• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

HQ'n ute i vårsolen.
20220410_100251.jpg
 
Tjena! Har tittat på en Longines la grand classique till min fru. Hon gillar smycken i guld så i sådant fall skulle det bli en klocka med guldplätering. Är det någon som har en erfarenhet av det? Var inne på Jarl Sandin i Göteborg och försäljaren tyckte slitaget kunde bli snyggt/charmigt med åren. Vill ju köpa en klocka som skall vara snygg om 20 år också, så har funderat på om jag ska försöka få henne att prova en i stål.
 
Tjena! Har tittat på en Longines la grand classique till min fru. Hon gillar smycken i guld så i sådant fall skulle det bli en klocka med guldplätering. Är det någon som har en erfarenhet av det? Var inne på Jarl Sandin i Göteborg och försäljaren tyckte slitaget kunde bli snyggt/charmigt med åren. Vill ju köpa en klocka som skall vara snygg om 20 år också, så har funderat på om jag ska försöka få henne att prova en i stål.

Vad som är snyggt är givetvis en smakfråga, men jag har aldrig sett en avskavd guldplätering som jag tycker är snygg eller charmig.
 
LHC 41mm på handleden för första gången på snart 2,5 år. Min första automatiska klocka som jag köpte när jag började plugga, ramlade rätt så omgående efter 10 snabba glas på en sten och klockan fick sig ett par fina märken som minne. Tänkte den ska få på sig ett gummiband nu. Någon som ett ett svart original till salu?
 

Bilagor

  • C1FF3292-6448-47A4-B805-824C229AA580.jpeg
    C1FF3292-6448-47A4-B805-824C229AA580.jpeg
    190.3 KB · Visningar: 22
Fick möjlighet att prova denna hos Bernhard Huke i Malmö idag. Riktigt läcker, men kanske på gränsen för min handled, eller vad säger expertisen? Upplever att de gjort ett bra jobb med hur den kurvar ner över handleden.

20220425_161212.jpg

20220425_161209.jpg

Gillar du stora klockor så fungerar den. Før min del blir den før stor nær den tar så mycket plats på handleden. Jag gillar mindre klockor Spirit 37mm blir perfekt.
 
Tillbaka
Topp