Grymt, alltid gött när man klarar sin måltid!
För egen del blev det en riktigt tung avslutning, framförallt sista 5. Hade lite svårt att hitta rätt känsla/fart i början och passerade 10 kilometersmarkeringen på 35.37, vilket var lite fortare än jag tänkt mig. Tyckte ändå att jag kände mig fräsch och hittade en bra rytm sen. Lugnt och kontrollerat uppför och flöt på fint där det var lättöpt så nästa 10 km avverkades på 36.35. Rätt fart och fortsatt bra känsla i kroppen. Blev därför väldigt förvånad när benen plötsligt inte svarade alls uppför Grönstabacken. Höll ihop det hyggligt nästa 5 (strax under 20 på den 5an) men efter Aborrbacken fanns det som sagt inte mycket kvar i benen. Delvis promenad uppför Karins backe och stapplade till slut i mål på 1.53.28.
Med tanke på att jag bara tränat ordentligt i 6 veckor får jag ändå vara hyfsat nöjd. Med en minut lugnare öppning på första milen hade jag sannolikt hållit ihop bättre och kanske kunnat springa ett par minuter snabbare, men nu blev det som det blev. Har känt på de hårdare passen på träning att jag saknar en del styrka i benen och det var väl det som lös igenom idag. Det blir till att försöka åtgärda under de kommande månaderna