Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt jobbat, hatten av!Skön fredagslöpning.![]()
Men hade dålig koll på stigarna runt Edsviken så det blev lite rörigt i helenelund och Mörby.
Lite snopp-aktig runda.
Bara jag i min tristess som undrar om du med flit sprungit i formen av en fallossymbol?Skön fredagslöpning.![]()
Men hade dålig koll på stigarna runt Edsviken så det blev lite rörigt i helenelund och Mörby.
Lite snopp-aktig runda.
Nej, det såg jag efteråt, men rolig sak att göra och jag har sett det tidigare att folk sprungit i kul former. jag får väl skicka ut en uppmaning här på ks, hit us!Bara jag i min tristess som undrar om du med flit sprungit i formen av en fallossymbol?![]()
Jag har aldrig gjort det och skulle aldrig göra det.Vad anser ni om att tvätta löparskor i tvättmaskinen?
Har ett par epic react som mestadels är flyknit. Älskar dojorna så vill inte förstöra men de är samtidigt riktigt äckliga då jag råkade hamna i en mosse/myr häromdagen.
Nä jag är tveksam om det är värt att testa. Har sköljt av med vatten men det är så ingrott och luktar fortfarande apa. Skorna ifråga är dessutom ganska ljusa i färgenJag har aldrig gjort det och skulle aldrig göra det.
Men jag har inget konkret att gå på, bara magkänsla.
Orienteringsskor och trailskor har jag alltid bara sköljt och tvättat av i bara vatten.
Tvätta det för hand i lite varmare än ljummet, med lite galltvåll och en mjukare borste. Borde hjälpa både mot smutsen och doften. Tvättmaskin sliter för mycket och kan även lösa upp ev. lim som används.Nä jag är tveksam om det är värt att testa. Har sköljt av med vatten men det är så ingrott och luktar fortfarande apa. Skorna ifråga är dessutom ganska ljusa i färgen![]()
Gjort det hundratals gånger, man måste tvätta om man kör mycket terräng och/eller springer året runt. Kör 30c fintvätt eller ylle och ingen centrifigurering (blir ett jäkla skramlande annars...).Vad anser ni om att tvätta löparskor i tvättmaskinen?
Har ett par epic react som mestadels är flyknit. Älskar dojorna så vill inte förstöra men de är samtidigt riktigt äckliga då jag råkade hamna i en mosse/myr häromdagen.
Ja men tackTvätta det för hand i lite varmare än ljummet, med lite galltvåll och en mjukare borste. Borde hjälpa både mot smutsen och doften. Tvättmaskin sliter för mycket och kan även lösa upp ev. lim som används.
Vad anser ni om att tvätta löparskor i tvättmaskinen?
Tvättar också i maskin och har aldrig fått några problem med det. Kör på 30 grader och låga varvtal.Gjort det hundratals gånger, man måste tvätta om man kör mycket terräng och/eller springer året runt. Kör 30c fintvätt eller ylle och ingen centrifigurering (blir ett jäkla skramlande annars...).
Om det inte funkar och du vill testa så är det tvättmaskin som gäller och då enligt @Tomas Eriksson tips plus att du kan slänga in skorna i en tvättpåse för lite extra skydd pga flyknit.Ja men tackProvar lite till så får vi se sen. Tänkte också på limmet och själva flykniten som är ganska elastisk, inga nya skor iofs men finns fortfarande liv kvar.
Vad anser ni om att tvätta löparskor i tvättmaskinen?
Jag har som mest loggat 150 mil på ett par ASICS Gel-DS innan sulan tog slut.Loggar milen i nya skorna. 100mil ska de klara här jag hört (Internet/Säljaren).
Hittills ser de fräscha ut fortfarande.
Någon annan som har loggat tidigare och har bekräftat hur länge ett par löparskor håller?
![]()
Brukar nog slänga mina skor runt 100 mil.. Vissa modeller har jag slängt ned sulan under framfoten är helt blanksliten, andra när det blivit hål i ovansidan. Vinterhalvåret sliter hårdare än sommarhalvåret.Loggar milen i nya skorna. 100mil ska de klara här jag hört (Internet/Säljaren).
Någon annan som har loggat tidigare och har bekräftat hur länge ett par löparskor håller?
![]()
Gäller att alltid tvätta skorna när man har sprungit på vintern annars tar de snabbt slut.Brukar nog slänga mina skor runt 100 mil.. Vissa modeller har jag slängt ned sulan under framfoten är helt blanksliten, andra när det blivit hål i ovansidan. Vinterhalvåret sliter hårdare än sommarhalvåret.
Aj då, det är jag dålig på. (Inte tvättat 1 gång hittills... hehe) Men jag har bara sprungit barmark och någon enstaka vattenpöl. Inge snöslask eller så, hittills..Gäller att alltid tvätta skorna när man har sprungit på vintern annars tar de snabbt slut.
Det är mest om det är mycket grus på vägarna och salt som sen kan slita på dem. Jag brukar bara skölja av dem lite snabbt efter varje runda och ibland gå över dem med en mjuk borste. Behövs inte mycket för att öka livslängden på dem.Aj då, det är jag dålig på. (Inte tvättat 1 gång hittills... hehe) Men jag har bara sprungit barmark och någon enstaka vattenpöl. Inge snöslask eller så, hittills..
Det är väldigt olika beroende på tillverkare och hur mycket sko det är.Loggar milen i nya skorna. 100mil ska de klara här jag hört (Internet/Säljaren).
![]()
Lite OT men var det inte i Olnispagården han gömde sig, eller är jag helt ute o cyklar?Årets sista pass idag här med som blev ett lugnt långpass. Utgick från mina föräldrar och sprang till Ornässtugan och tillbaka, där Gustav Vasa ska ha gömt sig och enligt skrönan flytt från danskarna genom dasset.
Lite mindre volym än i fjol med en dipp under hösten. Nya tag 2020.
![]()
![]()
Springer gärna denna runda med dig! Kan den fint, mina hemmavatten ;-)Skön fredagslöpning.![]()
Lite snopp-aktig runda.
Det gör jag gärna, vi har ju snackat om det tidigare.Springer gärna denna runda med dig! Kan den fint, mina hemmavatten ;-)
Det var i Ornässtugan som han gjorde den berömda flykten genom dasset. Olnispagården kom senare under resan mot Norge och var den sista gården (?) han sov på (i Sälen) innan dalkarlarna kom ikapp Vasa och övertalade honom att vända. Hur mycket som är historia och hur mycket som är Vasa-vänlig propaganda är väl däremot osäkert.Lite OT men var det inte i Olnispagården han gömde sig, eller är jag helt ute o cyklar?
Bra pass.
Bra jobbat! Grym höjdökning på rundan dessutom.Halvmara före frukost.
Garmin 945.
![]()
Tack, håller ju inte riktigt din fart men siktar bara på 3:30. Du sub 3?Bra jobbat! Grym höjdökning på rundan dessutom.