• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Det låter som perfekta mått i min lilla värld.
Gissar att det kommer en prestige uppgradering även för dessa mått så småningom.
Kunde ej se det men antar att det inte är claspen med 5 microjusteringar ?
Enl. infon ska det vara ”Interchangeability: Easily change your bracelet/strap thanks to the Longines interchangeable system” Borde inte det vara samma länk som Prestige isf och förhoppningsvis med 5 mikrojusteringar.
 
Jag gillar verkligen min Spirit.
Inte sprit om man läser lite slarvigt ;)
F288A718-C5D5-4C35-A66E-183B134F8B83.jpeg
7A347BBF-F58F-4136-B0A6-BEB537C92201.jpeg
 
Hoppas 37an kommer i titan också. Gärna med datum. Har insett att jag nästan bara har klockor utan datum nuförtiden :dead: Fastnar för symmetrin. Datum kl6 funkar därför perfekt för mig :)
Ja man kan hoppas på det :) Gillar titan.
Jag föredrar utan datum alla dagar i veckan.
Håller helt med om att symmetrin blev mer fördelaktig med datum kl 6 istället för 3.
 
Ja man kan hoppas på det :) Gillar titan.
Jag föredrar utan datum alla dagar i veckan.
Håller helt med om att symmetrin blev mer fördelaktig med datum kl 6 istället för 3.
Hade för mig att du hade en relativt smal handled, stämmer det? Hur upplever du att 40mm (är det 40?) passar dig på länk? Blir det något överhäng?
Föredrar också utan datum men inser att det är en av de komplikationerna jag använder (är dock lätt åtgärdat genom att man tittar på mobilen istället).
 
Hade för mig att du hade en relativt smal handled, stämmer det? Hur upplever du att 40mm (är det 40?) passar dig på länk? Blir det något överhäng?
Föredrar också utan datum men inser att det är en av de komplikationerna jag använder (är dock lätt åtgärdat genom att man tittar på mobilen istället).
Har en handled på 17,5 och upplever att det är god marginal från överhäng.
Sen har ju den här Spirit långa luggar på 49,6mm så den bärs rätt stort pga det.
Men jag tycker ändå att den bärs riktigt bekvämt och proportionerligt.
 
Några fler tankar om nya modellen: https://www.fratellowatches.com/longines-spirit-37-hits-the-sweet-spot/

Frågan är vilken färg som är snyggast..
Longines verkar ha fått till en höjdare här. 37mm som bär lite stort är en närmast perfekt storlek för många som vill ha en bra allroundklocka. Fin design, snyggt integrerat datum och hög finish. Den kanske inte konkurrerar durekt med Datejust (som man föreslår i artikeln), men några kanske ändå kan tveka mellan den här och Grand Seikos eller Omegas mitsvarande allroundmodeller?
 
Någon som har/haft/provat LLD 36mm? Bara provat 42 men tycker den ej blir bra på min handled pga den långa l2l, men den är ju så jäkla fin
 
Här är en LLD 36mm på 17,5cm handled. Jag är riktigt nöjd med min.
7DAB3E2F-6B04-4F70-97B6-ACF66FD4A52A.jpeg
Fint, fint. Denna släpptes väl för någon dag sedan, skapar ett gediget ha-begär

 
Har en handled på 17,5 och upplever att det är god marginal från överhäng.
Sen har ju den här Spirit långa luggar på 49,6mm så den bärs rätt stort pga det.
Men jag tycker ändå att den bärs riktigt bekvämt och proportionerligt.

Ändlänken kan nog ställa till det för små handleder lite också, den mittersta sticker ju inte rakt ner riktigt.

Sitter kanonbra på mina 18.5-19cm handleder iaf 👍🏻
 
Tillbaka
Topp