Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Garminjunkies obv i den här tråden. Connect heter appen.Fan vilka grymma prestationer rakt igenom. Själv avrundar jag året på någonstans runt 80 mil, betydligt fler än året innan.
Vad heter appen ni trackar era pass i som alla verkar ha?
Bra kämpat.....bra glöd!Sista för i år gjorde att jag klättrade över 87 mil. Även om jag gärna hade sprungit tresiffrigt är jag nöjd med utfallet pga korsbansoperation och total löpstopp fram till februari. Nu mot nya höjder 2020!! Gott Nytt År löparvänner på KS!
![]()
Strongt!Börjar året med kvällsrunda......
![]()
Börjar året med kvällsrunda......
![]()
Nä......vilo..:Men ingen runda igår?![]()
Att snitta 89% av maxpuls på en mil är inte kattskit. Strongt oavsett hälsotillstånd!Årets första mil gick extremt tungt. Mycket julmat och nyårsskumpamen nu är man igång!
![]()
Haha, jo löpning sitter ju mycket i pannbenet. Det går förhoppningsvis lättare nästa pass.Att snitta 89% av maxpuls på en mil är inte kattskit. Strongt oavsett hälsotillstånd!![]()
Är sjukt imponerad av alla er som visar upp sådana här prestationer. 1,6 mil på 4:40 tempo...Årets första runda gick extremt tungt. Första 8k var drägliga men hemvägens motvind höll på att knäcka mig. Det blev till att träna pannben. Men hem kom jag. Och nu unnar jag mig en brasa. Är för dålig på att unna mig saker efter en runda - det ska jag bli bättre på.
![]()
![]()
Det är ju det som är det fina med en individuell idrott; vi kör alla efter våra egna förutsättningar och vi kan ändå peppa varandraÄr sjukt imponerad av alla er som visar upp sådana här prestationer. 1,6 mil på 4:40 tempo...
Har satt upp ett mål att under 2020 springa minst 35 mil. Blygsamt jmf med de allra flesta av er men det är väl 35ggr mer än vad det har blivit de senaste åren... Är konditionsmässigt på nivån att jag önskar livet ur mig själv efter typ 2 km. Blir en runda om en stund!
Är sjukt imponerad av alla er som visar upp sådana här prestationer. 1,6 mil på 4:40 tempo...
Har satt upp ett mål att under 2020 springa minst 35 mil. Blygsamt jmf med de allra flesta av er men det är väl 35ggr mer än vad det har blivit de senaste åren... Är konditionsmässigt på nivån att jag önskar livet ur mig själv efter typ 2 km. Blir en runda om en stund!
Ja och det bör vara realistiskt också om jag som du säger bara håller disciplinen. 5km på 25min vore riktigt kul att nå. Sjukt motigt att ta sig ut i min nuvarande form men det blir nog roligare allt eftersom..!Det är ju ett svinbra mål ju!
Se till att hålla dig till planen och greja det - inga ursäkter. Då kommer du garanterat att vara snabbare och kunna springa längre vid den här tiden nästa år - jag tror du kommer ha 75 mil som mål 2021!![]()
Ja och det bör vara realistiskt också om jag som du säger bara håller disciplinen. 5km på 25min vore riktigt kul att nå. Sjukt motigt att ta sig ut i min nuvarande form men det blir nog roligare allt eftersom..!
75 mil vore sjukt, men du kanske kommer h rätt!![]()
Tack för tipset! Du har nog helt rätt i det.Se bara till att ha väldigt få veckor med noll kilometer - då kommer du greja det utan problem! Gör åtminstone nåt pass i veckan liksom!
Det är dom perioder när man verkligen inte får till det alls pga sjukdom eller liknande som förstör snitten helt. Två månader med såna streaks som gjorde att jag missade mitt distansmål 2019.
...nya tag 2020.
Oj, coolt ändå. Får kolla upp detta.Någon som ska springa Stadion Marathon om några veckor? 28x1500m och brukar bjuda på snö.
Vet ej om det här är rätt tråd men ställer frågan ändå ifall att.
Det är dags att skaffa en klocka med gps för löprundor och jag är lite lost på vad jag ska välja.
