• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Longines verkar ha fått till en höjdare här. 37mm som bär lite stort är en närmast perfekt storlek för många som vill ha en bra allroundklocka. Fin design, snyggt integrerat datum och hög finish. Den kanske inte konkurrerar durekt med Datejust (som man föreslår i artikeln), men några kanske ändå kan tveka mellan den här och Grand Seikos eller Omegas mitsvarande allroundmodeller?
Tror också på denna! Tycker att Longines verkligen har börjat leverera bra grejer på senaste
 
Jag gillar verkligen min Spirit.
Inte sprit om man läser lite slarvigt ;)
F288A718-C5D5-4C35-A66E-183B134F8B83.jpeg
7A347BBF-F58F-4136-B0A6-BEB537C92201.jpeg
Denna är den bästa de har just nu. Helt rätt utan datum
 
24.000 ? Den hamnar i direkt konkurrens med Tudor blackbay 36. Jag tror dessvärre inte att BB36 har mycket att sätta emot denna konkurrent; bättre urverk, bättre storlek, snyggare (imho) .. blir round 1 KO :D
 
24.000 ? Den hamnar i direkt konkurrens med Tudor blackbay 36. Jag tror dessvärre inte att BB36 har mycket att sätta emot denna konkurrent; bättre urverk, bättre storlek, snyggare (imho) .. blir round 1 KO :D
Nu har jag förvisso bara provat en Longines (som jag i det stora hela är väldigt nöjd med), men det känns som att Tudor har god chans att vinna ronderna exteriörfinish, status och andrahandsvärde.

Tänk er den här combon då, boett och länk från BB36. Tavla och verk från Spirit. 🤤

Återigen, jag tror att tillverkarna undanhåller de perfekta klockorna för att vi skall fortsätta köpa klockor vi är nöjda med till 95% 😅
 
Hej!
Jag har en Hydroconquest och skulle vilja ändra mikrojusteringen på länken för att tighta till den en aning. Har dock aldrig gjort det. Är det uppenbar risk för misstag eller är det ett enkelt ingrepp? Jag vet hur jag ska göra men har, som beskrivit ovan, aldrig gjort det på någon klocka tidigare.
3E41CFD2-0CD2-45F7-8F41-785883E35671.jpeg
 
Hej!
Jag har en Hydroconquest och skulle vilja ändra mikrojusteringen på länken för att tighta till den en aning. Har dock aldrig gjort det. Är det uppenbar risk för misstag eller är det ett enkelt ingrepp? Jag vet hur jag ska göra men har, som beskrivit ovan, aldrig gjort det på någon klocka tidigare.
3E41CFD2-0CD2-45F7-8F41-785883E35671.jpeg
Så länge du har ett bra verktyg för det och är försiktig så ska det inte vara några problem. Alternativt funkar även en tandpetare🙂
Lycka till!
 
@Limeee Har inga speciella verktyg utan det får i så fall bli tandpetare. Bara för att säkra upp, jag trycker in änden, tar loss på andra sidan och flyttar in den? Är den fjäderbelastad eller med lös fjäder? Förlåt för dumma frågor men jag försöker minska eventuell fail :)
 
Tillbaka
Topp