Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkade för mig i alla fall när jag rehabiliterade med lätt löpning efter en muskelbristning i vaden.En annan grej...
Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?
Självklart! Det blir mitt femte i år.Fan en löpartråd, den hade jag missat! Ngn som ska kuta Tjurruset?
Cool! Ja, det är tanken. Är utan startplats men det verkar i nuläget som jag kan ta en polares plats då hans knä strular. Det blir isf mitt första. Vad har du för stats från tidigare år?Självklart! Det blir mitt femte i år.
Ska du springa?
Brukar väl springa runt timmen ca. Men det är helt ointressant med tiden. Man springer och garvar åt eländet och hjälper folk som har fastnat i nåt lerhål osv.Cool! Ja, det är tanken. Är utan startplats men det verkar i nuläget som jag kan ta en polares plats då hans knä strular. Det blir isf mitt första. Vad har du för stats från tidigare år?
Hur tränar du/man bäst inför uppgiften? Sprang milen några ggr tills jag kom under 50 (49,34) och efter det har jag gått över till kortare distanser och högre tempo + backintervaller. Tänker att återhämtningen måste vara a&o i den typen av lopp..?Brukar väl springa runt timmen ca. Men det är helt ointressant med tiden. Man springer och garvar åt eländet och hjälper folk som har fastnat i nåt lerhål osv.
'skit'skoj!
Ska man gå in seriöst för det så skulle jag träna på samma sätt som i loppet. Mycket skog och besvärlig terräng.Hur tränar du/man bäst inför uppgiften? Sprang milen några ggr tills jag kom under 50 (49,34) och efter det har jag gått över till kortare distanser och högre tempo + backintervaller. Tänker att återhämtningen måste vara a&o i den typen av lopp..?
Jag med!I veckan blir det Bellman!
Jag med! Bellmans alltså. En jobbgrej så jag vart anmäld av min chefJag med!
Och i lördags var det midnattsloppet så det var skoj!
En annan grej...
t
Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?
Det kan vara värre att byta skor, men för vissa är det ett måste! +1på keps! Jag börjar lätt frysa efter 5-6 mil och då kan det vara trevligt att byta på överkroppen!Druvsocker och kådisar, vad jag kan se har du fått med det mesta ;-)
Ett par ombytesskor på vägen?
Keps?
Ser inget vaselin? (Seriöst) Smärtstillande kan oxå vara en räddning!
Då ska vi se...Druvsocker och kådisar, vad jag kan se har du fått med det mesta ;-)
Ett par ombytesskor på vägen?
Keps?
Nä jag rakade mig även förra året och det funkade. Men vaselin kanske är bra. Har aldrig testat det.Jag hoppas du inte får skav av rakningenKöp vaselin idag! Tejpa bröstvårtorna oxå!
Varsågod för kepsen.Då ska vi se...
Vaselin har jag inget. Har däremot rakat hela kroppen för att minimera skav.
smärtstillande tar jag i flytande form när jag kommer hem ;-)
Keps! Ja för 17, det glömde jag ju! Tack!
Törs inte byta skor mitt i loppet då jag är rädd för skav.
Druvsocker har jag i form av enervittabletter att suga på under loppet. Mest för att få i sig salter.
Kådisar behöver jag inte. Riktigt så länge ska jag inte vara ute ;-)
Jävligt om man får skav i ljumskarna eller infanteri eldNä jag rakade mig även förra året och det funkade. Men vaselin kanske är bra. Har aldrig testat det.
Bra tips om bröstvårtorna! Tejpade ju förra året så det lär jag göra igen.
Nä det är ju Resorb!Varsågod för kepsen.
Det ligger ju ett paket kådis mitt i din hög. Försöker du smyga med den eller...
Får det mest på bakfyllanPapegojtunga??![]()
Haha! Jag kommer ju dricka vatten hela tiden så jag hoppas slippa denna hemska åkomma!Får det mest på bakfyllanPapegojatunga är när saliv produktionen inte är på sitt bästa så säga
![]()
På väg till Mora för att i morgon bitti klockan 5 springa Ultravasan i Mora.
Har säkert glömt något.