag snart haft i två år, så det börjar nog bli dags för ett par nya.
Tacksam för alla tips!
Man får ju betala lite premium för skorna på Löplabbet och vissa hävdar att de inte har bättre koll än om man går på Stadium eller Intersport. Min egen erfarenhet av Löplabbet (Malmö och Helsingborg) har endast varit positiv. De har alltid prickat rätt när det gäller skor och har det varit några problem med andra produkter så har jag alltid fått bra service.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Nu när vi ändå är inne på skor. Är det löplabbet man går (i 08-land) till för tips om vilka skor som man bör sringa i?
Sprang halvmaran i mina Nike air zoom pegasus, som jag trivs väldigt bra i, men som jag snart haft i två år, så det börjar nog bli dags för ett par nya.
Tacksam för alla tips!
Kan också rekommendera runners store. Men jag brukar beställa från UK, startfitness.co.uk har funkat fint!
 
Man får ju betala lite premium för skorna på Löplabbet och vissa hävdar att de inte har bättre koll än om man går på Stadium eller Intersport. Min egen erfarenhet av Löplabbet (Malmö och Helsingborg) har endast varit positiv. De har alltid prickat rätt när det gäller skor och har det varit några problem med andra produkter så har jag alltid fått bra service.[/QUOTEJ Ja, på hemsidan sysns inte några "WOW-priser" på skor, men jag som amatör, tycker ju att det känns proffsigt att man får komma dit och springa på ett löpband medans dom tittar på :) för jag vet själv alldeles för lite om olika typer av skor, och mina egna fötter för den delen. Så jag tänkte att det kan vara bra att gå dit kanske en gång, och sen ta med sig den kunskapen, om den är bar då dvs... Gahhh, svårt det här med fötter och skor o_O
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det är ju en riktig djungel alltihop. I början gjorde jag precis som du sa och jag är väldigt nöjd med det valet. Gå dit och snacka lite med dem bara, de brukar vara väldigt hjälpsamma.
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Var köpte du dem? Lite sugen på att testa!
Beställde dem från Keller Sports, men de tog slut väldigt snabbt. Lanseras i Sverige (tyskarna fick dem till Berlin) den 4:e oktober tror jag så det är bara att hänga på låset på Nikes hemsida den dagen. Går säkert att anmäla sig så att man får ett mail/sms när det går att beställa om man vill.
 

Oew

Rolex
Inte anmäld men börjar blir sugen. Kände lite på distansen idag och känns görbart. Det är dock för sent för att officiellt bli seedad så jag behöver lite insiderhjälp alternativt att jag får springa åt någon annnan. Du står i 1B gissar jag?
Dagens lufsrunda på blandat underlag:
E7043F59-78DA-4ABB-A3F1-E6359454C410.jpeg
Jag är faktiskt inte heller anmäld än, men det går fortfarande att seeda sig, men man får göra det på plants dagen innan, och tror det kan kosta några hundra. Brukar gå att smöra iaf, förra året fick jag byta till 1A utan kostnad och ledde över Micke Ekvall i ca 100m ;) Men i år blir det nog 1B. Men kör! Behöver draghjälp
 

Rey

Rolex
Någon som har sprungit halvmarathon på ett löpband? Hur går det?

Går, men fyfan så tråkigt! Jag kanske inte ska uttala mig dock då jag dör av tristess på löpbandet om det blir mer än 5km haha! Jag kör ute året runt då halva grejen för mig är att vara ute i naturen. Förstår dock de som kör typ intervaller vintertid på bandet! :)
 

LI0N

Panerai
Lååååååååångtråkigt. Körde långpass en gång på bandet och det gör jag inte om :D
Går, men fyfan så tråkigt! Jag kanske inte ska uttala mig dock då jag dör av tristess på löpbandet om det blir mer än 5km haha! Jag kör ute året runt då halva grejen för mig är att vara ute i naturen. Förstår dock de som kör typ intervaller vintertid på bandet! :)
Funkar. Om man har något kul att titta på. Annars är det själadödande.

Detta lät ju inte bra :D Föräldrarna har ett löpband i garaget så tänkte släpa dit högtalare och sen bara kötta fullt. Har inte sprungit några längre sträckor förut... Springer 2 km 4 dagar i veckan plus innebandy 1 dag. Springer 2950+ i cooper men jag måste erkänna att jag är lite nervös!
 
Topp