• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

HC på gummi idag 😃

20220212_140357.jpg
Visste inte att du hade en sån😍
 
Dessa 3 hål i spännet på armbandet till min hydroconquest, jag antog att det var micro justeringar, men om jag byter hål så kan jag inte knäppa fast spännet.. är jag jätte korkad eller vad?
 
Bild.jpeg

Thats the Spirit!

Efter nära 3 veckors användande så ger jag min Spirit 5/5 🌟🌟🌟🌟🌟
Dock har ju redan Longines gjort det ;)

Jag gillar verkligen komforten och att den är så lätt i titan.
Knappt så man märker att den sitter där.
Jag tycker den känns gedigen, välbyggd och kvalitetskänslan är påtaglig.

70 timmars power reserve är behändigt när man lägger ifrån sig den på en fredag och bara kan plocka upp den på måndag igen och där den fortfarande går som en klocka.
Den taktila känslan i uppdraget är också riktigt gedigen och smooth as butter.

Finns det några nackdelar ?
Visst hade jag gärna haft en justering med on the fly i låset men den sitter trots allt som ett smäck med sina 5 microjusteringar.
Quick release i länken har den och det är också behändigt för den som gillar att byta band.
Men känner jag mig själv någorlunda rätt så kommer jag vara länken trogen och inte nyttja den funktionen så ofta.
Sen gillar man mer tyngd så kanske denna inte är rätt och då kanske stålvarianten är mer att föredra.
Själv gillar jag just kontrasten i tyngd mellan denna och mina övriga ståldinkor.

Trevlig helg alla Longinesare! :)
 
Bild.jpeg

Thats the Spirit!

Efter nära 3 veckors användande så ger jag min Spirit 5/5 🌟🌟🌟🌟🌟
Dock har ju redan Longines gjort det ;)

Jag gillar verkligen komforten och att den är så lätt i titan.
Knappt så man märker att den sitter där.
Jag tycker den känns gedigen, välbyggd och kvalitetskänslan är påtaglig.

70 timmars power reserve är behändigt när man lägger ifrån sig den på en fredag och bara kan plocka upp den på måndag igen och där den fortfarande går som en klocka.
Den taktila känslan i uppdraget är också riktigt gedigen och smooth as butter.

Finns det några nackdelar ?
Visst hade jag gärna haft en justering med on the fly i låset men den sitter trots allt som ett smäck med sina 5 microjusteringar.
Quick release i länken har den och det är också behändigt för den som gillar att byta band.
Men känner jag mig själv någorlunda rätt så kommer jag vara länken trogen och inte nyttja den funktionen så ofta.
Sen gillar man mer tyngd så kanske denna inte är rätt och då kanske stålvarianten är mer att föredra.
Själv gillar jag just kontrasten i tyngd mellan denna och mina övriga ståldinkor.

Trevlig helg alla Longinesare! :)
Hade stålvarianten förut och den var fan grym. Liiite långt lug till lug kanske men det funkade.

Riktigt bra modell det där!
 
Longines har en variant av Conquest Heritage i sitt aktuella sortiment, också 35 mm – om än med datum klockan 12 – vilket antagligen påverkar hur eftertraktad din modell är. Jag skulle uppskatta att du kan få omkring 7000 till högst 10000 SEK för din; beroende på skick, tillbehör och köpare. Om jag nu inte helt underskattar marknaden för en Conquest utan datum.

Den sjönk rejält i nypris ganska kort efter släppet. En begagnad gick för drygt 5000 SEK vid en auktion för ett par år sedan.

Fin är klockan hur som helst. Kanske läge att bära den oftare? Conquest är riktigt snygga när man dressar ner dem något. Prova ett lite rustikare läderband exempelvis.
Vilket lyft det blev! Köpte ett nytt molequin.

B2697CA1-D4EE-42AD-97F3-01532A165492.jpeg
EE107446-E30A-4C16-A8A5-249AA199BB6B.jpeg
459A6478-6DCF-485C-A624-2A1E75F7DC47.jpeg
 
Senast ändrad:
Longines Spirit nu i 37mm med datumet vid klockan 6 och även i färgen champagne!

1646227971019.png



Känns som en homerun 👍 :)
 
Lug to lug 47 mm tydligen, så då är den som en Aqua Terra eller Tudor BB58 mfl.
Jag har dock inte hittat bandbredden någonstans.
Det låter som perfekta mått i min lilla värld.
Gissar att det kommer en prestige uppgradering även för dessa mått så småningom.
Kunde ej se det men antar att det inte är claspen med 5 microjusteringar ?
 
Longines Spirit nu i 37mm med datumet vid klockan 6 och även i färgen champagne!

1646227971019.png



Nice! En sån blir man ju sugen på att testa 😀
 
Tillbaka
Topp