• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Grymt! Tack för svar. För tillfället är det endast vid löpining den kommer användas så kanske ska gå på 235 i så fall! Ligger typ(?) 500:- under 735xt.
Brukar springa med några som kör 2xx serien......rätt fattig på data mot min XT920.......så snåla inte på ett par 100 lappar säger jag.....

Edit: Får nog omvärdera lite....235 är ju rätt kompetent ändå!
http://www.runnersstore.se/articles...lassId=&PriceTypeId=&SortBy=&SearchKey=&Size=
 
Senast ändrad:

Norken

Panerai
2-Faktor
Va faktiskt den jag var lite sugen på. Överväger 235 kontra 735xt. Som Norken skrev.

Har ni både några för-och nackdelar med respektive klocka? Har tidigare kört med en Casioterrorist, men nu när satsningen på sub 1:30 på halvmara så är det väl dags att uppgradera sig lite...
Som flera sagt innan, 735 har mer funktioner och mätningar som kan vara spännande. Har tidigare kört 225 och varit nöjd men kände för en uppgradering och de 300:- som skiljde just nu mellan 735 och 235 tyckte jag att det var värt det. Oavsett så är det säkert bra klockor båda två.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Beställde precis en Garmin 935 utan tänka skulle man gått för en Fenix 5x slog det mig omedelbart tror dock att det blir en bra uppdatering ifrån min Garmin 910xt ifrån 2012!
 

falten

Cartier
Har en 235 som jag är nöjd med dock ska man veta att den inte är kompatibel med pulsband som mäter dynamisk löpning också, så om man vill kunna ha tillgång till dessa funktioner får man leta efter nån nyare modell, annars perfekt size och gör jobbet!
 

demondave

Rolex
7525C5FF-CD06-496F-959F-50C585A04543.jpeg


Var alldeles för dålig på att springa i somras när det var varmt, pallar inte värme alls. Går ju inte skylla på det nu, men kommit av mig. För mycket annat och för mycket lathet.

Så den det här är jag lite stolt över. SMHI snarare än Runkeeper, och det där snöblandade regnet hade inte gett sig än. 5,76 km pannben
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
7525C5FF-CD06-496F-959F-50C585A04543.jpeg


Var alldeles för dålig på att springa i somras när det var varmt, pallar inte värme alls. Går ju inte skylla på det nu, men kommit av mig. För mycket annat och för mycket lathet.

Så den det här är jag lite stolt över. SMHI snarare än Runkeeper, och det där snöblandade regnet hade inte gett sig än. 5,76 km pannben

Det är perfekt löpväder så här års iaf om det inte det fryst på och blir lurigt väglag.

Bra jobbat!
 

demondave

Rolex
Det är perfekt löpväder så här års iaf om det inte det fryst på och blir lurigt väglag.

Bra jobbat!

Förutom springa längst älven med byig nordan, brr! Kommunen här sopsaltar endel GC-vägar med borstar och en speciallake, snöfritt och ohalt i stort sett hela vintern. Blir en perfekt runda med bara sopsaltat längst östra älvbanken norrut, över älven och söderut på västra till city. I folkmun tjockisvarvet :) Vill man ha mer finns det en strategisk bro som borde ge ungefär 9,5km med ett varv till.

Håller faktiskt med, långt hellre klä sig för det här än över 25 plusgrader.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
22040141-E19A-492B-A5D4-E55B48D56AFC.png

Börjar bli halt ute nu, trist! 60 min i marafart idag, kändes hyfsat även om jag inte gärna skulle fortsatt 27km till :dead:
CE15DE04-5429-4914-9DFC-050349A689CF.jpeg
Satan vad kvick du är Oscar!! Riktigt fin fart.......själv lufsar jag runt i 5:15 tempo nu.......på sommarn ligger det runt 4:30-4:40.......men med tjocka kläder och mindre motivation så känns 5 assnabbt :). Glad att jag fick ihop mina 30k denna veckan.....glädjen brukar komma rund Feb när det är -10 och sol....då är det magiskt!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
22040141-E19A-492B-A5D4-E55B48D56AFC.png


Satan vad kvick du är Oscar!! Riktigt fin fart.......själv lufsar jag runt i 5:15 tempo nu.......på sommarn ligger det runt 4:30-4:40.......men med tjocka kläder och mindre motivation så känns 5 assnabbt :). Glad att jag fick ihop mina 30k denna veckan.....glädjen brukar komma rund Feb när det är -10 och sol....då är det magiskt!

