• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Är det någon som springer i sandaler? Jag såg en multisportare lubba förbi i sandaler, jag googlade och mycket riktigt finns det löparsandaler att köpa. Är det bekvämt?
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Hej

Ute efter en klocka som Spotify funkar på i offlineläge. Så trött på att behöva ha med luren på löprundan.

Finns denna möjlighet i dagsläget??
 

zeke_varg

Omega
Spotify är för närvarande tillgängligt på Garmin Fenix 5 Plus-serien, Forerunner 645 Music, D2 Delta-serien och VivoActive 3 Music-klockan.

Hittade också Forerunner 245 Music som ska ha Spotifylösning.

Hänt mycket senaste veckorna så lite research kan vara på sin plats.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Någon här som är haj på benhinneinflammationer?
Antar att det enda botemedlet och rehaben som fungerar är vila, trots att jag vill att det ska finnas något annat som funkar.
Någon som vet om det finns något som kan lindra eller skynda på läkningen iallafall?
Alla tips mottages tacksamt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Någon här som är haj på benhinneinflammationer?
Antar att det enda botemedlet och rehaben som fungerar är vila, trots att jag vill att det ska finnas något annat som funkar.
Någon som vet om det finns något som kan lindra eller skynda på läkningen iallafall?
Alla tips mottages tacksamt.
Tyvärr inte....men är du 100 på diagnosen? Har du haft den förr?
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Tyvärr inte....men är du 100 på diagnosen? Har du haft den förr?
Helt 100 är jag väl inte, men kliniken stämmer.
Haft liknande besvär för några år sedan i samband med ökning av löpningsintensiteten. Samma som nu då jag växlat upp ordentligt för några veckor sedan och nu smärtar det på insidan av skenbenet för varje steg jag tar.
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Helt 100 är jag väl inte, men kliniken stämmer.
Haft liknande besvär för några år sedan i samband med ökning av löpningsintensiteten. Samma som nu då jag växlat upp ordentligt för några veckor sedan och nu smärtar det på insidan av skenbenet för varje steg jag tar.
Surt, då är det nog bara att följa vedertagen plan för att bli återställd.
Frågade för att jag fick ont i vad jag misstänkte var benhinnan på ena benet. Två läkare bekräftade att det var inflammation. Vill inte tro på det :)......gick till en naprapat med bra koll på löpning. Han sa att det var trams och att det berodde på andra saker i mitt bäcken.....två behandlingar senare var det onda väck.....
 
Senast ändrad:

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Surt, då är det nog bara att följa vedertagen plan för att bli återställd.
Frågade för att jag fick ont i vad jag misstänkte var benhinnan på ena benet. Två läkare bekräftade att det var inflammation. Vill inte tro på det :)......gick till en naprapat med bra koll på löpning. Kan sa att det var trams och att det berodde på andra saker i mitt bäcken.....två behandlingar senare var det onda väck.....
Aha! Kan ju faktiskt vara värt att kolla upp om problemen skulle hänga kvar. Naprapater är inte så tokiga faktiskt.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
4FA8E82B-4985-4572-9FFD-A4506C93B03A.jpeg

Ingen gasell tid på GBG varvet som vissa här i tråden levererar! Men väldigt nöjd med dagens lopp! Planen var 5.00 tempo (för att kunna njuta) men det var flow hela vägen så det var bara och köra på...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
4FA8E82B-4985-4572-9FFD-A4506C93B03A.jpeg

Ingen gasell tid på GBG varvet som vissa här i tråden levererar! Men väldigt nöjd med dagens lopp! Planen var 5.00 tempo (för att kunna njuta) men det var flow hela vägen så det var bara och köra på...

Snyggt jobbat! Jag låg några minuter efter dig. Haft sjukt dålig upptakt och fortfarande snuvig så var osäker på start, men sjukt trevligt lopp så gled runt och njöt.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag är så långt från en löpare man kan komma, springer typ i nödsituationer när Systembolaget håller på att stänga.
Men när jag ser tävlingar och reportage på burken kan jag inte låta bli att undra. Varför ställer ens vita (kaukasier) upp ?
De mörkhyade vinner alltid utan undantag de långa loppen.
Va ???
 

kabro

Cartier
På jakt efter ett par löpskor att använda när jag reser, dvs lätta, snabbtorkande och ta lite plats i bagaget.
Googlat mig till Nike free run flyknit, men skulle vilja ha lite fler alternativ.
Vad kör ni med?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tänkte att det kunde vara bra för motivationen och proklamera här i tråden. Att efter 5 års dvala på maraton distans är jag mentalt motiverad att göra ett tappert försök i oktober igen! Känner att jag trampar vatten på 10 km och måste få något annat och tänka på! Planen är full fokus ifrån nästa vecka skall gradera mig till helgen (Taekwondo) varav nästa vecka känns bättre! Ambitionen är under 3.30 men självklart hade jag gärna förbättrat mitt gamla pb på 3.21. Tider är inte allt men kul :) Fasiken vad taggad jag är nu, må hälsan vara med mig...
 

zeke_varg

Omega
Kutat 20st 100meterslopp på bana idag med gåvila tillbaka mellan loppen samt en extra 2min-vila efter 10 lopp. Tog det chill 3 första för att minska skaderisken sen spettade jag på. Det här kommer kosta närmsta 5 dagarna... svinkul var det iaf! Har inte sprungit 100m-lopp senaste 25åren.

:rolleyes:
 
Tänkte att det kunde vara bra för motivationen och proklamera här i tråden. Att efter 5 års dvala på maraton distans är jag mentalt motiverad att göra ett tappert försök i oktober igen! Känner att jag trampar vatten på 10 km och måste få något annat och tänka på! Planen är full fokus ifrån nästa vecka skall gradera mig till helgen (Taekwondo) varav nästa vecka känns bättre! Ambitionen är under 3.30 men självklart hade jag gärna förbättrat mitt gamla pb på 3.21. Tider är inte allt men kul :) Fasiken vad taggad jag är nu, må hälsan vara med mig...
Lycka till!
Jag kan hänga med på långpass och kanske också göra en mara i höst. Missat två Sthlm Marathon pga skada, men nu verkar det släppa!
 
Topp