• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Japp. Ska springa jag med. Mitt första lopp ever.

Några tips?

Springer med Pelagos för tur och Garmin för tid ;)
Aldrig sprungit Midnattsloppet men bor i näktheten och har en 10-tal lopp i ryggen! Kör på känsla och i Sofia backen så ta snabbare kortare steg med höga knän! Annars är det bara att go with the flow och insupa den härliga atmosfären som lopp är, speciellt Midnattsloppet!

Några tips?

Ta det lugnt och hetsa inte. Det ska ju vara en behaglig upplevelse. Speciellt när det är första gången. Det är roligare om du har krafter kvar på slutet än om du inte har det.
Lycka till och skriv här hur det gick!

jag varken stretchar eller masserar trots att jag springer rätt mycket. Löparknä ska man väl vila bort antar jag? Men ta det lugnt u der loppet så går det nog bra :)

Några tips?

Sprang förra året och det var riktigt jäkla roligt!
Tyckte det var svårt att ens lyckas springa i Sofiabacken, det var så många som gick, kändes dumt att hoppa på tå bakom folk..

Glöm inte att kolla på kartan före så du vet var det slutar, jag trodde att de sista tre rakorna var the final stretch och lade min slutspurt alldeles för tidigt...

Sprang förra året och det var riktigt jäkla roligt!
Tyckte det var svårt att ens lyckas springa i Sofiabacken, det var så många som gick, kändes dumt att hoppa på tå bakom folk..

Glöm inte att kolla på kartan före så du vet var det slutar, jag trodde att de sista tre rakorna var the final stretch och lade min slutspurt alldeles för tidigt...

Aha. Blir det tjockt är det kanske klokare att gå i backen då?

Kommer köra med min Garmin så sträckan kommer jag ha koll på.

Några tips?

Kul! Perfekt förstalopp. Folkligt, festligt, fullsatt! :) Skönt väder får ni också. Tips? Ja, håller med ovanstående; det är alltid bättre att gå i backen, åtminstone om man inte har några tidsambitioner att tala om.
Det känns skönt att Pelagosen är med också. :)
Lycka till! Ta det lugnt! Hade jag hunnit skulle jag hejat på plats!

Skulle ha sprungit Midnattsloppet men är tvungen att fixa lite saker på nya landstället, numera döpt till Gulag. Funderar på att springa ett alternativt lopp här på Vätö istället. Vad gäller det riktiga så spar lite krafter till sista kilometern den går svagt uppför och är rätt plågsam. Annars är det som vanligt ta i när det är uppför och vila i nedförsbackarna. Lycka till Scaramanga

Will do :)

Oroar mig mest för ett löparknä som bråkar. Tips förutom stretch o massage?
Tejpa precis under knäskålen. Eller ännu hellre, velcroband avsedda för uppgiften. GMY!!
image.jpg

En annan grej...

Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?

En annan grej...

Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?
Jag gillar det! Både strumpor och tights...skitskönt på längre rundor om du frågar mig. Det borde ju vara till nytta med tanke på att det används i medicinskt syfte för äldre samt av många när man flyger o reser.

Jag brukar ta kompressionsstrumpor men ej tights nu på sommaren.

Intressant! Och effekterna är säkert små/om några men om man gillar det själv så är det ju bra! Och för mig är INTE snabbheten viktig utan mer att det känns bra och det tycker jag det gör med kompression och därför använder jag det. Jag tävlar verkligen inte på nån hög nivå uan mot mig själv ibland. Alla gör som de vill....

Tillbaka
Topp