Det är ju två dagar kvar på veckan! ;)

50191EA6-22D6-45F5-AEBB-4F4D6450CF5A.jpeg


Bra jobbat boys! Ni är kvicka!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Vad har ni för trådlösa in-ear-lurar när ni springer som ni tycker är bra?

Har Urbanears Hellas trådlösa on-earlurar men tycker det blir så jävulskt svettigt om/bakom öronen av trycket som uppstår så jag testade köpa Jaybird X4 häromveckan som jag dock lämnade tillbaka pga sladden som var jobbig på nacken.

Är lite sugen på Jaybird Run, som är true wireless utan sladd emellan snäckorna. Någon här som har såna? Har hört att det varit en del problem med anslutningen/Bluetooth-kvaliteten men att det skulle ha lösts för det mesta med senaste mjukvaruppdateringen. Sen är jag dock allmänt tveksam till in-ear å andra sidan då jag alltid har svårt att få dem att sitta riktigt gjutet och fint över längre stunder utan att det glappar/bastapp osv när man gäspar, gapar, rör sig osv. Så jag vettefan vad jag vill egentligen..

Hursomhelst - kom gärna med förslag på (helst true wireless) trådlösa träningslurar som ni har själva.
 
Senast ändrad:

INSANE

Panerai
2-Faktor
Vad har ni för trådlösa in-ear-lurar när ni springer som ni tycker är bra?

Har Urbanears Hellas trådlösa on-earlurar men tycker det blir så jävulskt svettigt om/bakom öronen av trycket som uppstår så jag testade köpa Jaybird X4 häromveckan som jag dock lämnade tillbaka pga sladden som var jobbig på nacken.

Är lite sugen på Jaybird Run, som är true wireless utan sladd emellan snäckorna. Någon här som har såna? Har hört att det varit en del problem med anslutningen/Bluetooth-kvaliteten men att det skulle ha lösts för det mesta med senaste mjukvaruppdateringen. Sen är jag dock allmänt tveksam till in-ear å andra sidan då jag alltid har svårt att få dem att sitta riktigt gjutet och fint över längre stunder utan att det glappar/bastapp osv när man gäspar, gapar, rör sig osv. Så jag vettefan vad jag vill egentligen..

Hursomhelst - kom gärna med förslag på (helst true wireless) trådlösa träningslurar som ni har själva.

Skrev detta inlägg i HIFI tråden: Jag har använt Jabra elite sport i snart 2 år, du får med flera olika vingar och kuddar för optimal passform, dom låter helt ok också. Har råkat ha mina i tvättmaskinen, det klarade dom galant :D
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3926912
Dom verkar vara rejält sänkta i pris just nu också, köp och testa, lämna tillbaks om dom inte funkar för dig.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Skrev detta inlägg i HIFI tråden: Jag har använt Jabra elite sport i snart 2 år, du får med flera olika vingar och kuddar för optimal passform, dom låter helt ok också. Har råkat ha mina i tvättmaskinen, det klarade dom galant :D
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3926912
Dom verkar vara rejält sänkta i pris just nu också, köp och testa, lämna tillbaks om dom inte funkar för dig.
Tack!
Sitter de i med perfekt passform över ett helt träningspass då eller blir det som jag upplevt tidigare med vissa in-eartyper att man får justera, trycka in hörlurarna under rejält svettiga tränings-/löpningspass?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Tack!
Sitter de i med perfekt passform över ett helt träningspass då eller blir det som jag upplevt tidigare med vissa in-eartyper att man får justera, trycka in hörlurarna under rejält svettiga tränings-/löpningspass?
Jag har upplevt att dom sitter riktigt bra vare sig man springer eller gymmar, aldrig lossnat från mina öron. När jag köpte dom så testade jag dom olika tillbehören i säkert 40 min bara för att säkerställa en bra passform. Jag har varit väldigt nöjd sen att dom är billiga nu skadar inte. Elgiganten brukar ha bra öppetköp, kolla om det gäller använda in-får lurar då är det bara köpa och testa.
 
Topp