Skulle helst vilja ha en som inte är för klumpig men som ändå mäter distansen på ett bra sätt.
Har tidigare haft en Suunto Ambit 3 och kikar i dagsläget på en Suunto 5 om ni tror att den kan vara lämplig för uppgiften ?
Jag tycker ex att Suunto 9 ser alldeles för klumpig ut.
Det kanske finns fler märken som någon kan rekommendera.
Mina önskemål är att det ej får vara för stort och den ska kunna mäta distans med gps.
Ser fram emot tips![]()
Vet ej om det här är rätt tråd men ställer frågan ändå ifall att.
Det är dags att skaffa en klocka med gps för löprundor och jag är lite lost på vad jag ska välja.
Skulle helst vilja ha en som inte är för klumpig men som ändå mäter distansen på ett bra sätt.
Har tidigare haft en Suunto Ambit 3 och kikar i dagsläget på en Suunto 5 om ni tror att den kan vara lämplig för uppgiften ?
Jag tycker ex att Suunto 9 ser alldeles för klumpig ut.
Det kanske finns fler märken som någon kan rekommendera.
Mina önskemål är att det ej får vara för stort och den ska kunna mäta distans med gps.
Ser fram emot tips![]()
Om du "bara" ska ha klockan till att logga aktiviteter, ex löprundor, så kan jag rekommendera Garmin Forerunner 35. Köpte den till min fru och hon är väldigt nöjd. GPS, HR, tydlig display, etc. Inte alls lika avancerad som en Suunto men betydligt nättare och med en prislapp på runt tusenlappen.Jag har ingen erfarenhet av Suunto. Mitt intryck är att Garmin är det dominerande märket bland motionslöpare, utan att det behöver betyda att det är bäst. I den här tråden står det mer om löparklockor: https://klocksnack.se/threads/officiella-digital-gps-abc-träningsklocka-tråden-exkl-g-shock.103060/
Även om en löparklocka inte ska vara klumpig så är det bra med en stor och tydlig display. Det ska vara enkelt att läsa av klockan också när man springer, regnar eller börjar bli mörkt. De flesta klockor klarar nog av att mäta distansen på ett tillräckligt bra sätt. Det du kan fundera på är om det finns andra funktioner som också är viktiga, t ex pulsmätning, möjlighet att lägga in träningsprogram i klockan osv.
Hej och tack för tipsen.Om du "bara" ska ha klockan till att logga aktiviteter, ex löprundor, så kan jag rekommendera Garmin Forerunner 35. Köpte den till min fru och hon är väldigt nöjd. GPS, HR, tydlig display, etc. Inte alls lika avancerad som en Suunto men betydligt nättare och med en prislapp på runt tusenlappen.
Själv kör jag också en Garmin och som märke betraktat är vi nöjda. Om 35:an är för basic har de även mer avancerade varianter.
Tack för dina tips. Det lutar helt klart åt Garmin nu. Det enda jag behöver mäta är distans egentligen och att klockan är någorlunda smidig.Jag har ingen erfarenhet av Suunto. Mitt intryck är att Garmin är det dominerande märket bland motionslöpare, utan att det behöver betyda att det är bäst. I den här tråden står det mer om löparklockor: https://klocksnack.se/threads/officiella-digital-gps-abc-träningsklocka-tråden-exkl-g-shock.103060/
Även om en löparklocka inte ska vara klumpig så är det bra med en stor och tydlig display. Det ska vara enkelt att läsa av klockan också när man springer, regnar eller börjar bli mörkt. De flesta klockor klarar nog av att mäta distansen på ett tillräckligt bra sätt. Det du kan fundera på är om det finns andra funktioner som också är viktiga, t ex pulsmätning, möjlighet att lägga in träningsprogram i klockan osv.
Om du "bara" ska ha klockan till att logga aktiviteter, ex löprundor, så kan jag rekommendera Garmin Forerunner 35. Köpte den till min fru och hon är väldigt nöjd. GPS, HR, tydlig display, etc. Inte alls lika avancerad som en Suunto men betydligt nättare och med en prislapp på runt tusenlappen.
Själv kör jag också en Garmin och som märke betraktat är vi nöjda. Om 35:an är för basic har de även mer avancerade varianter.