• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Ångrar faktiskt att jag sålde min, väldigt välbyggd för prisklassen..:banghead:
5A344C92-E6E6-4A49-A92F-0D278F1A1778.jpeg
Passar bra på tropic! 👌

Är det någon som har erfarenhet av DolceVita? Jag har en tank small men jag vill komplettera med en något större rektangulär klocka. Även om jag har har en AD 10 minuter bort så har jag aldrig sett de ha någon av modellerna inne. Är de så impopulära att det inte är lönt att ha de i lager?
3A8E0709-F212-4A0B-A715-7B82332E35E8.jpeg

Är det någon som har erfarenhet av DolceVita? Jag har en tank small men jag vill komplettera med en något större rektangulär klocka. Även om jag har har en AD 10 minuter bort så har jag aldrig sett de ha någon av modellerna inne. Är de så impopulära att det inte är lönt att ha de i lager?
Har tyvärr inte ägt den, men jag tycker den verkar helt underbar. Var nära att köpa exakt den där modellen för ett år sedan, tyvärr blev det inte av. Har läst och kollat reviews och den verkar vara väldigt välbyggd i sann Longines-anda. Den görs som sector dial också, men jag föredrar nog klassiska romerska siffror.

Jag letar och letar men hittar inte ett original spänne till denna trevliga 18k variant av Charlie lindbergh hour angle ca 1987 söker även efter en låda och booklet som är tidsmässigt överensstämmande, någon har av longines samlarna som har tips på vart man kan leta? Dvs förutom eBay?
8A4E7B0C-6A0F-4EDE-9A5C-64861A6E1922.jpeg

Lite så kan det nog vara. Men desto roligare om du väl slår till. Dvs att den inte sitter på var och varannan handled. Och en del kan nog tänkas ha den inne. Hukes i Malmö hade för ett tag sedan en sectordial i skyltfönstret.

Lite så kan det nog vara. Men desto roligare om du väl slår till. Dvs att den inte sitter på var och varannan handled. Och en del kan nog tänkas ha den inne. Hukes i Malmö hade för ett tag sedan en sectordial i skyltfönstret.
Tack för svar!
Lite så är det, jag har aldrig sett någon ha en på sig, så det får nog bli ett köp här efter helgerna. Det ”närmsta” jag sett är min morbrors Evidenza, vilket i mitt tycke också är en väldigt trevlig modell.

Har tyvärr inte ägt den, men jag tycker den verkar helt underbar. Var nära att köpa exakt den där modellen för ett år sedan, tyvärr blev det inte av. Har läst och kollat reviews och den verkar vara väldigt välbyggd i sann Longines-anda. Den görs som sector dial också, men jag föredrar nog klassiska romerska siffror.
Den verkar väldigt trevlig när jag kollar recensioner. Initialt blev jag sugen på Oris rectangular när den släpptes, men jag återkommer alltid till DolceVita. Dels för att den ser bättre ut och dels för att prislappen är mer lockande.

Jag har en Dolce vita, används vid lite högtidligare tillfällen, har beställt ett brunt läder armband till som ska bli roligt att prova ,
IMG_0523.jpg

Älskar den där. Tycker det är en riktigt lyckad serie, speciellt den på bilden. Men det är som du säger svårt att få prova, har aldrig sett någon hemma i butik. 🤷‍♂️

Jag har en Dolce vita, används vid lite högtidligare tillfällen, har beställt ett brunt läder armband till som ska bli roligt att prova ,
IMG_0523.jpg
Väldigt trevlig bild! Jag hade kunnat tänka mig att ett brunt mockaband också hade varit en bra matchning.
Är du nöjd med den? Har du lust / tid att dela med dig av en wristshot?

Älskar den där. Tycker det är en riktigt lyckad serie, speciellt den på bilden. Men det är som du säger svårt att få prova, har aldrig sett någon hemma i butik. 🤷‍♂️
Av någon anledning har jag inte sett den hos min lokala AD (Rydbergs, Helsingborg). Men som en föregående skribent nämnde, så hade de en i skyltfönstret nere i Malmö. Jag kanske gasar ner där under ledigheten.
Annars kan jag beställa från klockia, och gifter den sig inte med en handled så kan jag returnera den.

Väldigt trevlig bild! Jag hade kunnat tänka mig att ett brunt mockaband också hade varit en bra matchning.
Är du nöjd med den? Har du lust / tid att dela med dig av en wristshot?
20221213_150039.jpg

Sektor-varianten på min 16,5-cm handled. Den mindre storleken. 44mm. Provad i butik i Malmö i förra veckan. Riktigt läcker, men var egentligen i butiken för att fortsätta vela mellan spirit 37 och en Master moonphase i 40. Åh, dessa svåra beslut! Tur att det är några månader kvar till 40-årsdagen 😎

20221213_150039.jpg

Sektor-varianten på min 16,5-cm handled. Den mindre storleken. 44mm. Provad i butik i Malmö i förra veckan. Riktigt läcker, men var egentligen i butiken för att fortsätta vela mellan spirit 37 och en Master moonphase i 40. Åh, dessa svåra beslut! Tur att det är några månader kvar till 40-årsdagen 😎
Bra där!👏
Vad lutar det åt? 37 eller moonphase? Båda väldigt trevliga!

Bra där!👏
Vad lutar det åt? 37 eller moonphase? Båda väldigt trevliga!
Just nu lutar det åt Master, men frågar du mig imorgon kan jag vara tillbaka på Spirit. Har en everyday driver som jag älskar i min Sinn 556 i brun sunburst och min lilla kollektion skulle må bra av en lite dressigare. Där passar mastern. Och gillar romantiken i en månfas 🙂

Men en blå spirit som snabbt kan bytas mellan länk och brunt läder... @Clq s bilder här i tråden gör en ju inte heller mindre sugen. Här på min handled:
20221213_145734.jpg

Villhöver nog båda... 😆

Just nu lutar det åt Master, men frågar du mig imorgon kan jag vara tillbaka på Spirit. Har en everyday driver som jag älskar i min Sinn 556 i brun sunburst och min lilla kollektion skulle må bra av en lite dressigare. Där passar mastern. Och gillar romantiken i en månfas 🙂

Men en blå spirit som snabbt kan bytas mellan länk och brunt läder... @Clq s bilder här i tråden gör en ju inte heller mindre sugen. Här på min handled:
20221213_145734.jpg

Villhöver nog båda... 😆
Man fyller ju 40 bara en gång, så kanske båda ändå?🤷🏼‍♂️

Är det denna du är sugen på? För den verkar underbart fin!
8EC6E96F-F854-4F1A-B908-EF4E714996B7.png

Tillbaka
Topp