• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

galácticon

Patek
2-Faktor
Drog 22k idag och hade tänkt mig att ta det hyfsat lugnt. Rejäl vind så jag befarade att jag någon gång under rundan skulle få den i ansiktet. Men fy faan alltså. Sista 10k sprang jag mer eller mindre på stället och kilometertiden låg på ungefär en minut över mitt normala. Den här rundan kvalade in på topp tre jävligaste rundorna någonsin.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Drog 22k idag och hade tänkt mig att ta det hyfsat lugnt. Rejäl vind så jag befarade att jag någon gång under rundan skulle få den i ansiktet. Men fy faan alltså. Sista 10k sprang jag mer eller mindre på stället och kilometertiden låg på ungefär en minut över mitt normala. Den här rundan kvalade in på topp tre jävligaste rundorna någonsin.
Vidrigt. Men det skapar karaktär. :D
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Drog 22k idag och hade tänkt mig att ta det hyfsat lugnt. Rejäl vind så jag befarade att jag någon gång under rundan skulle få den i ansiktet. Men fy faan alltså. Sista 10k sprang jag mer eller mindre på stället och kilometertiden låg på ungefär en minut över mitt normala. Den här rundan kvalade in på topp tre jävligaste rundorna någonsin.
Vi behöver dem också
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hade noll motivation inför dagens pass, och kände mig riktigt sliten. Fredagens 22k följdes av upptagning av ca 600 kg cementplattor och igår skyfflade jag ca 800 kg singel. Så man kan lugnt säga att kroppen kändes allt annat än lätt.

Det krävdes alltså en motivator. 2013 fick min svåger mig att under semestern i Värmland ställa upp i Värmlands-DM (förvånande att de lät en skåning springa), 5 000 meter bana. Det gick över förväntan och jag tog mig i mål som trea i B-finalen, på 19:44. Trots ingen bana, ingen publik och inga motståndare, och med tunga ben kändes det som ett mål för dagen. Så, 2k uppvärmning med 5k nedvarvning och ett rekordförsök däremellan fick bli dagens pass.

Och håll i hatten...

Screenshot_20200524-133827.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hade noll motivation inför dagens pass, och kände mig riktigt sliten. Fredagens 22k följdes av upptagning av ca 600 kg cementplattor och igår skyfflade jag ca 800 kg singel. Så man kan lugnt säga att kroppen kändes allt annat än lätt.

Det krävdes alltså en motivator. 2013 fick min svåger mig att under semestern i Värmland ställa upp i Värmlands-DM (förvånande att de lät en skåning springa), 5 000 meter bana. Det gick över förväntan och jag tog mig i mål som trea i B-finalen, på 19:44. Trots ingen bana, ingen publik och inga motståndare, och med tunga ben kändes det som ett mål för dagen. Så, 2k uppvärmning med 5k nedvarvning och ett rekordförsök däremellan fick bli dagens pass.

Och håll i hatten...

Screenshot_20200524-133827.jpg
Verkar ha funkat. Samtidigt måste man ställa sig själv frågan om skåningar är snabba eller värmlänningar långsamma? ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Verkar ha funkat. Samtidigt måste man ställa sig själv frågan om skåningar är snabba eller värmlänningar långsamma? ;)
:D Min svåger kom tvåa i A-finalen och jag minns inte hans tid där men kan gjorde milen på typ 35 minuter, så kanske en kombo. Kul var det iaf och för mig blev det en upplevelse. Jag såg det som en kul grej men andra verkade försöka göra allt för att slå skåningen. Det är ett märkligt fôlk de där.
 

Punchout

Friends of KS
Hej,
Vad rekommenderar ni för pulsklocka för en glad amatör som springer 1-2 gånger i veckan? Har tänkt mig en max budget på 2000 kr och sneglat hittills på Garmin forerunner 45 som verkar vara en trevlig pjäs. Kommentarer?
Tack!
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Igår sprang jag helt analogt för första gången på väldigt länge. Mätte endast tiden, med en kronograf såklart, inget annat.
Sträckan var cirka 10km. Pulsen... ja, den fanns där, både hög och mellan. Höjdmeter fanns det massor av, backar med. Jag pausade vid en sjö för att jag helt plötsligt inte behövde stressa tillbaka.
Det kändes rätt uppfriskande, ska nog göra det fler gånger. Kanske spana in kronografer här på KS framöver.
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Hej,
Vad rekommenderar ni för pulsklocka för en glad amatör som springer 1-2 gånger i veckan? Har tänkt mig en max budget på 2000 kr och sneglat hittills på Garmin forerunner 45 som verkar vara en trevlig pjäs. Kommentarer?
Tack!
Garmin känns alltid tryggt. Kör själv med det och är nöjd. Hur den väl anpassar sig med mobilen vet jag inte och bryr mig heller inte då jag bara har den när jag tränar. Jag har själv 935xt men antar att hårdvaran i detta läget i form av gps är det samma mellan modellerna samt även de grundläggande algoritmerna
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Nån som sett zach bitters sinnessjuka rekord på 100 miles? 11h 19m tror jag det var. Typ 4.20 / km i nästan ett halvt dygn. Helt sjukt.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Argg....låter bittert! Inte lösbart?
Ja rätt så... Försöker ta en löptur så fort det börjar kännas bra. Har också hittat några övningar som ska vara bra (borde nog bli lite mer slavisk med dem dock). Känns inte riktigt som att det blir bättre. Men får nog fortsätta försöka nöta o hoppas att det slutar någon gång. Svårt att få någon distans att tala om när det är på det viset
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ja rätt så... Försöker ta en löptur så fort det börjar kännas bra. Har också hittat några övningar som ska vara bra (borde nog bli lite mer slavisk med dem dock). Känns inte riktigt som att det blir bättre. Men får nog fortsätta försöka nöta o hoppas att det slutar någon gång. Svårt att få någon distans att tala om när det är på det viset
Bara nöta när det gäller rehab......och INTE sluta när det börjar kännas bra.....
 
Topp