• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Norken

Panerai
2-Faktor
1FF31675-57E1-4CD0-BCB4-D1A13ACC560D.jpeg
Hej då Sverige! Hej New York Marathon. Wish me luck!
 

Oew

Rolex
Någon som har koll på en snabb mara relativt nära Sverige under sen vinter/tidig vår? Kollat lite på Köpenhamn men den är egentligen lite för sen, då det krockar med min ordinarie tävlingssäsong. Helst med en del snabba människor, vill försöka kvala till Berlin och kan behöva draghjälp.
 
Senast ändrad:

vhedlof

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på en snabb mara relativt nära Sverige under sen vinter/tidig vår? Kollat lite på Köpenhamn men den är egentligen lite för sen, då det krockar med min ordinarie tävlingssäsong. Helst med en del snabba människor, vill försöka kvala till Berlin och kan behöva draghjälp.
Är slutet på februari för tidigt? Då går Sevilla som har en av de plattaste banorna i Europa och ganska lagom temperatur då. Brukar alltid vara någon eller några av de bästa svenskarna som är där och bra klass i övrigt så det finns säkerligen folk för dig att springa med.
 
  • Like
Reactions: Oew

Oew

Rolex
Är slutet på februari för tidigt? Då går Sevilla som har en av de plattaste banorna i Europa och ganska lagom temperatur då. Brukar alltid vara någon eller några av de bästa svenskarna som är där och bra klass i övrigt så det finns säkerligen folk för dig att springa med.
Nej det vore faktiskt rätt perfekt, ska på läger i slutet på jan så formen lär vara hyffsad! Tror jag anmäler mig till den, har du koll på om den brukar bli full?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Terrängskor. Salomon speedcross 4 för stigar, rötter o sånt? Tankar kring det?

Tänkte handla nu vid en ev rea på fredag.

Funkar säkert fint. Aldrig provat Speedcross men springer just nu bla med Salomon S-Lab som trailskor och gillar dem skarpt, ser ingen anledning att byta trailskor. Ryktas att Salomon kan upplevas som smala men passar mina fötter perfekt.
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har koll på en snabb mara relativt nära Sverige under sen vinter/tidig vår? Kollat lite på Köpenhamn men den är egentligen lite för sen, då det krockar med min ordinarie tävlingssäsong. Helst med en del snabba människor, vill försöka kvala till Berlin och kan behöva draghjälp.
Malta Marathon går 24:e februari. Billiga direktflyg, billiga hotell, perfekt temperatur den tiden på året och en bana nästan inte har en enda uppförsbacke.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Är nere i Varberg en sväng med kneget så jag passade på att lufsa en sväng här nere. Skulle nog haft med en pannlampa då det var rätt mörkt på vissa partier.
Men gött att komma ut och lufsa i alla fall.
 
Någon som har koll på en snabb mara relativt nära Sverige under sen vinter/tidig vår? Kollat lite på Köpenhamn men den är egentligen lite för sen, då det krockar med min ordinarie tävlingssäsong. Helst med en del snabba människor, vill försöka kvala till Berlin och kan behöva draghjälp.

Pyongyang brukar gå första helgen i april. Flackt och många duktiga nordkoreaner. En bit att åka visserligen men en sjuhelvetes upplevelse.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Kamrater! Någon som har några tips på vettig (?) löparklocka i prisspannet runt 2500?

Edit: tänkte ”fynda” nu under pågående fredagshysteri
 
Senast ändrad:

zeke_varg

Omega
Såg nån Fenix för 2xxx. Borde gå att få fram på prisjakt. Oklart hur bra den är då jag har en gammal forerunnermodell själv.

Edit: 2300 kr för modell 3 i butik Netonnet.
 
Senast ändrad:

zeke_varg

Omega
själv har jag handlat på mig grejer senaste två åren som om jag är nära en uttagning till VM. Alla skomodelltyper, kläder för alla väder och nu har jag säkrat upp med pannlampa så inget kan stoppa mig 365/24/7.

Om bara kroppen tillåter borde jag vara med på sportnytt inom 6månader.

Seriöst så har jag senaste 18månaderna kutat på bra från att ha haft 0m löpning i 15år. Nu sa klockan att mina senaste 12mån är 0,9mil/v. Roligt som fan att jag fått in löpning i vardagen.
 
Senast ändrad:

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Jag kör Garmin Forerunner 235. Svinnöjd.
Dessförinnan hade jag 220 - lika nöjd.

235 ligger på runt 1900 kr vanligtvis.

Lätt på handleden och lättanvänd.
Va faktiskt den jag var lite sugen på. Överväger 235 kontra 735xt. Som Norken skrev.
Jag uppgraderade mig precis till en 735xt - finns för 1999:- idag vilket är ett mycket bra pris.
Har ni både några för-och nackdelar med respektive klocka? Har tidigare kört med en Casioterrorist, men nu när satsningen på sub 1:30 på halvmara så är det väl dags att uppgradera sig lite...
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Va faktiskt den jag var lite sugen på. Överväger 235 kontra 735xt. Som Norken skrev.

Har ni både några för-och nackdelar med respektive klocka? Har tidigare kört med en Casioterrorist, men nu när satsningen på sub 1:30 på halvmara så är det väl dags att uppgradera sig lite...

Ska du bara köra löpning så kör 235 tycker jag om du inte kan få 735xt till samma pris.
Jag hade en Fenix 5 men den var overkill för mig med alla funktioner. Jag använder bara klocka till löpning och inget annat.
Men 735xt är en bättre klocka i helhet helt klart men 235 enklare och ”bara” löpning.

PS kolla även in nya Garmin Instinct! Lite G-Shock möter Garmin/GPS-klocka om det skulle vara intressant.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Ska du bara köra löpning så kör 235 tycker jag om du inte kan få 735xt till samma pris.
Jag hade en Fenix 5 men den var overkill för mig med alla funktioner. Jag använder bara klocka till löpning och inget annat.
Men 735xt är en bättre klocka i helhet helt klart men 235 enklare och ”bara” löpning.

PS kolla även in nya Garmin Instinct! Lite G-Shock möter Garmin/GPS-klocka om det skulle vara intressant.
Grymt! Tack för svar. För tillfället är det endast vid löpining den kommer användas så kanske ska gå på 235 i så fall! Ligger typ(?) 500:- under 735xt.
 
Topp