Fick precis en startplats till Midnattsloppet ikväll i Sthlm, ngn som springer?
Japp. Ska springa jag med. Mitt första lopp ever.
Några tips?
Springer med Pelagos för tur och Garmin för tid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick precis en startplats till Midnattsloppet ikväll i Sthlm, ngn som springer?
Aldrig sprungit Midnattsloppet men bor i näktheten och har en 10-tal lopp i ryggen! Kör på känsla och i Sofia backen så ta snabbare kortare steg med höga knän! Annars är det bara att go with the flow och insupa den härliga atmosfären som lopp är, speciellt Midnattsloppet!Japp. Ska springa jag med. Mitt första lopp ever.
Några tips?
Springer med Pelagos för tur och Garmin för tid![]()
Ta det lugnt och hetsa inte. Det ska ju vara en behaglig upplevelse. Speciellt när det är första gången. Det är roligare om du har krafter kvar på slutet än om du inte har det.Japp. Ska springa jag med. Mitt första lopp ever.
Några tips?
Ta det lugnt och hetsa inte. Det ska ju vara en behaglig upplevelse. Speciellt när det är första gången. Det är roligare om du har krafter kvar på slutet än om du inte har det.
Lycka till och skriv här hur det gick!
Sprang förra året och det var riktigt jäkla roligt!Japp. Ska springa jag med. Mitt första lopp ever.
Några tips?
Sprang förra året och det var riktigt jäkla roligt!
Tyckte det var svårt att ens lyckas springa i Sofiabacken, det var så många som gick, kändes dumt att hoppa på tå bakom folk..
Glöm inte att kolla på kartan före så du vet var det slutar, jag trodde att de sista tre rakorna var the final stretch och lade min slutspurt alldeles för tidigt...
Kul! Perfekt förstalopp. Folkligt, festligt, fullsatt!Japp. Ska springa jag med. Mitt första lopp ever.
Några tips?
Tejpa precis under knäskålen. Eller ännu hellre, velcroband avsedda för uppgiften. GMY!!Will do
Oroar mig mest för ett löparknä som bråkar. Tips förutom stretch o massage?
Har Calfguards men endast använt det på längre sträckor! Finns en anledning tänker jag att man aldrig ser eliten med liknande!En annan grej...
Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?
Yes mittemot där! Ro över i en båt!Springer ni vid vattnet på söder? Då sätter jag mig på balkongen med en öl och hejar![]()
BÅG! Jag har testat både calfs och hela byxor. Märkte inte någon bättre återhämtning alls. Sprang med dem så blev det bara stelt och konstigt.En annan grej...
Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?
Aha. Blir det tjockt är det kanske klokare att gå i backen då?
Kommer köra med min Garmin så sträckan kommer jag ha koll på.
Ooh vilken lume!Så, då var det klart!
Hyfsade mitt personbästa med 2 minuter. Kroppen höll rätt så bra och nu är det återhämtning.
![]()
Fan jag vinkade till dig!!Ser Midnattsloppet från fönstret
Jääävlar vilken fart 1an hade
Låg säkert 200m före och flög fram
Bra kämpat, skön ljusshow vid Sofia! Själv fick jag flygande start pga av sen middag så klockade in på 40:43 pga all trängsel första kilometrarna!Så, då var det klart!
Hyfsade mitt personbästa med 2 minuter. Kroppen höll rätt så bra och nu är det återhämtning.
![]()
Bra tid! GrattisBra kämpat, skön ljusshow vid Sofia! Själv fick jag flygande start pga av sen middag så klockade in på 40:43 pga all trängsel första kilometrarna!
Jag gillar det! Både strumpor och tights...skitskönt på längre rundor om du frågar mig. Det borde ju vara till nytta med tanke på att det används i medicinskt syfte för äldre samt av många när man flyger o reser.En annan grej...
Ytterst små, om ens några positiva effekter. Läs denna gedigna artikel på ämnet:En annan grej...
Nej, men Sthlm halvmara och LL. Har dock en muskelbristning i en vad som förhoppningsvis läker ut i veckan. Sen blir det löpa av!Fan en löpartråd, den hade jag missat! Ngn som ska kuta Tjurruset?