• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Fick svar direkt. Så här skriver de:

Hej X,

Tack för ditt mail,

Vår verkstad vill gärna få in din klocka då de tycker det verkar ”konstigt”.

Vill du att vi skickar dig en portofri låda att skicka klocka i till oss?

Önskar dig en fortsatt fin onsdag,

Mvh
XX

Återigen levererar Swatch Group Nordic strålande service. Det gick lika snabbt och smidigt förra gången jag hade problem.

Senast ändrad:
Brukar inte använda klockor jag har på anonns men är heldött i pm 😃
7A14CC72-00BA-4CFA-96EE-7C7855725B22.jpeg

På tal om Spirit 37mm..
IMG_0309.jpeg

Min blivande fru fick mig att sätta morgonkaffet i halsen när jag fick denna igår på fars dag. Jag hade kanske väntat mig en trevlig bok eller ett par strumpor. Istället fick jag en kombinerad fars dag-present och förtida morgongåva inför vårt stundande bröllop. I guess she's a keeper! 😍
Ooh, stort grattis! Släng gärna upp någon handledsbild vid tillfälle 👍

En liten uppdatering om någon är intresserad:

Fick svar från Swatch Group igår. De skriver att ändbitarna är defekta och att nya är beställda. Jag bör ha klockan åter innan månaden är slut, kostnadsfritt inom garantin.

Kollade på en video med en av de största klock-youtubers, Teddy Bubasaur. Noterade samma sak på denna (i övrigt underbara) Spirit han recenserar.Hur pass vanlig är denna defekt egentligen? Han nämner dock inget om det i videon.

1669123931390.png

Kollade på en video med en av de största klock-youtubers, Teddy Bubasaur. Noterade samma sak på denna (i övrigt underbara) Spirit han recenserar.Hur pass vanlig är denna defekt egentligen? Han nämner dock inget om det i videon.

1669123931390.png
Ja, det verkar vara en vanlig defekt. Det finns en recension här på KS där problemet också påtalas:

Jag har kollat på minst tio recensioner på Youtube av senaste HydroConquest, och har sett defekten några gånger. De flesta ändlänkar sitter som de ska mot boetten, men att felet är så vanligt förekommande tyder på ganska dålig kvalitetskontroll ärligt talat. För klockor i den här prisklassen har vi rätt att förvänta oss mer. Men heder åt Swatch Group som tog på sig att fixa min klocka utan minsta knussel.

Inne på att köpa en spirit eller hc nya modellen men det som får mig tveka är AR coating på utsidan.
Hur känslig är den? Känns surt att köpa en klocka me safir men få repa åndå. Är det lätt att polera bort AR helt?

Inne på att köpa en spirit eller hc nya modellen men det som får mig tveka är AR coating på utsidan.
Hur känslig är den? Känns surt att köpa en klocka me safir men få repa åndå. Är det lätt att polera bort AR helt?
Min erfarenhet är att yttre AR är väldigt reptåligt. Har haft ganska många klockor med yttre AR och jag har aldrig lyckats repa någon av dem.

Fn va Longines ger bäst bang for the buck, så kul när man får hem en ny box ❤️, beställde precis till en svart tavla oxå, och ett gäng band, även om premium länken är precis det - premium…
D9DF3E37-C120-45C6-B9FF-08F040D039A0.jpeg
E3ABD152-9246-49EE-B1B8-B56FF2642B7B.jpeg
Du shoppar loss på Longines ser jag! Big Eye, Spirit och HC - tre av deras bästa på senare år i mitt tycke. Gillar verkligen Longines som tillverkare.

Verkar som att Longines långsiktigt positionerar sig att fylla hålet som Omega lämnar efter sig när de rör sig uppåt i hierarkin. Många fina släpp från Longines på senare år, de är riktigt starka just nu.

Edit: Glömde ju Sector Dial! Ännu ett kanonsläpp.

Tillbaka
Topp