• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ledarnas klockor

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Det kommer snart ut en film om honom - "the most powerful Vice President in history"... Dick Cheney med DD.
Dick-Cheney-Rolex-Day-Date-Predidential.jpg
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
En annan herre med fäbless för gemensamt ägande var Ernesto Guevara, en man som struntade i sin läkarkarriär till förmån för ett mer prominent revolutionsarbete. Springandes i djungeln var han enligt egen utsago väldigt nöjd med sin Rolex GMT Master. En klocka som sedermera stals från hans arm av en CIA-agent efter att han avrättats.
Che-Rolex.jpg


Även hans vapenbroder Castro tyckte om Rolex. Så pass mycket att han knatade runt med två stycken på samma arm. En Daydate samt en Submariner. Tydligen fattade inte Castro poängen med en GMT som hans kollega gjort.
Khruschev-with-Fidel-Castro-Rolex-Day-Date-and-Submariner-Close.jpg

Jag vet att jag läst att det inte var GMT-funktionen som behövdes utan snarare pålitligheten. Om den ena fallerade under någon form av militäroperation hade man fortfarande den andra. Detta har ju också nämnts i senare inlägg om andra militärpojkar.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Älskar denna tråd! Trist bara att det ska vara så tabu (i åtminstone Sverige) att de folkvalda bär ”dyrare” klockor...
 

Gunvald

Omega
2-Faktor
D720553F-8CDB-490B-9724-7F32625DC27E.jpeg
Delstatsval i Bayern på söndag. Undrar om CSU:s starke man Markus Söder ståtar med Panerai även då?
(Bild från watchlounge forum)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Justins Portugieser
00-tout-trudeau-obama-dinner-2-360x192.jpeg
...
En annan som gillar IWC är Italiens premiärminister Giuseppe Conte. IWC Portofino IW356517. Personligen hade jag tyckt att en Locman hade varit ett roligare val för en italiensk premiärminister :hilarious:

75f734f0d82c47fabc2f3d06bf0aa243.jpg
1649292.jpeg.transform.buying-options_watch_1000.jpeg



Hans franska dito Emanuel Macron kör ett skoj och lite udda val. Jag tror att det har varit uppe innan i en annan tråd men jag tycker att den gör sig bra här med.

Först körde han med en Longines La Dolce Vita när han blev president, kanske ett mer folkligt val än de lite mer high-end Cartier han körde innan karriären tog fart.
emmanuel-macron-longines-dolce-vita-2.jpg
montre-longines-dolcevita-quartz.jpg


... men nu har han gjort som Charles DeGaulle och börjat att rocka inhemskt. Merci LMM-01 men han har skippat NATO-bandet verkar det som. Kanske bytte han bort den för han fick lite kritik när han skippade Cartier till förmån för Longines.

Hero_Merci.jpg
13006565lpmw-13006614-sommaire-chinafrancediplomacy-jpg_4930376.jpg

P8172228.jpg
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Lill-prinsen med En Seiko Astron, det var lite otippat :) Tvekamt dock om man kan kalla honom för en ledare, men vem vet, både Vickan och Knugen kanske trillar av pinn simultant :p
cafetopp-900x473.jpg


Storasyster kvalar väl ändå in här, hon är ju trots allt kronprinsessa. Kör Carl Edmond, det positiva är att det inte är en DW iallafall :)
victoria-klocka.jpg


Pappa Knugen har en del fina klockor, men även han kan vara lite folklig ibland. Vad är det här? En Seiko?

Kung-Carl-Gustav-Drottning-Silvia.jpg
Seiko.jpg
 
Senast ändrad:
Topp