Lejontrsppan vid Brunnsparken i GÖTEBORG är det i alla fall.Longines Dolce Vita?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lejontrsppan vid Brunnsparken i GÖTEBORG är det i alla fall.Longines Dolce Vita?
Lejontrsppan vid Brunnsparken i GÖTEBORG är det i alla fall.
Lejontrsppan vid Brunnsparken i GÖTEBORG är det i alla fall.
Helt fel! Alla foton är alltid tagna i Göteborg!Där tror jag att du har helfel Inte ens lite likt om man googlar. Min första tanke var trappan vid Stadshuset.
Jag tycker faktiskt att det är ett intressant val, klart bättre än nån trist Rolex. Däremot tycker jag inte att kronografen är så vacker.Skön bild i vilket fall. Ett avslappnat majestät, i en hyfsat snygg kostym, med dåtidens mått mätt.
Han kunde ha valt en mer intressant klocka, dock. Eller kanske inte, ändå ett halvkul val istället för de mer uppenbara.
Men har Kungen så många Rolex egentligen? Förknippar honom med andra märken. Hans barn och deras respektive vet jag sportar Rolex.Jag tycker faktiskt att det är ett intressant val, klart bättre än nån trist Rolex. Däremot tycker jag inte att kronografen är så vacker.
Har dålig koll på vad han har i klocklådan, menade att en kvartsare från Longines ändå är ett mer intressant alternativ än t.ex Rolex. Men det är klart att en gammal Lemania eller Zenith kunde varit lite roligare.Men har Kungen så många Rolex egentligen? Förknippar honom med andra märken. Hans barn och deras respektive vet jag sportar Rolex.
Hans sportigare klockor brukar uppmärksammas t ex Heuer och en tidig Hublot BB. Men hans dressingare klockor har flugit under radarn.Har dålig koll på vad han har i klocklådan, menade att en kvartsare från Longines ändå är ett mer intressant alternativ än t.ex Rolex. Men det är klart att en gammal Lemania eller Zenith kunde varit lite roligare.
Fördelen med att vara kung är att man inte har något att bevisa med sitt klockval. Hellre en enkel kvartsmodell han gillar än en tråkrolle.Skön bild i vilket fall. Ett avslappnat majestät, i en hyfsat snygg kostym, med dåtidens mått mätt.
Han kunde ha valt en mer intressant klocka, dock. Eller kanske inte, ändå ett halvkul val istället för de mer uppenbara.
En tanke jag har är att han tillhör en generation som har en annan syn på Rolex. Känns talande att det snarare är generationen efter: Hans barn och prins Daniel som bär Rolex.Fördelen med att vara kung är att man inte har något att bevisa med sitt klockval. Hellre en enkel kvartsmodell han gillar än en tråkrolle.
Livvakts yrket verkar lukurativt i saudi ....Hahaha, givetvis... Saudiarabien...
KUNG!!Gianni Angelli, like a boss!
(Omega Ploprof)
känns rätt b att bara ha en geneve!Finlands president med en Omega i guld ?
Alldeles för spännande tråd för att dö ut!
Ganska kul att Jan Stenbeck själv sa "Ingen har bättre smak på leksaker än Agnelli", se 9 min in i klippet: https://sverigesradio.se/sida/avsni...esradio.se/sida/avsnitt/414921?programid=2071Gianni Angelli, like a boss!
(Omega Ploprof)
Heuer Kentucky. Ser i varje fall ut så.Här har vi Palme med en annan Kronograf, på någon slags flexlänk. Kan inte identifiera klockan, men den doftar 70-tal.
Instämmer, bra spottat!Heuer Kentucky. Ser i varje fall ut så.
WOWTror inte att denna varit uppe tidigare. Marie Antoinettes Breguet Grand Complication, beställd 1783(!)
Hans majestet Kong Harald V av Norge har brukt en Rolex GMT Master daglig siden 1962. Bildet til venstre er fra klokken var nesten ny, til høyre er i år.
Kong Haralds Rolex er vel nærmest å regne som en norsk grail av Paul Newman-aktige dimensjoner. Fortjener for øvrig å bli vist litt flere bilder av denne: