Den klockan har levt. Mkt braKong Haralds Rolex er vel nærmest å regne som en norsk grail av Paul Newman-aktige dimensjoner. Fortjener for øvrig å bli vist litt flere bilder av denne:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den klockan har levt. Mkt braKong Haralds Rolex er vel nærmest å regne som en norsk grail av Paul Newman-aktige dimensjoner. Fortjener for øvrig å bli vist litt flere bilder av denne:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Han verkar ha bytt klockarm till höger på äldre darKong Haralds Rolex er vel nærmest å regne som en norsk grail av Paul Newman-aktige dimensjoner. Fortjener for øvrig å bli vist litt flere bilder av denne:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kung Abdullah II som även sägs vara ättling till profeten Mohammed bär gärna MTM Special Ops.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är ju nästan ännu coolareJag gillar den här kopplingen, och att han inte heller valt en av de dyraste modellerna. Det litet lustiga med kung Abdullahs MTM-användande är att han tycks bära sin superdupertaktiska klocka i alla möjliga sammanhang - utom till uniform
![]()
![]()
Om man skall titta på klockor som bevis på korruption så finns det väl knappast mer osmakliga exempel än Sydafrikas Julius Malema EFF (marxist-leninist) och Jacob Zuma ANC (socialdemokrat). Kommer inte ihåg exakt men jag såg en intervju med Malema där han fick frågan om hur mycket han hade i lön och det var inte många kronor han fick av kommunistpartiet (läs svensk minimilön) med följdfrågan om hur han hade råd med klockan han hade på armen och han svarade då att det var en gåva från supportrarhttps://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9my8p9/putins-svindyra-klocka-sager-mer-an-tiden
Krönika i dagens Aftonblad om Putins klocksamling.
Åh herregud med smoking! Sticker ut som en elektronisk fotboja på nobelfesten.Kung Abdullah II som även sägs vara ättling till profeten Mohammed bär gärna MTM Special Ops.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag snubblade över LMM med ett kvartsverk med flytande visare, LMM-01 Field watch med ett urverk dom kallar VH31(Seiko?). Den ser ju riktigt trevlig ut med ´40tals visare och knubbigt mineralglasEn annan som gillar IWC är Italiens premiärminister Giuseppe Conte. IWC Portofino IW356517. Personligen hade jag tyckt att en Locman hade varit ett roligare val för en italiensk premiärminister
![]()
![]()
Hans franska dito Emanuel Macron kör ett skoj och lite udda val. Jag tror att det har varit uppe innan i en annan tråd men jag tycker att den gör sig bra här med.
Först körde han med en Longines La Dolce Vita när han blev president, kanske ett mer folkligt val än de lite mer high-end Cartier han körde innan karriären tog fart.
![]()
![]()
... men nu har han gjort som Charles DeGaulle och börjat att rocka inhemskt. Merci LMM-01 men han har skippat NATO-bandet verkar det som. Kanske bytte han bort den för han fick lite kritik när han skippade Cartier till förmån för Longines.
![]()
![]()
![]()
Också väldigt sugen på den, men det är så många klockor på inköpslistan just nuJag snubblade över LMM med ett kvartsverk med flytande visare, LMM-01 Field watch med ett urverk dom kallar VH31(Seiko?). Den ser ju riktigt trevlig ut med ´40tals visare och knubbigt mineralglas.
Fransk design, tillverkad i Schweiz med Japanskt urverk, what´s not to likeOckså väldigt sugen på den, men det är så många klockor på inköpslistan just nuJag gillar den skarpt, lite insnöad på franska klockor för tillfället.
Grym patina på den!Kong Haralds Rolex er vel nærmest å regne som en norsk grail av Paul Newman-aktige dimensjoner. Fortjener for øvrig å bli vist litt flere bilder av denne:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stämmer nog alldeles utmärkt, tror att han är med här i tråden någonstansNekrobump.
Vad bär Abe här? Nån typ av Seiko Astron kanske?
![]()
![]()
Stämmer nog alldeles utmärkt, tror att han är med här i tråden någonstans![]()
Juste, ja. Putin brukar ha klockan på höger arm.Vilken otrolig tråd! Hur kan jag ha missat detta, jag som gillar historia, politik och klockor.
Mina bidrag:
Obama och Osama med varsin Casio ”terrorist” F91:
![]()
![]()
Putin med en Blancpain:
![]()
Trump hade ju ett tag ege klockmärke (se bilden) kallad ”chockerande” nog efter sig själv. Märket är inte kvar idag. Han syns ofta med en Phatek Phillipe Ellipse i guldguld. Här är det dock bild på honom med sin Rolex DD i gulguld.
![]()
![]()
Kungen av Belgien med en Batman:
![]()
Ser ut att vara en äldre Seamaster men jag kan ha fel.
Mycket möjligt, ingen riktig uppfattning men snodde infon från den här länken https://www.gq.com/story/watches-of-the-week-8-22-20/amp
Batman till den kostymen känns knäppt ändåVilken otrolig tråd! Hur kan jag ha missat detta, jag som gillar historia, politik och klockor.
Mina bidrag:
Obama och Osama med varsin Casio ”terrorist” F91:
![]()
![]()
Putin med en Blancpain:
![]()
Trump hade ju ett tag ege klockmärke (se bilden) kallad ”chockerande” nog efter sig själv. Märket är inte kvar idag. Han syns ofta med en Phatek Phillipe Ellipse i guldguld. Här är det dock bild på honom med sin Rolex DD i gulguld.
![]()
![]()
Kungen av Belgien med en Batman:
![]()
Intressant att se att han i yngre år kör den på vänster arm för att sedan gå över till höger arm.Kong Haralds Rolex er vel nærmest å regne som en norsk grail av Paul Newman-aktige dimensjoner. Fortjener for øvrig å bli vist litt flere bilder av denne:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vi som är mogna tidigt kör alltid på höger arm.Intressant att se att han i yngre år kör den på vänster arm för att sedan gå över till höger arm.
Känns sjukt obekvämt när man vant sig med vänsterhand!Vi som är mogna tidigt kör alltid på höger arm.
Jag såg också den artikeln och tyckte ocskå att det såg ut att vara en äldre modell, om man kollar på stålbandet
Iraks premiärminister med RL-skjorta, men vad är det för klocka han bär?
Svårt att se på bilden men jag skulle spontant gissa på någon typ av IWC?Iraks premiärminister med RL-skjorta, men vad är det för klocka han bär?
![]()