• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Eller en riktig butik....Löplabbet alt Runners......

Äääh Stadium e ju classic.
20190503_181855.jpg

Dom tar vi sa polisen.
Nu jävlar ska här plockas brunnsviken.

Gå till en bra nappis så de får kolla om ”felet” verkligen sitter där smärtan kommer ifrån. Mina problem i fötter och vader har sitt ursprung i nedre ryggen......tog bara 10 år att lista ut det :)
Antagligen ingen stressfraktur med den mängden löpning, men svårt att säga vad det kan vara. Som du fått rekommenderat skulle jag också gå till en naprapat asap. PMa om du vill ha tips på en riktigt bra naprapat för löpare i Stockholm.

Tack för tipsen, blev ett besök hos naprapat igår. Han trodde de var en stressfaktur i benhinnorna och tipsade mig om att gå tillbaka till skor med pronationsstöd. Så det blev direkt hem för att beställa ett par Kayano. Han ansåg även att jag fortfarande borde satsa på Stockholm Marathon om en månad. Är detta dumt eller vad säger panelen? Tips på träningsupplägg med 4 veckor kvar? Jag har kört runt 5 pass på 20-25 km med 4.50 tempo, men nu vila i ca 1,5 vecka..

Tack för tipsen, blev ett besök hos naprapat igår. Han trodde de var en stressfaktur i benhinnorna och tipsade mig om att gå tillbaka till skor med pronationsstöd. Så det blev direkt hem för att beställa ett par Kayano. Han ansåg även att jag fortfarande borde satsa på Stockholm Marathon om en månad. Är detta dumt eller vad säger panelen? Tips på träningsupplägg med 4 veckor kvar? Jag har kört runt 5 pass på 20-25 km med 4.50 tempo, men nu vila i ca 1,5 vecka..
Bra gjort. Du får känna dig fram, och kanske släppa en önskad tid som inte är realistisk om du inte är 100%. Det finns smärta av olika grad. Den får ju inte stegra iom löpningen, det är nog inte så slugt att springa då. Är man som en annan 40 plus så har man alltid lite ont och skavanker, men man lär sig vilken smärta man kan ignorera och inte. Men ta en second opinion om du inte känner dig säker på utlåtandet. Stressfraktur i benhinnan låter ju lite skumt......benhinnan är ju en tunn film mellan muskel och i det här fallet huden. Den har till uppgift att bla motverka friktion mellan muskler.

Jag har fått för mig att få min lönnfeta kropp runt toughest hinderbana nästa lördag.
Kanske är det någon här som har sprungit tidigare och kan ge tips på bra kläder och handskar för att undvika blåsor?

Jag har fått för mig att få min lönnfeta kropp runt toughest hinderbana nästa lördag.
Kanske är det någon här som har sprungit tidigare och kan ge tips på bra kläder och handskar för att undvika blåsor?
Hej!
Jag har sprungit ett 20-tal lopp och kan rekommendera löpartights (som du inte är allt för rädd om) för att skona knän, då du kommer att få krypa en del på obekvämt underlag. Funktionströja lång- eller kortärmad som inte suger upp vatten, då du garanterat blir blöt. Jag kan även rekommendera tunna arbetshandskar med ett gummiskikt på greppytorna. De finns för ca 40-50:- på Biltema, Jula, eller valfri bygghandel.

Hinner du förbi ett ocr-gym innan för att träna lite teknik så kommer du garanterat ha mycket hjälp av det. T.ex. Toughest-lab i Malmö eller Extremfabriken i Stockholm.
Lycka till! :)

Idag var jag och kollade när de sprang Tuve Trailrun, jäklar vad det kröp i benen.... men nu börjar förkylning lämna kroppen....

Hej!
Jag har sprungit ett 20-tal lopp och kan rekommendera löpartights (som du inte är allt för rädd om) för att skona knän, då du kommer att få krypa en del på obekvämt underlag. Funktionströja lång- eller kortärmad som inte suger upp vatten, då du garanterat blir blöt. Jag kan även rekommendera tunna arbetshandskar med ett gummiskikt på greppytorna. De finns för ca 40-50:- på Biltema, Jula, eller valfri bygghandel.

Hinner du förbi ett ocr-gym innan för att träna lite teknik så kommer du garanterat ha mycket hjälp av det. T.ex. Toughest-lab i Malmö eller Extremfabriken i Stockholm.
Lycka till! :)
Tack, har faktiskt kört ett pass på Toughest-lab i Malmö och fan vad värt det var. Teknik är allt.
Finns det nån löpartights och tröja du kan rekommendera eftersom det är en djungel för en novis som mig?

Tack, har faktiskt kört ett pass på Toughest-lab i Malmö och fan vad värt det var. Teknik är allt.
Finns det nån löpartights och tröja du kan rekommendera eftersom det är en djungel för en novis som mig?
Oj. Det finns för många. Att de sitter skönt är det viktigaste. Jag föredrar även tights som har snöre i midjan, då de annars lättare hasar ner, vilket är jobbigt.

69264665-EAF4-4F57-A739-9F810254473B.jpeg

Är på anmäld till GBG varvet startgrupp 4 men har fasiken inte motivationen att genomföra loppet...Även om jag har gjort framsteg med träningen så finns inte gnistan! Känns jäkligt surt...

Är på anmäld till GBG varvet startgrupp 4 men har fasiken inte motivationen att genomföra loppet...Även om jag har gjort framsteg med träningen så finns inte gnistan! Känns jäkligt surt...
Spring det för att det är kul istället för att försöka prestera? Så har jag gjort på flera lopp när jag inte har känt för det. Spexa lite, sätt fart på publiken och kör det som ett träningspass. Uppskattas ofta av medlöparna. :)

Spring det för att det är kul istället för att försöka prestera? Så har jag gjort på flera lopp när jag inte har känt för det. Spexa lite, sätt fart på publiken och kör det som ett träningspass. Uppskattas ofta av medlöparna. :)
Vet att det är rätt inställning att ibland bara njuta borde vara en självklarhet! Skall springa på saken ;)

Är typ i samma sits. Haft en halvdan långsiktig satsning på att göra en hyffsad tid på just varvet men sjukdom och annat har satt käppar i hjulet.

Funderar på att koppla bort tidsjagningen helt, kommer inte att gå dock, och bara lyssna på banden, high fivea kids och kolla på folk...

Ja, ibland ska man bara njuta av det istället för att känna press. Det är ju därför man springer! :)
Det är väldigt intressant när man ransakar sig själv och sina målsättningar absolut! Jag har egentligen inga ambitioner på varvet utan det var mer ett motivatios lopp. Dvs att komma igång igen efter lite för lång dvala! Men jag får ta mig en funderare :)

För mig blir det halvmaran, väldigt osäker på form dock. Men hoppas jag kan gå in under 1.35...
Är anmäld till halvan, hade en förhoppning om att gå under 1:18 men efter långpasset i söndags kändes det rätt långt bort! Känns därför lite lättare att satsa på en bra tid på milen, men vi får se!

Tillbaka
Topp